Gå til innhold

Kollegaer maser om bursdag, selv om jeg ikke feirer den

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Om en uke har jeg bursdag, og kollegaene har allerede begynt å mase om at jeg må bake kake, at de skal synge bursdagssangen og så videre. Når jeg sier at jeg ikke feirer bursdagen min, så blir dette ikke tatt seriøst. Hvordan nå frem?

Anonymkode: cdc2a...8a6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater å markere egen bursdag.

Men aksepterer at jeg er en del av et miljø. Det gleder dem, og jeg gidder bare ikke være "hun sære". 

Anonymkode: 06575...0cd

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om en uke har jeg bursdag, og kollegaene har allerede begynt å mase om at jeg må bake kake, at de skal synge bursdagssangen og så videre. Når jeg sier at jeg ikke feirer bursdagen min, så blir dette ikke tatt seriøst. Hvordan nå frem?

Ser begge sider, jeg feirer heller ikke bursdagen min. 

men høres ut som kollegaene dine ønsker seg kake og god stemning i hverdagen. Bursdag er en lovlig anledning for sånt. Det trenger ikke handle så mye om deg, på godt og vondt 🙂 

Anonymkode: 075e3...d91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid fri på bursdagen min og alt gnålet om å feire er en av grunnene. På jobben min lager de sanger og går all in med alt slags pynt. Synes det er merkelig med voksne som skal lage så mye styr ut av en bursdag. 

TS, jeg hadde vært veldig tydelig og sagt at det blir ingen kake og at du vil ikke ha noen feiring på bursdagen. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ser begge sider, jeg feirer heller ikke bursdagen min. 

men høres ut som kollegaene dine ønsker seg kake og god stemning i hverdagen. Bursdag er en lovlig anledning for sånt. Det trenger ikke handle så mye om deg, på godt og vondt 🙂 

Anonymkode: 075e3...d91

Nei. Men det blir litt teit å bake kake og la dem sitte og spise den i kaffekroken mens jeg sitter på kontoret. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Men det blir litt teit å bake kake og la dem sitte og spise den i kaffekroken mens jeg sitter på kontoret. 

tja, det sender jo signaler om at du mener det du sier.. Jeg ville satt frem kaken og sagt, dere får kose dere - jeg feirer ikke min fødselsdag men dere kan jo gjøre det før du går.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carrot skrev (7 minutter siden):

tja, det sender jo signaler om at du mener det du sier.. Jeg ville satt frem kaken og sagt, dere får kose dere - jeg feirer ikke min fødselsdag men dere kan jo gjøre det før du går.. 

Jeg har ikke lyst til å bruke tid og penger på å bake. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke lyst til å bruke tid og penger på å bake. 

kjøp en sitronkake til 10 kroner på europris - det er et tydelig signal 😝 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger verken bake eller feire. 

Hva slags svar vil du ha av oss egentlig? At kollegaene dine ikke kommer til å synes at du er sær? 

Anonymkode: 06575...0cd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis lunsjen alene på kontoret med døra låst? Det vil nok sende et kraftig nok signal til kollegene dine? 

Anonymkode: f7b41...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bake til egen bursdag?? Det er vel kollegaene som skal bake til deg i så fall. Om du ikke ønsker feiring så si det som du er. Du trives ikke med slikt. 

Anonymkode: ba890...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper dette handler mer om at de ønsker kake, enn at bursdagen din er så viktig for dem. 

Ta med kake på mandag 😄

Anonymkode: 4abcc...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan nå frem?

Ikke ta med kake. Ikke gjør noe. Så enkelt. 

Anonymkode: 9624f...ca7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må bake til egen bursdag?? Det er vel kollegaene som skal bake til deg i så fall. Om du ikke ønsker feiring så si det som du er. Du trives ikke med slikt. 

Anonymkode: ba890...165

Mange steder er det vanlig at den som har bursdag tar med kake. Jeg er overhodet ikke en av dem, men synes det er hyggelig når andre baker til oss 🤪. Jeg er ikke så god på baking og får altfor stort press når jeg skal lage til mange utenom nærmeste. Å betale 5-600 kroner for en kake er helt uaktuelt. Hos oss gjør man heldigvis som man vil. 

Anonymkode: e0ee9...1e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt tydelig at jeg ikke ønsker noe som helst oppmerksomhet på bursdagen min, og at det hadde vært fint om dem respekterte det. Hadde dem fortsatte mase, så hadde jeg sagt at jeg syntes det var merkelig kalle det for en feiring når det så tydelig er det stikk motsatte av hva jeg ønsker, og deretter bedt sjefen om fri.

Anonymkode: 99337...2af

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg liker ikke ikke kake, så vil iallfall ikke bruke tid på min egen bursdag til å bake. Men vil dere ha kake, er det bare for dere å ta med, det kan dere gjøre akkurat når dere vil."

Anonymkode: d336b...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (15 timer siden):

snakk om å være passiv aggressiv og lage dårlig stemning på noe så lite. Man vil jo bare ha det hyggelig trivelig på jobb.

Anonymkode: d2a27...29e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

snakk om å være passiv aggressiv og lage dårlig stemning på noe så lite. Man vil jo bare ha det hyggelig trivelig på jobb.

masing er ikke å ha det hyggelig på jobb når noen sier de ikke vil feire bør det respekteres.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og for meg er det hyggelig å la dagen forbigå i stillhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...