NatNat Skrevet 18. september 2024 #81 Del Skrevet 18. september 2024 Bigote skrev (Akkurat nå): Tror du ikke det selges mobiltelefoner i Libanon? Som sagt fremprovoserer slike aksjoner eskaleringer og setter både sivile Israelere og Libanesere i en enda større fare enn før. Dette vil også øke støtten til Hizbollah i Libanon hos de som ble indirekte påvirket av det og skaper en økt spenning fra landene i midtøsten som øker risikoen for en storkrig.. Å tro at terroristene lar seg skremme av å bli sendt på sykehuset på denne måten blir ekstremt naivt... Her har du ikke fulgt med i konflikten i det hele tatt.... Mobile phones have long since been abandoned as simply too vulnerable - as Israel’s assassination of a Hamas bombmaker demonstrated as long ago as 1996. https://www.bbc.com/news/articles/cpw5rqzz5jjo 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 18. september 2024 #82 Del Skrevet 18. september 2024 Bigote skrev (2 minutter siden): Tror du ikke det selges mobiltelefoner i Libanon? Som sagt fremprovoserer slike aksjoner eskaleringer og setter både sivile Israelere og Libanesere i en enda større fare enn før. Dette vil også øke støtten til Hizbollah i Libanon hos de som ble indirekte påvirket av det og skaper en økt spenning fra landene i midtøsten som øker risikoen for en storkrig.. Å tro at terroristene lar seg skremme av å bli sendt på sykehuset på denne måten blir ekstremt naivt... Her har du ikke fulgt med i konflikten i det hele tatt.... her går vi igjen..... og hva skal Israel gjøre ? la Hezbollah bombe de uten å svare fordi da det blir enda mer bombing ? Jeg kjenner bare 2 type mennesker som tenker slik : Chamberlain type (appeasement politic) og venner av Hezbollah og Hamas (og Iran) 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 18. september 2024 #83 Del Skrevet 18. september 2024 Denne tråden er virkelig bevis på at Israel ikke kan gjøre noe riktig i følge jødehaterene. Når de bomber Gaza hyles det om at de må være mer målrettet (der er jeg enig). Når de nå målrettet tar ut et par tusen Hizbolla-terrorister er det ramaskrik og visstnok feil det også. Jeg synes dette var en helt fantastisk aksjon! 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 18. september 2024 #84 Del Skrevet 18. september 2024 TomSawyer skrev (1 time siden): 🙈 Og hvem vil ta imot palestinere da? Iallefall ikke noen av deres muslimske "venner"..Null hjelp fra den kanten. Blir vel å komme til Europa da så vi ennå raskere når det demografiske vippepunktet..? Hvorfor støtter du den pågående "frivillige" emigrasjonen, når du vet hva det fører til ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 18. september 2024 #85 Del Skrevet 18. september 2024 sandpapirhode skrev (1 time siden): Har du kilde på at de ikke bruker det? Finner du kilder som viser en liste av hizbollah medlemmer med personsøkere som eksisterte i før angrepet? Israelsk etteretning er blant den fremste i verden. Det er opplest og vedtatt. At de har kunnet bruke denne metoden mot Hizbolla betyr at de har visst at Hizbolla bruker personsøkere. Uvisst for meg hvordan. Men da går jeg også utifra at de ikke har noen informasjon om at Hamas bruker det samme. Men så er jo også de israelske gislene bevoktet av Hamas, og kan da bli skadet av en eksploderende personsøker på en av sine voktere. Noe mer? 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 18. september 2024 #86 Del Skrevet 18. september 2024 sandpapirhode skrev (2 timer siden): Dere som står så stolt og skryter over zionistene sine nylige angrep med personsøkere. Hvorfor brukte ikke israel samme taktikk mot Hamas siden 7.okt? Det hadde spart mange tusen sivile liv og Gaza hadde ikke vært under ruiner. Brukte Hamas personsøkere som Israel kunne få fatt i, etter 7. oktober? 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghostwalker Skrevet 18. september 2024 #87 Del Skrevet 18. september 2024 (endret) Bamba skrev (12 timer siden): Har du kilder på dette? Spesielt hvor mye du tror du vet om Netanyahu. Gir deg en enkel en som oppsummerer kjapt. https://www.aljazeera.com/program/newsfeed/2024/9/17/report-israel-trying-to-recruit-african-migrants-for-gaza-war Vi som følger Israel vet at Netanyahu har et ekstremt syn på afrikanske asylsøkere, han bruker ikke begrepet asylsøkere dog. Et kjapt google søk gir avisartikler tilbake til 2010 og til i dag, finnes sikkert lengre bak også. Dette er ikke ukjent. Israel som land har forvandlet seg ekstremt negativt siste 3 årene, mye skyldes Netanyahu og hans politikk, og jeg skulle ønske vesten og vanlige folk faktisk brydde seg før 7 oktober. Antar at du er en av de som kom etter 7 oktober, og er "ekspert" på Israel. Endret 18. september 2024 av Ghostwalker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 18. september 2024 #88 Del Skrevet 18. september 2024 Ghostwalker skrev (8 minutter siden): Gir deg en enkel en som oppsummerer kjapt. https://www.aljazeera.com/program/newsfeed/2024/9/17/report-israel-trying-to-recruit-african-migrants-for-gaza-war Vi som følger Israel vet at Netanyahu har et ekstremt syn på afrikanske asylsøkere, han bruker ikke begrepet asylsøkere dog. Et kjapt google søk gir avisartikler tilbake til 2010 og til i dag, finnes sikkert lengre bak også. Dette er ikke ukjent. Israel som land har forvandlet seg ekstremt negativt siste 3 årene, mye skyldes Netanyahu og hans politikk, og jeg skulle ønske vesten og vanlige folk faktisk brydde seg før 7 oktober. Antar at du er en av de som kom etter 7 oktober, og er "ekspert" på Israel. og hva har dette med saken å gjøre ?? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghostwalker Skrevet 18. september 2024 #89 Del Skrevet 18. september 2024 NatNat skrev (3 minutter siden): og hva har dette med saken å gjøre ?? Vedkommende spurte og da svarer jeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 18. september 2024 #90 Del Skrevet 18. september 2024 velociraptor skrev (3 timer siden): Denne tråden er virkelig bevis på at Israel ikke kan gjøre noe riktig i følge jødehaterene. Når de bomber Gaza hyles det om at de må være mer målrettet (der er jeg enig). Når de nå målrettet tar ut et par tusen Hizbolla-terrorister er det ramaskrik og visstnok feil det også. Jeg synes dette var en helt fantastisk aksjon! Man mistet kontroll over stridsdelene lenge innen angrepet. Kan ikke se at dette var et målrettet angrep. Vi får håpe at dette ikke blir en ny trend. Et målrettet angrep, da har jeg nok så god kontroll over forventet virke av mine våpen. Her ble barn drept, og man utløste sprenglandninger i matbutikker med mer. Var ikke målrettet. Hadde minimal eller egentligen ubetydelig effekt på motstanders stridsevne. Kommer ha negativ effekt på eget omdømme, som er det som til slutt vil avgjøre. Ser opplysninger/rykten om at dette ble gjennomført tidligere enn planlagt på grunn av risiko for å bli oppdaget. Virker logisk, da dette angrepet kun hadde kunnet ha noe vesentlig effektiv kombinert med mye annet i samme tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 18. september 2024 #91 Del Skrevet 18. september 2024 velociraptor skrev (3 timer siden): Denne tråden er virkelig bevis på at Israel ikke kan gjøre noe riktig i følge jødehaterene. Når de bomber Gaza hyles det om at de må være mer målrettet (der er jeg enig). Når de nå målrettet tar ut et par tusen Hizbolla-terrorister er det ramaskrik og visstnok feil det også. Jeg synes dette var en helt fantastisk aksjon! https://www.vg.no/nyheter/i/3M5ol9/fatima-9-gravlagt-etter-personsoekerangrepet-alle-elsket-henne Her er hovedgrunnen til at dette ikke var en fantastisk aksjon. - Israel trapper opp beredskapen da de er klar over at dette vil ha en negativ effekt på konflikten. - Hizbollah vil få et styrket omdømme i Libanon i kjølevannet av at Israel forverret sitt eget. - Dessuten tok de ikke ut et par tusen Hizbollah-terrorister.(Dette er en konstruksjon av usanne fakta) Kun 200 av de 2800 som var påvirket ble kritisk skadet og kun 12 er rapportert døde.. Minst to av disse er barn.. Jeg har ikke sett et eneste godt argument for å forsvare en slik aksjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamba Skrevet 18. september 2024 #92 Del Skrevet 18. september 2024 Ghostwalker skrev (2 timer siden): Gir deg en enkel en som oppsummerer kjapt. https://www.aljazeera.com/program/newsfeed/2024/9/17/report-israel-trying-to-recruit-african-migrants-for-gaza-war Vi som følger Israel vet at Netanyahu har et ekstremt syn på afrikanske asylsøkere, han bruker ikke begrepet asylsøkere dog. Et kjapt google søk gir avisartikler tilbake til 2010 og til i dag, finnes sikkert lengre bak også. Dette er ikke ukjent. Israel som land har forvandlet seg ekstremt negativt siste 3 årene, mye skyldes Netanyahu og hans politikk, og jeg skulle ønske vesten og vanlige folk faktisk brydde seg før 7 oktober. Antar at du er en av de som kom etter 7 oktober, og er "ekspert" på Israel. Jeg ba om kilder på at Netanyahu har kalt afrikanske asylsøkere for inntrenger og rotter. Det beviser ikke kilden din. Ikke anta noe om meg. Mesteparten av familien min bor i Israel og jeg kjenner nok mye bedre til indre forhold i landet enn du gjør. Har du vært så mye i Israel de siste tre årene at du kan si at det har forandret seg så mye? Det er jeg sterkt uenig i. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 18. september 2024 #93 Del Skrevet 18. september 2024 Apis skrev (4 timer siden): Hvorfor støtter du den pågående "frivillige" emigrasjonen, når du vet hva det fører til ? Støtter jeg en " pågående "frivillig" emigrasjon"...?? Som jeg attpåtil "vet hva fører til"..? Ja dette var nytt for meg må jeg si. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 18. september 2024 Forfatter #94 Del Skrevet 18. september 2024 (endret) Bigote skrev (1 time siden): https://www.vg.no/nyheter/i/3M5ol9/fatima-9-gravlagt-etter-personsoekerangrepet-alle-elsket-henne Her er hovedgrunnen til at dette ikke var en fantastisk aksjon. - Israel trapper opp beredskapen da de er klar over at dette vil ha en negativ effekt på konflikten. - Hizbollah vil få et styrket omdømme i Libanon i kjølevannet av at Israel forverret sitt eget. - Dessuten tok de ikke ut et par tusen Hizbollah-terrorister.(Dette er en konstruksjon av usanne fakta) Kun 200 av de 2800 som var påvirket ble kritisk skadet og kun 12 er rapportert døde.. Minst to av disse er barn.. Jeg har ikke sett et eneste godt argument for å forsvare en slik aksjon... Hellestveit er ikke helt enig med deg. Hun sier tom at angrepet kan ha «en kjølende effekt på konflikten». https://www.nettavisen.no/nyheter/cecilie-hellestveit-om-personsoker-eksplosjonene-i-libanon/s/5-95-2022991 og Militær ekspert Preston Stewart på TT: »The most precise counterterrorism operation in the history of mankind». Endret 18. september 2024 av Bacteria 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 18. september 2024 #95 Del Skrevet 18. september 2024 Spørsmålet er om alle som berer på ein mobil går med eksplosiver på lomma, og eit cyberangrep kan utløse at batteriet i mobilen eksploderer eller tar fyr. Til mer elektronikk vi omgir oss med til farligere lever vi. Ukarina bombet en skole der russiske soldater feiret nyttårsaften bassert på signaler fra mobiltelefoner. Alt vi laster ned på mobilen inneberer en risiko for at ein blir overvåket, og kanskje går mange rundt med en udetonert bombe på lomma utan å vera klar over det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 18. september 2024 #96 Del Skrevet 18. september 2024 Bacteria skrev (54 minutter siden): Hellestveit er ikke helt enig med deg. Hun sier tom at angrepet kan ha «en kjølende effekt på konflikten». https://www.nettavisen.no/nyheter/cecilie-hellestveit-om-personsoker-eksplosjonene-i-libanon/s/5-95-2022991 og Militær ekspert Preston Stewart på TT: »The most precise counterterrorism operation in the history of mankind». Du må nesten lese artiklene du selv referer til om du skal bruke dem i argumentasjonen din.. Hun spekulerer både i om at aksjonen kan ha en kjølende effekt og en eskalerende effekt.. Kom igjen da, Bacteria.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til denne måten å bruke sitater og informasjon på. Jeg blir litt sjokkert, men uansett: Hvorfor tror du Israel øker beredskapen i nord i kjølevannet av dette? Mange andre eksperter frykter at angrepet framprovoserer en storkrig og øker faren for et blodbad. Å kalle angrepet presist er vel kanskje å ta litt hardt i da bombene drepte under 0,5% av målene og skadet/drepte sivile.. Skulle gjerne lest argumentasjoner for dette. Jeg står fortsatt for at det er kaldt å hylle et angrep som drepte barn uavhengig av hvor du står i konflikten... Hva var det Hamas sympatisører gjorde etter oktober angrepet? Akkurat det samme, og dette understreket de radikale holdningene fra denne siden.. Her må folk stoppe opp litt og tenke over hva de faktisk representerer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 18. september 2024 Forfatter #97 Del Skrevet 18. september 2024 (endret) Bigote skrev (44 minutter siden): Du må nesten lese artiklene du selv referer til om du skal bruke dem i argumentasjonen din.. Hun spekulerer både i om at aksjonen kan ha en kjølende effekt og en eskalerende effekt.. Kom igjen da, Bacteria.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til denne måten å bruke sitater og informasjon på. Jeg blir litt sjokkert, men uansett: Hvorfor tror du Israel øker beredskapen i nord i kjølevannet av dette? Mange andre eksperter frykter at angrepet framprovoserer en storkrig og øker faren for et blodbad. Å kalle angrepet presist er vel kanskje å ta litt hardt i da bombene drepte under 0,5% av målene og skadet/drepte sivile.. Skulle gjerne lest argumentasjoner for dette. Jeg står fortsatt for at det er kaldt å hylle et angrep som drepte barn uavhengig av hvor du står i konflikten... Hva var det Hamas sympatisører gjorde etter oktober angrepet? Akkurat det samme, og dette understreket de radikale holdningene fra denne siden.. Her må folk stoppe opp litt og tenke over hva de faktisk representerer. Betyr det ingenting lenger at Israel åpenbart IKKE hadde som intensjon å drepe et barn? Veldig synd med jenta; ingen av oss velger foreldrene våre. 7/10 ble oppunder 50 barn regelrett massakrert. De ble knivstukket, torturert, skutt, kvelt og dynket i bensin og satt fyr på. 100% overlagt. Du sier du er sjokkert. Det er jeg også. Med fordømmelsene av «den mest presise kontraterror operasjonen i menneskehetens historie» har propalestinere eksponert seg, kraftig. Det handler ikke om fordømmelse av sivile tap. Det handler om at Israel ikke skal ha mulighet til å forsvare seg, forbitrelse over den simple eksistensen av Israel og, hvem vet, jødehat. Endret 18. september 2024 av Bacteria 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1002 Skrevet 18. september 2024 #98 Del Skrevet 18. september 2024 Hva er neste trekk? Elbiler som sprenges i fillebiter? Mobiler som sprenges i barnehender? Israel har virkelig satt standarden! Men selvfølgelig kan de ikke få noen "sanksjoner". 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 18. september 2024 #99 Del Skrevet 18. september 2024 (endret) Isambard skrev (18 timer siden): Nei. Hva får deg til å påstå det? Alle kilder sier at Hizbollah ble opprettet for å bekjempe Israel og at de er støttet av Iran. Capazitet skrev (18 timer siden): Det er enkelt i din verden. Alt er Israel/jødenes skyld. Men er det nå så sikkert...? TomSawyer skrev (17 timer siden): Det må være den mest kunnskapsløse kommentaren i denne tråden så langt..Hizbollah ble startet av det muslimske terrorregimet i Iran og finansieres derfra..Formålet med Hizbollah er å utslette staten Israel. Feil. Hizbollah ble opprettet for å bekjempe okkupasjonen av Libanon utført av Israel. Bare å lese seg litt opp. Israels invasjon av Libanon er årsaken til at Hizbollah oppstod i 1982. Vestlig innblanding skaper ekstremismen. Det har vi utallige eksempler på. At USA, som en av Israels største støttespillere, også har oppfordret Israel til å vise tilbakeholdenhet sier jo ganske så mye. "Hizbollah vart grunnlagd i 1982 som ei geriljagruppe av libanesiske prestar, med finansiering og stønad frå Iran. Eit mål var å driva Israelske styrkar ut av Libanon. Eit anna mål kunne vera at Iran ville nytta Hizbollah til å spreia den iranske revolusjonen til andre delar av arabarverda." "Rundt 18 000 ble drept og ca. 30 000 såret. 90 % av ofrene var sivile libanesere" https://no.wikipedia.org/wiki/Libanon-krigen_1982 Endret 18. september 2024 av DelvisPresley 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 18. september 2024 #100 Del Skrevet 18. september 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brudd på retningslinjene på Krig og konflikt, hatefulle innlegg, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley,mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå