AnonymBruker Skrevet 17. september #1 Del Skrevet 17. september Kan ny arbeidsgiver henge seg opp i at chat gpt har skrevet de for meg? Jeg har fått To intervju i etterkant av dette. Anonymkode: 87fcc...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #2 Del Skrevet 17. september hvordan har du tenkt at de skal finne det ut? Skulle det bli et tema på jobbintervjuet så sier du det som det er og forklarer at du ser nytten av å ta i bruk teknologi for enkelte oppgaver, men at du selvfølgelig vurderer bruken nøye i forkant og sjekker arbeidet i etterkant. Det er hvertfall slik vi blir oppfordret til å gjøre det av våre lærere i det masterløpet vi holder på med. Anonymkode: feddc...203 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #3 Del Skrevet 17. september Det bør du holde for deg selv. Alle vil bruke AI i sin bedrift, men vil ikke at noen skal bruke det i sitt arbeid mot dem eller i arbeid de kjøper av andre. Mange tenker at du er lat og useriøs om du har brukt chat gpt for søknaden, men innovativ om du klarer å benytte det i arbeidshverdagen. Det er hyklersk, men sånn er det. Anonymkode: 34cd3...52c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #4 Del Skrevet 17. september Om du har fått intervju, så har de sannsynligvis ikke lagt særlig merke til det, hadde de hat motforestillinger mot søknader skrevet med gpt så hadde du jo antakeligvis ikke fått intervju dersom de hadde merket det. Om du får spørsmål likevel sier du at du brukte det som et verktøy i prosessen. Anonymkode: ed243...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #5 Del Skrevet 17. september Jeg bruker også chat gpt til søknader. Dvs jeg skriver søknaden selv, så putter jeg den i chat gpt og ber om forbedring. Jeg leser den nye versjonen og flikker litt her og der på min egen. På den måten får jeg gjort justeringer på småting og formuleringer. Men ville nok ikke latt den skrive hele søknaden, det er veldig lett å se at det er kunstig intelligens. Men et bra supplement til justeringer, det er det absolutt. Anonymkode: c1dd6...1a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #6 Del Skrevet 17. september Om du bruker den, eller kopiere fraser fra nettet som en million mennesker har brukt før deg, spiller nok mindre rolle Anonymkode: 3c2e3...05a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 17. september #7 Del Skrevet 17. september Vi vektlegger cven mer, jeg ser fort at det er chatgpt formuleringer som regel om du ikke flikker/er flink med prompting. Det diskvalifiserer deg ikke, men jeg kommer da også til å forvente at du er ærlig på det om jeg spør og du reflekterer over bruken, de etiske dilemmaene ved ai og svakhetene. Står du inne for det så vil vi ha en god faglig samtale (jeg rekrutterer teknologer) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #8 Del Skrevet 17. september Om jeg finner ut at noen har skrevet søknaden med ChatGPT i etterkant og den er BRA skrevet er det et pluss mer en noe annet! Det viser at du klarer å nyttegjøre det av teknologi på en god måte, og vurdere hva som er bra og dårlig AI-generert tekst. Ingenting er bedre. Anonymkode: 5bbb0...0b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #9 Del Skrevet 18. september Jeg gjorde det og ble spurt om det på intervju, fikk jobben. Anonymkode: a2e48...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #10 Del Skrevet 18. september Det er veldig lett å sjekke om noe er skrevet med chat gpt, tar 1 min. I min bransje ville jeg ikke ansatt noen som skriver søknaden med chatgpt eller annet ai verktøy. Men i en del bransjer er dette irrelevant. Jeg ville ikke sagt noe om dette viss ikke du blir spurt direkte, men jeg hadde gjort klar noen gode svar på hvorfor du valgte å gjøre det, som da kan virke positivt opp mot type stilling du søker på. Husk at mange ser på det som "lat" kommunikasjon når du velger å sette bort kommunikasjonen du har med noen til ai. Det mister en form for autentisitet og investering av tid/verdi av kommunikasjonen. Anonymkode: b0a12...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #11 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er veldig lett å sjekke om noe er skrevet med chat gpt, tar 1 min. I min bransje ville jeg ikke ansatt noen som skriver søknaden med chatgpt eller annet ai verktøy. Men i en del bransjer er dette irrelevant. Jeg ville ikke sagt noe om dette viss ikke du blir spurt direkte, men jeg hadde gjort klar noen gode svar på hvorfor du valgte å gjøre det, som da kan virke positivt opp mot type stilling du søker på. Husk at mange ser på det som "lat" kommunikasjon når du velger å sette bort kommunikasjonen du har med noen til ai. Det mister en form for autentisitet og investering av tid/verdi av kommunikasjonen. Anonymkode: b0a12...0f7 Hva slags bransje er dette? Anonymkode: 9edab...554 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #12 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 10.28): Jeg bruker også chat gpt til søknader. Dvs jeg skriver søknaden selv, så putter jeg den i chat gpt og ber om forbedring. Jeg leser den nye versjonen og flikker litt her og der på min egen. På den måten får jeg gjort justeringer på småting og formuleringer. Men ville nok ikke latt den skrive hele søknaden, det er veldig lett å se at det er kunstig intelligens. Men et bra supplement til justeringer, det er det absolutt. Anonymkode: c1dd6...1a6 Dette er en god fremgangsmåte. For alle som har brukt LLM en del er utrolig lett å identifisere tekster hvor AI har fått fritt spillerom. Spesielt ChatGPT har en tendens til å bruke et overdrevent svulstig og formelt språk som rett og slett ikke virker naturlig. Det er helt greit å bruke LLM som et skriveverktøy, men jeg ville aldri ansatt noen som åpenbart har fått ChatGPT eller Gemini til å skrive hele søknaden for seg. Anonymkode: c988c...0d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lychees Skrevet 18. september #13 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 15.13): Kan ny arbeidsgiver henge seg opp i at chat gpt har skrevet de for meg? Jeg har fått To intervju i etterkant av dette. Anonymkode: 87fcc...d48 Hadde det vært FOR åpenbart, og de ikke hadde hatt tiltro til dine kvalifikasjoner, hadde du ikke blitt innkalt. Du har lagt ved en faktabasert CV, AI eller ei. Ikke tenkt på det, å bruke verktøy i søknadsprosessen, er snarere normalen enn unntaket. Og det vet arb.giver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå