Gå til innhold

Dere som mener det er en god ide å slå sammen bursdager til flere barn i klassen - har dere noen gang tenkt på dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det funker fint på trinnet her, men bi har droppet gaver. Sørger også for organisert opplegg så ingen blir sittende alene.

Anonymkode: 1ba36...c17

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 14.48):

Men det gjør at jeg tenker at det ikke kan være spesielt vanlig. Så mange unger som jeg har møtt i bursdagssammenheng, så er det helt utrolig å aldri ha sett noe som lignet på sånn forskjellbehandling som du beskriver.

Jeg syns det er positivt med fellesbursdag. I min erfaring bidrar det til at de ungene som har foreldre som kvier seg for å arrangere bursdag også får feiret.

Anonymkode: 7d9e4...d0b

Ja, jeg hadde min første (mulig også eneste) bursdag med alle i klassen når jeg hadde felles med noen andre. Vi var veldig fattige, så det eneste vi vanligvis hadde var bursdag med familie. Heldigvis var jeg ikke en av de som følte jeg trengte så mye oppmerksomhet. Vi hadde i alle fall flere felles bursdager, og jeg kan aldri huske det var noe forskjellsbehandling, men så var de som feiret sammen også alltid venner da. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samme her, men det er jo overhodet ikke det samme som å «sette på plass» en annens barn for å kun ha med gave til mitt barn og ikke det andre bursdagsbarnet…

Ja, problemet er foreldrene til de barna.

Oj, så utrolig uhøflig å ikke engang gidde å åpne gaven som mottaker spent venter på å se om bursdagsbarnet liker…

Hos oss var det en bursdagskake hver, typ temakake, med lys, som bursdagsbarnet blåser ut mens resten synger. Veldig merkelig om ikke begge bursdagsbarna skal få gjøre det. Har aldri vært borti kakebord i barnebursdag, det forbinder jeg med dåp, konfirmasjon og bryllup.

Veldig rart opplegg.

Anonymkode: a7f3b...af0


absolutt ikke rart opplegg. 
Bursdagsbarna blåser ut lysene sammen på en kake, når man har sunget bursdagssangen.

Og gavene takker de for dagen etter. Vi har rett og slett gjort det slik for å unngå fokuset på gaver, og hvem som gir hva. 

Og kakebord nevnte jeg, siden du skrev at hvert bursdagsbarn hadde en kake. Vi bruker å ha kake og muffins, så får barna velge selv hva de vil ha - helt uten å såre noen fordi de ikke valgte rett bursdagsbarns kake.

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Familiebursdag har jeg aldri vært borti, kun lest om på KG. De fleste bosetter seg jo ikke i nabolaget til mamma og pappa i voksen alder, man klipper jo navlestengen før eller siden, så de færreste jeg kjenner har familie i nærområdet.

Jeg vet ikke hva du legger i «de aller yngste», men her synges det f.eks. bursdagssang for tenåringene på trening om de har bursdag den dagen.

Anonymkode: a7f3b...af0

Da kan du nok ikke ha snakket med så mange rundt seg. Alle jeg kjenner har en form for familiefeiring for barna sine. Her kommer besteforeldre og tanter og onkler kjørende den halvannen timen det tar for å feire bursdagsbarnet. 
Å påpeke at man ikke har klippet navlestrengen fordi man bor i nærheten av familie et jo bare tåpelig. 

Anonymkode: aa180...88a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Familiebursdag har jeg aldri vært borti, kun lest om på KG. De fleste bosetter seg jo ikke i nabolaget til mamma og pappa i voksen alder, man klipper jo navlestengen før eller siden, så de færreste jeg kjenner har familie i nærområdet.

Jeg vet ikke hva du legger i «de aller yngste», men her synges det f.eks. bursdagssang for tenåringene på trening om de har bursdag den dagen.

Anonymkode: a7f3b...af0

Har ikke familie I hverken nabolaget eller nabobyen, men vi samles gjerne til bursdag ja. Poenget er at det er forskjeller rundt om, også når det kommer til bursdagsfeiring.

Anonymkode: a201c...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...