AnonymBruker Skrevet 18. september #81 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Njæ, har ikke laget et eget beredskapslager nei, men har egen brønn i tillegg til kommunalt vann, en tusenlitersdunk som ofte står med vann i til dyrene, i tilfelle. Her forsvinner det kommunale vannet om strømmen blir borte. Har ellers noen tusen liter disel, uendelig med ved, masse dyr i fjøset, som gir både melk, kjøtt og egg. Kjøpt noen hundre kilo salt, om frysere ikke virker. Kjelleren er fyllt med potet, rotgrønnsaker og kål, som skal vare fram til neste høst. Tørrvarer har jeg også et godt lager av, men spiser av det, og fyller på etterhvert. Har også flere typer våpen, rifle, pistol og hagle med ammunisjon. Mannen kan bruke det😅 Vi skulle klart oss lenge tror jeg. Anonymkode: 3d601...573 Regner med dere får besøk ganske snart ved en krise... Anonymkode: e0eea...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #82 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Regner med dere får besøk ganske snart ved en krise... Anonymkode: e0eea...c4c Tja, det spørs vel på geografien. Vi har et go-to småbruk ute på en øy. Det ligger innimellom og bakom, umulig å se for utenforstående. Der dyrkes det grønnsaker og holdes høns. Det er brønn, fiskebåt og alt av jaktutstyr. Fulle boder og frysere. Et gullfunn for looters - men de finner det ikke. Anonymkode: f934f...75c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #83 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg bor i Tromsø i blokk og her er det strømstans som er mest aktuelt, så jeg har fokusert på det. Jeg tror jeg skal klare meg en par måneder. Jeg har beredskap i bod, som jeg må få raskt opp slik at naboen min ikke raner meg før jeg får sukk for meg. Men har mye oppe i leiligheta også. Det viktigste jeg har er kombinasjonen ADHD og oppvokst som odelsjente på storgård. Bring it on sier jeg bare! Jeg har jodtabeller til naboungene om de skulle mangle. Det er jo desverre mye atomubåter innom i Tromsø - de legger til land bare ei mil fra der jeg bor. Trykkbølga vil nok ta meg, men kanskje jeg er heldig og overlever? Jeg har også mange meter med aluminiumsfolie til å dekke vinduene mine med. Så har jeg sikkert 50 uleste bøker om jeg skulle kjede meg under ei krise. Og strikketøy. Jeg har aldri strikket før så da har jeg virkelig noe å henge hodet på. Og så har jeg og min mann en "Nå må vi løpe"-sekk med essensielle ting vi trenger på flukt eller om det starter å brenne. Jeg har ikke våpen, annet enn ei steikepanne av jern og noen kokkekniver. Og kjøttøks. Så jeg må forberede meg på nærkamp. Så har vi tre safespace rundt om i landet. Gårder faktisk. Og så har jeg funnet en plass i skogen vi kan hjemme oss om Putin kommer med sine tropper. Men, det viktigste er å holde hodet kaldt, for jeg vet jo ikke hva slags krise som kan komme. Jeg er som skapt for en krise. Det er det ADHD er til. Anonymkode: e9163...f5d Nåja, jeg har også ADHD og har tenkt å legge meg ned for å dø om det bryter ut krig eller noe lignende 😄 Anonymkode: 5459a...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #84 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nåja, jeg har også ADHD og har tenkt å legge meg ned for å dø om det bryter ut krig eller noe lignende 😄 Anonymkode: 5459a...e26 Hvorfor det? Anonymkode: e9163...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #85 Del Skrevet 18. september Jeg husker ikke hvem det var,men en som satt på forvaring hadde tilogmed et beredskapslager. Jeg såg det i gårsdagens episode av Leo og de farlige på nrk. Ikke verst å tenke på beredskapslager når du kanskje skal sitte i fengsel livet ut. Anonymkode: f6120...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #86 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor det? Anonymkode: e9163...f5d Kommer meg knapt nok gjennom en vanlig dag med alt tilgjengelig, kommer garantert ikke til å overleve en eneste dag i krise 😄 Anonymkode: 5459a...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #87 Del Skrevet 18. september Faktisk tror jeg noe av det lureste er å ha et strømaggregat og tilstrekkelig mye bensin. Da kan man holde fryseboks i gang, lade telefon, og kanskje også bruke komfyren eller andre nødvendige ting. Anonymkode: e1515...550 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #88 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kommer meg knapt nok gjennom en vanlig dag med alt tilgjengelig, kommer garantert ikke til å overleve en eneste dag i krise 😄 Anonymkode: 5459a...e26 Jeg kunne tatt vare på deg jeg😁 jeg er tøff. Så kunne du heiet på meg😅 Anonymkode: e9163...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #89 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kunne tatt vare på deg jeg😁 jeg er tøff. Så kunne du heiet på meg😅 Anonymkode: e9163...f5d Haha ja, det kunne funket 😄 Anonymkode: 5459a...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #90 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det viktigste jeg har er kombinasjonen ADHD og oppvokst som odelsjente på storgård. Bring it on sier jeg bare! Anonymkode: e9163...f5d Digger attituden!! 😄💪🏻💪🏻 Bring it on! Anonymkode: c0422...db1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #91 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tja, det spørs vel på geografien. Vi har et go-to småbruk ute på en øy. Det ligger innimellom og bakom, umulig å se for utenforstående. Der dyrkes det grønnsaker og holdes høns. Det er brønn, fiskebåt og alt av jaktutstyr. Fulle boder og frysere. Et gullfunn for looters - men de finner det ikke. Anonymkode: f934f...75c Selvsagt har dere det. Anonymkode: e0eea...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #92 Del Skrevet 20. september Har 10 stk gullmynter som jeg kjøpte for et par år siden for å ha "en apokalyptisk reserve" 😅, regner med at man kan få brukt de i en evt krise. I tillegg har jo avkastningen hittil vært på over 40%, selv om det ikke er grunnen til at jeg kjøpte de. Anonymkode: 74c88...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #93 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har 10 stk gullmynter som jeg kjøpte for et par år siden for å ha "en apokalyptisk reserve" 😅, regner med at man kan få brukt de i en evt krise. I tillegg har jo avkastningen hittil vært på over 40%, selv om det ikke er grunnen til at jeg kjøpte de. Anonymkode: 74c88...818 Til hva? Du får ikke vannet mitt selv om du kommer rekende med gullmynter altså 😅 Anonymkode: 52d66...c96 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #94 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Til hva? Du får ikke vannet mitt selv om du kommer rekende med gullmynter altså 😅 Anonymkode: 52d66...c96 Jeg tenker også at såkalte «verdier» vil bli temmelig annerledes i en krise. Når mat og rent vann vil være det eneste man overlever på, så hjelper det deg lite å sitte med en pose gullmynter… Lagre heller mer mat som du kan bytte med. Anonymkode: fe061...33d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #95 Del Skrevet 20. september Ja det har jeg.Boden full av basisvarer og full fryser. Anonymkode: a822e...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 21. september #96 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 17.52): Har ikke beredskapslager men bør virkelig tenke på det. Ser bare når de glemmer å varsle om at de stenger vannet i god tid så blir det litt kaos. Tenker følgende - Hermetikk og dunker med vann. Varmekilde typ stormkjøkken. - Proteinshaker som kan lagres i romtemp/kjeller. - Salt og sukker. - Batterier, led lys, fyrstikker og lightere. Masse telys og stearinlys. - Smertestillende, førstehjelpsutstyr, bandasjer, sprøyter/kanyler. - Varme tepper, ispose, varmeomslag (self heating). - Ekstra hundemat. - Lommelykt, hodelykt, walkie talkie. Forøvrig er jeg litt sånn "MacGyver it" og litt imot våpen. Men man tager hvad man haver. Usikker på om jeg bør skaffe meg Jod tabletter, sikkert lurt. Anonymkode: 63061...c40 God liste, men dropp telys, stearin inneholder 12-13 KwT pr kg (betydelig billigere) . og er i krise en god kilde til lys og varme, folk i leiligheter uten mulighet for alternativ oppvarming kan nesten ikke ha nok av det, om du i tillegg legger til ris og grov-mel, kan du holde lenge! Om du er under 40 år skaff Jod tabletter! Og sleng på en DAF/FM motaker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #97 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 8.48): Har 10 stk gullmynter som jeg kjøpte for et par år siden for å ha "en apokalyptisk reserve" 😅, regner med at man kan få brukt de i en evt krise. I tillegg har jo avkastningen hittil vært på over 40%, selv om det ikke er grunnen til at jeg kjøpte de. Anonymkode: 74c88...818 Det er jo genialt! At man kan "tjene på" et beredskapslager👍 Anonymkode: e1515...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #98 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 9.21): Jeg tenker også at såkalte «verdier» vil bli temmelig annerledes i en krise. Når mat og rent vann vil være det eneste man overlever på, så hjelper det deg lite å sitte med en pose gullmynter… Lagre heller mer mat som du kan bytte med. Anonymkode: fe061...33d Der tar du feil. Om hele nettet blir slått ut og alle banktjenester likeså, er det nettopp gull/sølv som blir det desidert sikreste betalingsmiddel. Og hva om store deler av befolkningen må rømme landet (les Ukraina) på grunn av krig eller at klimaet gjør det håpløst å bo her, hvor mye får du for kroner i utlandet? Gull/sølvmynter derimot kan brukes over hele verden. Anonymkode: e1515...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #99 Del Skrevet 22. september Bor alene, så jeg har ikke så mye: Vann, tørrmat, toalettpapir. Anonymkode: ab9f9...5cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #100 Del Skrevet 22. september Har alltid fryseren full, vi har brønn og ved(ovner) + hermetikk i kjelleren Anonymkode: 02a0e...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå