AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #1 Del Skrevet 17. september 2024 Jeg har alltid kjøpt sengelaken på Kid men sist gang jeg kjøpte så var den ikke som før, den var tykkere og utrolig nuppete, selv om jeg vasket den. Så styrer unna Kid. Noen forslag? Princess, har de gode laken? Anonymkode: fd356...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #2 Del Skrevet 17. september 2024 Jeg kjøper mine på Ikea. God kvalitet til rimelig pris. Myke og gode. Anonymkode: 5a43d...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 17. september 2024 #3 Del Skrevet 17. september 2024 Uansett hvor du kjøper, anbefaler jeg formsydde laken som ikke er i stretch-stoff! F.eks. sånne: https://www.kid.no/soverom/laken/formsydde-laken/percale-formsydd-laken-hvit?v=204802090000 Laken i stretch blir så fort krøllete, hullete og nuppete. De i "fast" stoff varer mye lenger, og er mye mer behagelige og delikate å ligge på fordi de ikke ender i en eneste stor krøll på midten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. september 2024 #4 Del Skrevet 17. september 2024 Uanonym bruker skrev (6 minutter siden): Uansett hvor du kjøper, anbefaler jeg formsydde laken som ikke er i stretch-stoff! F.eks. sånne: https://www.kid.no/soverom/laken/formsydde-laken/percale-formsydd-laken-hvit?v=204802090000 Laken i stretch blir så fort krøllete, hullete og nuppete. De i "fast" stoff varer mye lenger, og er mye mer behagelige og delikate å ligge på fordi de ikke ender i en eneste stor krøll på midten. Takk! Ikke jeg som startet tema, men har vært på leiting etter gode, formsydde laken 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. september 2024 #5 Del Skrevet 17. september 2024 (endret) Bohus har fine formsydde konvoluttlaken. Fantastisk om man har en overmadrass Turiform Percale grå konvoluttlaken 180x200 | Bohus Og skal man flotte seg litt har man disse i egytisk bomull. Bedtime Story By Halvor Bakke Halvor Bakke grå konvoluttlaken 180x200 | Bohus Endret 17. september 2024 av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #6 Del Skrevet 17. september 2024 skulle til å nevne det samme, formsydde som ikke er stretch. Ikea har også mange, også til store (høye) madrasser. Anonymkode: b7842...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #7 Del Skrevet 17. september 2024 Uanonym bruker skrev (1 time siden): Uansett hvor du kjøper, anbefaler jeg formsydde laken som ikke er i stretch-stoff! F.eks. sånne: https://www.kid.no/soverom/laken/formsydde-laken/percale-formsydd-laken-hvit?v=204802090000 Laken i stretch blir så fort krøllete, hullete og nuppete. De i "fast" stoff varer mye lenger, og er mye mer behagelige og delikate å ligge på fordi de ikke ender i en eneste stor krøll på midten. Jeg har alltid vært fornøyd med Jersey laken fra Kid, har hatt mine i over 10 år faktisk og det er først nå at de begynner å bli hullete. Men de nye, nei, de er tykke og nuppete. Men takk for tips Ts Anonymkode: fd356...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #8 Del Skrevet 17. september 2024 Ikea Nattjasmin er de diggeste laken noensinne! SÅ mye, formsydd med strikk, glatte og svale uten å føles kaldt, og nupper seg aldri! Her blir de byttet ut etter 3-4 år fordi jeg svetter mye og det ender opp med å misfarge lakenet etterhvert, med unntak av det er de som nye fortsatt etter de årene. Anonymkode: ccece...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #9 Del Skrevet 17. september 2024 Jeg har samme erfaring som deg, Ts. Har hatt slike laken i mange år, men de få nye jeg har forsøkt er elendig kvalitet. For det første må man gjerne tilbake og bytte fordi størrelsen ikke stemmer, de sys tydeligvis for små. Så får man et som faktisk er den størrelsen det skal være. Og etter 1-2 vask så er det for lite. De nupper dessuten etter første vask. Elendig! Men kid og princess er like ille nå. Glatte laken synes jeg blir kalde på vinteren (sover alltid med åpent vindu), så foretrekker jersey på vinteren. Og en annen ting - det burde bli mer fargeutvalg! Anonymkode: 9f833...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #10 Del Skrevet 17. september 2024 Kjøp et laken som passer med høyden på madrassen. Overmadrasser trenger laken for 5 cm. Konvoluttlaken erdesidert best, går aldri tilbake https://www.boligla.no/shop/search-1.html?keyword=Konvoluttlaken Anonymkode: 7d08b...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå