Gå til innhold

Har barn godt av å være med på aktiviteter hele tiden?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Snakk for deg selv! Her er der verken skjerm eller ultraprossesert mat. Her er det 3 timer med lek, lekser, kvalitetstid, middag og barne-tv før leggetid. Én dag i uka fritidsaktiviteter etter skolen, og i snitt én ukedag og én helgedag med bli med andre/ha med andre hjem. 

Anonymkode: 0761b...85a

Andre synes det er kvalitetstid å ta med barna på aktiviteter. Jeg har hatt veldig mye kvalitetstid 1-1 med barna når jeg kjører til bortekamp. Mye koselig prat uten at søsken blander seg inn. 

Anonymkode: 9dffd...1ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 21.28):

Snakk for deg selv! Her er der verken skjerm eller ultraprossesert mat. Her er det 3 timer med lek, lekser, kvalitetstid, middag og barne-tv før leggetid. Én dag i uka fritidsaktiviteter etter skolen, og i snitt én ukedag og én helgedag med bli med andre/ha med andre hjem. 

Jeg skrev "oss" fordi ellers får man mange fornærmede skjermavhengige foreldre på nakken. 
Du vet hvordan realiteten er du også, om du stikker fingeren i jorda. Man ser det på barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (23 minutter siden):

Jeg skrev "oss" fordi ellers får man mange fornærmede skjermavhengige foreldre på nakken. 
Du vet hvordan realiteten er du også, om du stikker fingeren i jorda. Man ser det på barna.

Jeg vet bare det jeg leser her, hvor foreldre beskylder andre foreldre for mye skjerm. Selv møter jeg ikke disse barna og foreldrene i vår hverdag. Her vi bor er det mye utendørsaktiviteter, leseklubb på biblioteket der mange av klassekameratene er med- der vi faktisk ser hva de andre barna leser eller blir lest for, hytteturer i ødemarka, unger som er med på jakt fra ung alder.. sikkert noen som bruker skjerm, men det er langt fra det vanlige. I går fikk datteren bruke 45 min med skjerm før det var kveldsmat på bål og lek i skogen. Sist hun fikk iPaden var kanskje 3 uker siden… ellers er der barne-tv fra ca 18-19. Og sånn tror jeg det er for de fleste her vi bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok veldig ann på. Vi har 3 barn med ulike aktiviteter, hobbyer og ønsker. Noen ganger er alle med, og noen ganger hver for oss. Men vi verdsetter ekstra mye de rolige dagene vi får sammen og anser dem viktig. Minstemann har ingen aktiviteter. Vårt problem er nok og at i tillegg til barnas ting, så har vi mange å rekke. Vi sliter med dårlig samvittighet for å ikke prioritere andre og andres behov. 

Anonymkode: 8254b...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...