Gå til innhold

Kjøpe brukt til jul, egne barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke kjøpt brukte klær med mindre det var et klesplagg som barnet ønsket seg, som kostet flere tusen kroner og som jeg kom over på Finn til en billig penge og ikke så brukt ut, dvs ikke nupper og lign.

Jeg ga min sønn et brukt Wii-spill da han var 11 år og det kostet 1500 brukt.

Pakket det inn slik at det så nytt ut, men fortalte han i etterkant at det var brukt, men han var så overlykkelig å få det at han brydde seg ikke.

Anonymkode: 34fd1...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 12.27):

Ville aldri kjøpt brukt, hverken til egne barn eller til andre. Ikke til jul eller ellers i året. Fatter ikke at folk orker bruke klær etter ukjente du ikke vet hvordan har vasket tøyet

Anonymkode: f9655...138

Man vasker jo så klart klær man har kjøpt brukt før man bruker de selv 😉 Når datteren vår var liten jente, så kjøpte jeg innimellom brukte klær til henne. Gikk helt fint det, så null stress. Selv nå i voksen alder, så kjøper datteren vår seg brukte klær på loppemarked/fretex/finn.no. Og det har aldri vært noe problem - klærne er hele og uten hull. Men de vaskes jo før bruk. 

Man må ikke kjøpe nytt hele tiden - bortsett fra sokker og undertøy. Man kan finne mange gode kupp hvis man bare leiter litt. Og det er bedre å få flere sett med klær for 500 kr enn f eks en ny bukse fra butikk til samme pris... Det lønner seg å kjøpe brukt. Ikke bare sparer man miljøet, men man sparer lommeboken også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er ikke gavekort for barn? Min fikk gavekort på badeland , i aller høyeste grad for han

Anonymkode: 0993f...c11

Kan gå for tweens og ungdom men ikke barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bære å kjøpe brukt ræl til ungene.

Anonymkode: 55816...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Kan gå for tweens og ungdom men ikke barn

Joda går hekt fint det

Anonymkode: 0993f...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 10.11):

Jeg har barn fra 0-8 år, 3 stk. Alle 3 trenger klær og to av de ønsker spesielle klær. Altså basic joggebukse pakkene fra hm var ikke riktig nå.

Kjøper jeg nytt får de et sett hver med tskjorte, genser og kanskje to bukser. Kjøper såklart undertøy og sokker nytt. Yttertøy får de av besteforeldre, bare yttertøy til vinteren kommer på 1500 per barn. 

Kjøper jeg brukt så får de tre hele sett + veldig ønsket type bukse. Den type bukse de ønsket seg koster 500-600 ny. På finn fant jeg "som ny" til 100-200,-

De får gaver til 800,- per barn av oss til jul. Jeg er under utdanning så inntekt er noe lavere i år enn neste år. Jeg ønsker ikke at de skal legge merke til det. 

Er jeg kjip eller dårlig mor om jeg kjøper pent brukt fra finn til jul? 

Anonymkode: 5973c...b13

Ja du er kjip

Anonymkode: 4c409...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja du er kjip

Jeg sjekket priser på nytt. De ønsker seg gul arbeidsbukse, for å være som pappa. 399,- per bukse er det billigste jeg fant. Om jeg er heldig så får jeg en pen genser til hver av de i tillegg. Jeg syns det høres ut som en tynn og kjedelig julegave. Spesielt når de ønsker seg adidas joggedress sett og en kul jeans hver i tillegg. Eldste kunne godt tenkt seg shorts og tskjorte fra favoritt fotballag også. 

Hva om de får alt det der til jul, bare pent brukt og uten flekker herfra. Så får de fullt sett vintertøy fra mine foreldre. Jeg regner med større leker fra fars foreldre, de pleier å komme med de store tingene. De leker fra tanter og onkler x4 og siste to tantene pleier å strikke ønsket plagg til de. 

Anonymkode: 5973c...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

La bære å kjøpe brukt ræl til ungene.

Anonymkode: 55816...d5d

Vil anbefale å la være å kjøpe ræl, både brukt og nytt. :) 

Anonymkode: c2cf7...849

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjip i det hele tatt. Du lærer barna både om økonomi (som jo er et ganske stort tabu i dagens samfunn og veldig mange sliter økonomisk. Da er det lurt å lære tidlig) og miljø på denne måten. Jeg kjøper ca 75 % brukt til barna. Kjøper mye brukt til meg selv og kjøper og møbler brukt. Jeg har ikke dårlig råd men hadde nok ikke hatt råd til å spare til meg selv og barna om jeg skulle kjøpt alt nytt.

Bare sunn fornuft dette :) 

Anonymkode: 11c4a...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja du er kjip

Det er jo snakk om bare i år som mor studerer. Barn har bare godt av å lære og bli litt bevisste på hva ting koster, de skal sikkert studere selv en gang. Se hva du finner vel og hold alle muligheter åpne. 
Heier på mor som er flink og står på. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor med brukt tøy. Eneste er at til jul/bursdag ville jeg vasket det og strøket det, så det ser ordentlig ut. Når vi kjøper brukt tøy her ellers i året gidder jeg kun vaske, men skulle det vært gave er det greit at det er litt stelt. 

Anonymkode: 87028...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...