Gå til innhold

Vurderer å kutte mamma ut av liver mitt..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal prøve å forklare det kort. 
Vi er to søstre, og gjennom hele oppveksten har hun liksom vært gullskinnet over grisetjern for moren vår. Alt hun gjorde var fantastisk, hun fikk mye skryt for sangprestasjoner, tegninger, tekster hun skrev. Selv var jeg også flink til tegning og maling, og kreative ting, men jeg fikk aldri skryt for det. Ikke engang når jeg fikk kjempegode karakterer i kunst og håndverk var mine malerier noe å skryte av. Nå er vi voksne, men det er sånn fremdeles. Søsteren min er så dyktig i jobben sin, har så perfekt hjem, hun lager så god mat osv osv osv. Det er sårende å høre konstant. Vurderer å kutte moren min ut av livet mitt pga det, for det ødelegger selvtilliten min totalt. Er det noen her som har gjort det i voksen alder? Hvordan hadde du det etterpå? 

Anonymkode: 469e1...c43

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at hvis moren din bare trykker deg ned, hvorfor skal du beholde kontakten? 

Har du snakket med henne om det? Eventuelt skrevet det ned, hva det føler for deg? 

Hvis du har det.. Og det ikke blir bedre, så gjør du det du føler du må. Om det er å kutte ut moren din, så får det være det. Du må ikke ha henne i livet ditt om hun bare ødelegger for deg. Men kan kanskje også anbefale litt terapi for din egen skyld. 

Selv har jeg kuttet min mor tidligere, legen min anbefalte det faktisk, da det ødela mye psykisk for meg. Var i 20 årene. 

Men ettersom årene gikk fikk vi pratet ut og nå er vi close. Jeg har akseptert at ting skjedde før, tilgitt, men glemmer jo aldri.. 

• Hjerte 2
Skrevet

Det går an å prøve å ha lite kontakt en periode, for å se om det føles bedre for deg. 

Anonymkode: 848c6...c4f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Prat med henne først om det i tilfelle du ikke har gjort det før. Kan jo være at hun ikke er klar over hva hun gjør

Anonymkode: bea88...d8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...