Gå til innhold

Mannlig barnehageansatt , redd


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er nervøs for situasjonen i barnehagen til barnet mitt. Som barn ble jeg utsatt for overgrep av en mannlig ansatt på skolen i første klasse.  
I barnehagen som datteren min startet i, jobber det en mann. Jeg er livredd. 

Jeg er fullt klar over at jeg ikke kan dra alle under en kam, men på grunn av hendelsen som hendte er dette utrolig vanskelig for meg å akseptere.
Jeg har ved flere anledninger vurdert å ta barnet ut av barnehagen, sykemelde meg og være hjemme. Det går selvfølgelig ikke, men er utrolig fristende. 

hvordan skal jeg klare å overleve dette? Uten å hele tiden tro eller tenke at barnet mitt blir utsatt for noe? 
 

kan en barnehageansatt si noen oppløftende ord? Er barna noensinne alene med en av de ansatte eller er det alltid folk rundt? 

Anonymkode: cecb4...f2b

  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vår bhg er det vindu i hodehøyde mellom basen og badet slik at alle på basen alltid ser de voksne på badet. Det synes jeg er veldig betryggende.

I din situasjon lurer jeg nesten på om det kan være lurt å fortelle styrer at du sliter pga egne dårlige erfaringer slik at noen kan forsøke å trygge deg.

Anonymkode: f46cc...b94

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er dessverre ikke alltid to. Kanskje du ksn ta opp frykten din med pedagog på avdelingen, om det er en annen enn mannen. 

Anonymkode: ef8cd...d4e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terapi for deg. Det lurer ikke overgripere overalt og det jobber mange flotte flinke menn med barn. 

Anonymkode: 3df54...3e7

  • Liker 34
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter du slik blir du nok gal. Du kan ikke være engstelig for hvert tilfelle barnet ditt kan være i nærheten av menn. Skal du nekte overnattinger når hen blir eldre? 
 

Du må legge fortidens frykt på hylla. 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei. Jeg er nervøs for situasjonen i barnehagen til barnet mitt. Som barn ble jeg utsatt for overgrep av en mannlig ansatt på skolen i første klasse.  
I barnehagen som datteren min startet i, jobber det en mann. Jeg er livredd. 

Jeg er fullt klar over at jeg ikke kan dra alle under en kam, men på grunn av hendelsen som hendte er dette utrolig vanskelig for meg å akseptere.
Jeg har ved flere anledninger vurdert å ta barnet ut av barnehagen, sykemelde meg og være hjemme. Det går selvfølgelig ikke, men er utrolig fristende. 

hvordan skal jeg klare å overleve dette? Uten å hele tiden tro eller tenke at barnet mitt blir utsatt for noe? 
 

kan en barnehageansatt si noen oppløftende ord? Er barna noensinne alene med en av de ansatte eller er det alltid folk rundt? 

Anonymkode: cecb4...f2b

Sikkert en vanskelig situasjon, men her må DU få deg hjelp. Du skal ikke ødelegge tiden i barnehagen for ditt barn. 

Anonymkode: faf35...2e5

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du for alvor skaffe deg selv hjelp..både i bhg, skole, fritidsaktiviteter etc vil barnet ditt omgås menn. Både alene og sammen med andre. 

Er dette et så stort problem allerede bør du virkelig ta tak i dine egne traumer. 

Anonymkode: 10b7f...c19

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få hjelp. Du kommer ikke til å kunne ha kontroll hele tiden uansett. 

Jeg opplevde at mitt barn ble utsatt for overgrep.  Ikke i barnehagen. Jeg KAN ikke gå rundt å være redd hver eneste dag. Ting kan skje men han må få leve livet sitt.

Anonymkode: 83f2d...765

  • Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet ditt kan bli misbrukt av kvinnelige ansatte også.

Anonymkode: 7b4fe...5e4

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk hjelp! For dette med at det er menn involvert i hverdagen til datteren din kommer du til å oppleve i hele barndommen hennes! På skolen, på sfo, på fritidsaktiviteter, kanskje hun får en venn med en enslig far osv. osv. osv. 

Anonymkode: 77f30...f9c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre sier, du bør få hjelp med angsten din, ellers kommer du til å få mange år med bekymringer. Det kommer alltid til å være menn tilstede, i bhg, skole, aktiviteter osv. 

Det verste du kan gjøre er å videreføre angsten din over på barnet.

Anonymkode: fa851...2a7

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Jeg deler din bekymring, uten å vite hvorfor. Ingen dårlige erfaringer selv. Men alle mannlige jeg har møtt har vært supert for miljøet blant barna og sikkert de ansatte. Er det annerledes enn mannlige sykepleier? Er det fordi barna er mer forsvarsløse? 
 

Hos oss hjelper det ikke med et lite vindu på

dø dør. Er alle ute får man ikke med seg hva som Skjer på do inne.

Anonymkode: 6068d...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg er nervøs for situasjonen i barnehagen til barnet mitt. Som barn ble jeg utsatt for overgrep av en mannlig ansatt på skolen i første klasse.  
I barnehagen som datteren min startet i, jobber det en mann. Jeg er livredd. 

Jeg er fullt klar over at jeg ikke kan dra alle under en kam, men på grunn av hendelsen som hendte er dette utrolig vanskelig for meg å akseptere.
Jeg har ved flere anledninger vurdert å ta barnet ut av barnehagen, sykemelde meg og være hjemme. Det går selvfølgelig ikke, men er utrolig fristende. 

hvordan skal jeg klare å overleve dette? Uten å hele tiden tro eller tenke at barnet mitt blir utsatt for noe? 
 

kan en barnehageansatt si noen oppløftende ord? Er barna noensinne alene med en av de ansatte eller er det alltid folk rundt? 

Anonymkode: cecb4...f2b

Dette problemet må du ta fatt i Pronto før du overfører denne frykten til ditt barn. Og ja jeg er selv utsatt for grove overgrep fra min egen far så jeg vet hvor vanskelig traumer kan være, men det betyr ikke at det er greit at vi overfører våre problemer på de rundt oss.

Anonymkode: 693ef...f9a

  • Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt, TS.

Selv hadde jeg byttet barnehage.

Anonymkode: 1a44e...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår deg godt, TS.

Selv hadde jeg byttet barnehage.

Anonymkode: 1a44e...5b7

Dette er tråden dummeste råd.

Anonymkode: 693ef...f9a

  • Liker 35
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår deg godt, TS.

Selv hadde jeg byttet barnehage.

Anonymkode: 1a44e...5b7

Skal du flytte barnet rundt på ulike barnehager da, om det startet opp mannlige ansatte? 

Høres fornuftig ut og spesielt stabilt for barnet...

Anonymkode: a22c2...71a

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...