AnonymBruker Skrevet 16. september #1 Del Skrevet 16. september Er det sant at man kan bruke eggløsningstest som graviditetstest? Må man vente til forventet mensdag? Anonymkode: e5115...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #2 Del Skrevet 16. september Nei det er ikke sant. Eggløsningstester slår ut på både hcg og lh hormon. Men man har Lh hormon i kroppen hele syklusen, mens graviditetstester slår kun ut på hcg. Så jo i teori vil en Eggløsningstest slå ut dersom man har hcg i kroppen, men siden de slår ut på begge deler kan man ikke vite hva den faktisk reagerer på. Eggløsningstester skal brukes til eggløsning, graviditetstester skal brukes til graviditet. Anonymkode: 4bdfa...632 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #3 Del Skrevet 16. september Jeg hadde kun eggløsningstest hjemme da ikm skulle være, så brukte de. To streker (aka gravid) og graviditetstesten viste jo samme ja. Øker vel i hcg på begge to. Anonymkode: db376...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #4 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei det er ikke sant. Eggløsningstester slår ut på både hcg og lh hormon. Men man har Lh hormon i kroppen hele syklusen, mens graviditetstester slår kun ut på hcg. Så jo i teori vil en Eggløsningstest slå ut dersom man har hcg i kroppen, men siden de slår ut på begge deler kan man ikke vite hva den faktisk reagerer på. Eggløsningstester skal brukes til eggløsning, graviditetstester skal brukes til graviditet. Anonymkode: 4bdfa...632 Hvis man tester første forventet mensdag og man ikke er gravid, så kan den vise positiv? Er det det du mener? Anonymkode: e5115...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #5 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis man tester første forventet mensdag og man ikke er gravid, så kan den vise positiv? Er det det du mener? Anonymkode: e5115...5af Ja. En eggløsningstest kan vise positiv selv om man ikke er gravid ja, de er ikke.ment til å sjekke graviditet. Ved eggløsning så slår de ut på Lh hormon, men dette hormonet har man kan kroppen hele syklusen. Det når en topp før eggløsning, men man kan ha flere slike topper med økning i LH igjennom syklusen, og mange har det gjerne rundt ny syklus - det kan varierer fra syklus til syklus og kvinne til kvinne. Mens hcg har man kun dersom man er gravid - og graviditetstester slår kun ut på dette hormonet. Bruk graviditetstester for å sjekke graviditet. Anonymkode: 4bdfa...632 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #6 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg hadde kun eggløsningstest hjemme da ikm skulle være, så brukte de. To streker (aka gravid) og graviditetstesten viste jo samme ja. Øker vel i hcg på begge to. Anonymkode: db376...6c7 Så hvis eggløsningstesten viser positiv så er man faktisk gravid? Anonymkode: e5115...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 17. september #7 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde kun eggløsningstest hjemme da ikm skulle være, så brukte de. To streker (aka gravid) og graviditetstesten viste jo samme ja. Øker vel i hcg på begge to. Anonymkode: db376...6c7 Det er alltid to streker på eggløsningstesten, de bare varierer i styrke. Så nei, du kan ikke bruke eggløsningstest som graviditetstest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 17. september #8 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så hvis eggløsningstesten viser positiv så er man faktisk gravid? Anonymkode: e5115...5af Nei, man er ikke nødvendigvis det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 17. september #9 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så hvis eggløsningstesten viser positiv så er man faktisk gravid? Anonymkode: e5115...5af Nei...du kan få "positive test" når mensen kommer å... Nei eggløsning tester err til eggløsning... ikke se om man er gravid. Da venter men til mens dagen....om mensen ikke kommet...dra på apoteket og kjøpe gravid test 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #10 Del Skrevet 17. september Jeg hadde negative eggløsningstester da jeg var gravid. Hadde over 80 000 i hcg. Det var tester fra One step. Så det gjelder ikke alle. Anonymkode: 907cf...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #11 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde negative eggløsningstester da jeg var gravid. Hadde over 80 000 i hcg. Det var tester fra One step. Så det gjelder ikke alle. Anonymkode: 907cf...ae5 Ved så høy hcg kan man få negativ hjemme graviditetstest også. Hook effekten kan slå inn når hcg blir høy. Men poenget er det samme - man skal ikke bruke EL tester til å sjekke graviditet. Det er ikke pålitelig. Anonymkode: 4bdfa...632 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå