Gå til innhold

Dette er vell ikke bra nok hcg økning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok en hcg test den 23august som var på 130, nå tok jeg en ny idag som var på 26000. Den skulle vell vært mye høyere med tanke på dobling hver dag? Ja skal ta en ny en på onsdag, men syntes den virket litt vell lav med tanke på at den skal doble seg? 

Anonymkode: fcffb...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dobling annenhver dag.

Anonymkode: 0873b...6e8

Hadde den doblet annenhver dag siden jeg tok prøven 23 august så skulle den jo vært på 500 tusen ett eller annet. Er jo derfor jeg hører her.

Anonymkode: fcffb...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal ikke doble seg annenhver dag lengre når man er mer enn 5 uker på vei. Du skriver ingenting om hvor langt du er på vei. 

Anonymkode: 230eb...9f8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den skal ikke doble seg annenhver dag lengre når man er mer enn 5 uker på vei. Du skriver ingenting om hvor langt du er på vei. 

Anonymkode: 230eb...9f8

Er 7+1 idag, og har 26.000 i hcg. 

Anonymkode: fcffb...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det normale ved 7 uker er et sted mellom 3000 og 160 000. Dette går greit. ❤️

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er 7+1 idag, og har 26.000 i hcg. 

Anonymkode: fcffb...e37

Hvorfor måles HCG så sent som 7+1? Du må åpenbart ta ultralyd i stedet. Dette skaper bare masse bekymring som sannsynligvis er ganske unødvendig, all den tid at det er laang tid mellom de to målingene og at du er så langt på vei at HCG ikke skal doble seg annehver dag nå.

Anonymkode: 230eb...9f8

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg dobler seg ikke etter 1200, og det har virkelig ingenting for seg å måle så langt som du er på vei.

Anonymkode: 0eefb...a10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hcg dobler seg ikke etter 1200, og det har virkelig ingenting for seg å måle så langt som du er på vei.

Anonymkode: 0eefb...a10

Kanskje lege sender meg til ultralyd da, når han ser det ikke dobler seg. Men foreløpig har jeg fått tilbudt hcg prøve. 

Anonymkode: fcffb...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kanskje lege sender meg til ultralyd da, når han ser det ikke dobler seg. Men foreløpig har jeg fått tilbudt hcg prøve. 

Anonymkode: fcffb...e37

Hvis du er så langt på vei skjønner jeg ikke hvorfor du måler hcg? Hvorfor ikke ultralyd om du er bekymret?

Og hvorfor driver du å drar til legen egentlig?

Anonymkode: 0873b...6e8

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen din virker inkompetent dersom hen har sagt du kan ta hcg.

Anonymkode: 0eefb...a10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kanskje lege sender meg til ultralyd da, når han ser det ikke dobler seg. Men foreløpig har jeg fått tilbudt hcg prøve. 

Anonymkode: fcffb...e37

Det gjør han nok ikke, da det ikke skal doble seg fremover og heller ikke har doblet seg på en stund. Hvis du er eldre enn 35 vil du ha rett på tidlig ultralyd cirka uke 11-13, hvis ikke må du nok vente. Eller du kan investere den tusenlappen det koster i egen mentale helse og gå privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kanskje lege sender meg til ultralyd da, når han ser det ikke dobler seg. Men foreløpig har jeg fått tilbudt hcg prøve. 

Anonymkode: fcffb...e37

Du må nok ta ultralyd privat. Det har de fleste råd til hvis de er veldig bekymret tenker jeg.

Anonymkode: 230eb...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KaraThrace skrev (2 minutter siden):

Det gjør han nok ikke, da det ikke skal doble seg fremover og heller ikke har doblet seg på en stund. Hvis du er eldre enn 35 vil du ha rett på tidlig ultralyd cirka uke 11-13, hvis ikke må du nok vente. Eller du kan investere den tusenlappen det koster i egen mentale helse og gå privat.

Nå får alle tilbud om tidlig ultralyd uavhengig av alder så fremt sykehusene har kapasitet (noe de fleste har ordnet nå da denne ordningen ble innført for flere år siden). 

Anonymkode: 230eb...9f8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Tok en hcg test den 23august som var på 130, nå tok jeg en ny idag som var på 26000. Den skulle vell vært mye høyere med tanke på dobling hver dag? Ja skal ta en ny en på onsdag, men syntes den virket litt vell lav med tanke på at den skal doble seg? 

Anonymkode: fcffb...e37

Hcg dobler seg hver 48t opp til 1200, deretter går dobling saktere jo høyere hcg kommer. 

Din dobling så langt er helt innafor normalen. 

Anonymkode: ca8b5...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du er så langt på vei skjønner jeg ikke hvorfor du måler hcg? Hvorfor ikke ultralyd om du er bekymret?

Og hvorfor driver du å drar til legen egentlig?

Anonymkode: 0873b...6e8

Pga blødninger ikke nok til en SA, det har jeg hatt før og er en del mer da. Men minner meg heller om når jeg hadde MA. 

Anonymkode: fcffb...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hcg sier veldig lite når du er så langt på vei. Eneste er hvis det synker.. 

Du må ha ultralyd for å bli klokere. I uke 7 vil  man kunne se hjerteslag

Anonymkode: 028cf...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (5 timer siden):

Det gjør han nok ikke, da det ikke skal doble seg fremover og heller ikke har doblet seg på en stund. Hvis du er eldre enn 35 vil du ha rett på tidlig ultralyd cirka uke 11-13, hvis ikke må du nok vente. Eller du kan investere den tusenlappen det koster i egen mentale helse og gå privat.

Alle får tilbud om tidlig ultralyd, ikke bare de over 35 år. 
 

Ts, om du er bekymret bør du bestille en privat ultralyd. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...