Gå til innhold

Høygravid og veksler mellom forstoppelse og diaré

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 35 uker på vei og de siste to ukene har jeg vært ekstremt forstoppet. Ble da anbefalt å ta to poser Movicol hver dag av fastlegen, en hver morgen og en om kvelden. Dette fikk fart på sakene. Men utfordringen min nå er at jeg har diaré hele tiden. Hvis jeg kutter ut Movicol så blircjeg helt forstoppet igjen og hvis jeg tar det har jeg løs mage. Det er helt håpløst. Har dere noen gode råd? 

Jeg sliter veldig med matlyst og er konstant oppblåst. Spiser mye mindre enn det jeg burde, er klar over at det ikke er bra for meg. 

Anonymkode: a301f...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må justere på dosen så den blir riktig. Siden du får diare av to poser er det vel nærliggende å tro at dosen da er før høy?

Har du forsøkt med kun en pose morgen? Eller en halv morgen og en halv kveld?

Anonymkode: 3b9e5...dcc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk forstoppet, og går fast på movicol. Og jeg tar en pose om dagen, de fleste dager. Men må ta 2 noen dager, da jeg kjenner det begynner og bli for hardt igjen. Så du kunne jo prøve og ta bare en pose, og se hvordan det går.

Anonymkode: 2620a...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må justere på dosen så den blir riktig. Siden du får diare av to poser er det vel nærliggende å tro at dosen da er før høy?

Har du forsøkt med kun en pose morgen? Eller en halv morgen og en halv kveld?

Anonymkode: 3b9e5...dcc

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er kronisk forstoppet, og går fast på movicol. Og jeg tar en pose om dagen, de fleste dager. Men må ta 2 noen dager, da jeg kjenner det begynner og bli for hardt igjen. Så du kunne jo prøve og ta bare en pose, og se hvordan det går.

Anonymkode: 2620a...11b

Jeg har tatt en pose de siste dagene, men har fremdeles diaré. Hvis jeg kutter det helt ut, blir jeg forstoppet. 

Anonymkode: a301f...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er fordøyelsen ofte veldig vanskelig de siste ukene. Jeg fant heller aldri riktig balanse. For meg ble det bra igjen så fort ungen var ute. Dvs, hadde ikke avføring, men heller ikke forstoppelse, de første dagene, men så ble fordøyelsen som før. Har du forresten prøvd Vi-Siblin? Den er trygg for gravide. 

Anonymkode: 6569f...e2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...