Gå til innhold

Hva hadde dere svart? Spm om å donere til barnekreft-foreningen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

"Nei takk". 

Det høres også kanskje litt brutalt ut, men barnekreftforeningen får veldig mye penger i forhold til mange andre organisasjoner. Det er jo fordi folk synes veldig synd i barn som har kreft, og det er helt riktig at det er kjempesynd i dem og helt hjerteskjærende. Samtidig er det også mye annet som er hjerteskjærende som ikke får like mye penger, og kanskje man heller kan vurdere å donere til mindre synlige organisasjoner også? For eksempel organisasjon som jobber for barn med multifunksjonshemminger (Norges Handicapforbund eller handicappede barns foreldreforening). Det er i grunn også noe som varer livet ut og kan være en ekstrem belastning for foreldre med masse sykehusinnleggelser hele barndom og i voksenlivet. 

Anonymkode: 8a441...b3c

Dette! 

Som en som dessverre har førstehånd erfaring med barn og kreft, kan jeg skrive under på dette. Mens vi var på sykehuset, så vi utrolig mange skjebner blandt barn, men som ikke var kreft. Dette er sykdommer som få har, som vi ikke kjenner så godt til og som får lite midler til forskning. 

Mens barnekreft lettere får penger til forskning, det er store innsamlinger, avdelingen fikk uendelig mye gaver og opplevelser, turer o.l., så er det noen grupper som får lite. 

Jeg sier ikke at dette er feil, men det er så uendelig mange som skulle hatt penger, særlig til forskning (syns jeg). Uten forskning hadde ikke vi hatt vår kjære gutt her, så forskning er kjempeviktig, på all sykdom for barn. 

Men klart, nå er det jo september, og det er den internasjonale barnekreftmåneden, så nå er det jo ekstra fokus på det. 

Anonymkode: 7eca8...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei. Skulle handle et pledd i dag og fikk spørsmål om jeg ville donere 100 kr til barnekreft-foreningen. 

Selvfølgelig ville jeg det, men akkuratt der og da så hadde jeg lite penger, og det pleddet hadde jeg ønsket meg lenge.

Jeg svarte ja, selv om det egentlig ikke passet så godt.

Hva hadde dere svart om dere egentlig ikke hadde hatt penger til det? Selvfølgelig vil jeg donere til kreftforeningen, men ja. Synes kanskje at hun kunne spurt på en litt annen måte, eller? 

Anonymkode: 53cae...a73

Jeg synes dette er følelsesmessig utpressing. Ville smilt og sagt, nei ikke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som skriver at om jeg bare kunne si nei takk, og om det skal være så vanskelig. Ja akkuratt det synes jeg er vanskelig, å si nei takk om å donere til kreftforeningen, for det spiller virkelig på samvittigheten min. men takk for svar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det der er utrolig irriterende og en uting. De må finne en annen løsning på det, ikke overrumple folk i kassen.

De skremmer jo kundene vekk. Og hvorfor 100 kr? Det er ganske mye for noen i disse tider. De kunne senket beløpet betraktelig som til en tier. Hadde sikkert fått inn nesten like mye.

Anonymkode: 6c280...b74

Eh man skremmer d ikkr vekk kunder, er da bare å si nei

Anonymkode: 76713...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt nei og jeg støttter de fr før

Anonymkode: 76713...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei. Skulle handle et pledd i dag og fikk spørsmål om jeg ville donere 100 kr til barnekreft-foreningen. 

Selvfølgelig ville jeg det, men akkuratt der og da så hadde jeg lite penger, og det pleddet hadde jeg ønsket meg lenge.

Jeg svarte ja, selv om det egentlig ikke passet så godt.

Hva hadde dere svart om dere egentlig ikke hadde hatt penger til det? Selvfølgelig vil jeg donere til kreftforeningen, men ja. Synes kanskje at hun kunne spurt på en litt annen måte, eller? 

Nei.

Jeg donerer aldri gjennom andre. Hvordan vet jeg da helt grunnleggende ting som:

1. donerer de? Hele beløpet? 
2. sjekker de den de donerer til (gitt, altså, at de faktisk donerer) slik jeg ville ha sjekket dem? For vi vet alle at såkalt private «støttegrupper» etc meget ofte har betenkelige regnskaper. Jeg donerer ikke om jeg ikke kan google og få innsyn i økonomi, bemanning, ideologi, kontrollorganer etc. Og om deres ideologi og min kolliderer? Da teller kun min (det er jo mine penger).

Og det kan du si neste gang, ts. «Jeg donerer aldri gjennom tredjeperson»

Anonymkode: 4b88b...660

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Til dere som skriver at om jeg bare kunne si nei takk, og om det skal være så vanskelig. Ja akkuratt det synes jeg er vanskelig, å si nei takk om å donere til kreftforeningen, for det spiller virkelig på samvittigheten min. men takk for svar. 

Bare si "nei jeg donerer selv i eget navn, trenger ikke hjelp til det" om du synes nei blir for kort. 

Anonymkode: c5249...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...