AnonymBruker Skrevet 16. september #1 Del Skrevet 16. september Hei. Skulle handle et pledd i dag og fikk spørsmål om jeg ville donere 100 kr til barnekreft-foreningen. Selvfølgelig ville jeg det, men akkuratt der og da så hadde jeg lite penger, og det pleddet hadde jeg ønsket meg lenge. Jeg svarte ja, selv om det egentlig ikke passet så godt. Hva hadde dere svart om dere egentlig ikke hadde hatt penger til det? Selvfølgelig vil jeg donere til kreftforeningen, men ja. Synes kanskje at hun kunne spurt på en litt annen måte, eller? Anonymkode: 53cae...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #2 Del Skrevet 16. september Nei Anonymkode: 30a68...66a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #3 Del Skrevet 16. september «Ikke i dag». Anonymkode: e5aea...efb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinF Skrevet 16. september #4 Del Skrevet 16. september «nei takk» 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #5 Del Skrevet 16. september Jeg hadde svart «ikke i dag». Jeg syntes det er en uting å koble salg opp mot donering på denne måten. ps. Jeg er medlem, med verv i barnekreftforeningen. Anonymkode: 9d7b8...7be 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #6 Del Skrevet 16. september Jeg ble spurt om dette på Nille forrige uke og svarte kort at jeg støtter Kreftsaken, og da smilte ekspeditøren til meg og sa ikke noe mer. Anonymkode: 67ba5...04f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #7 Del Skrevet 16. september Ellers takk! Jeg gir penger til mange gode formål, men kun når jeg selv velger det. Sier alltid nei når noen spør. Er fast giver til en 4-5 ulike foreninger. Anonymkode: 54ded...26d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackRT Skrevet 16. september #8 Del Skrevet 16. september Nei. Og ikke sagt noe mer. Jeg støtter hvem jeg vil og når jeg vil, skylder ikke butikkpersonale noe forklaring 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #9 Del Skrevet 16. september "Nei takk". Det høres også kanskje litt brutalt ut, men barnekreftforeningen får veldig mye penger i forhold til mange andre organisasjoner. Det er jo fordi folk synes veldig synd i barn som har kreft, og det er helt riktig at det er kjempesynd i dem og helt hjerteskjærende. Samtidig er det også mye annet som er hjerteskjærende som ikke får like mye penger, og kanskje man heller kan vurdere å donere til mindre synlige organisasjoner også? For eksempel organisasjon som jobber for barn med multifunksjonshemminger (Norges Handicapforbund eller handicappede barns foreldreforening). Det er i grunn også noe som varer livet ut og kan være en ekstrem belastning for foreldre med masse sykehusinnleggelser hele barndom og i voksenlivet. Anonymkode: 8a441...b3c 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 16. september #10 Del Skrevet 16. september Nille har spurt om det hver september i flere år. Jeg svarer bare nei eller «ikke nå». Man kan ikke donere hver gang. De bak kassa spør fordi de er pålagt det, de bryr seg egentlig ikke om du sier ja eller nei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #11 Del Skrevet 16. september 100 kr, det var litt mye, jeg kjøpte sløyfe i metall til 40, så leste jeg på den at ikke alle pengene går dit en gang Anonymkode: 3a95e...764 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 16. september #12 Del Skrevet 16. september I en butikk? Det er det frekkeste. Gi folk dårlig samvittighet fordi de ikke gir bort penger til et formål?? Utorlig utidig. Gir forenignen et dårlig rykte også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 16. september #13 Del Skrevet 16. september (endret) Ville svart nei, men det hadde garantert trigget dårlig samvittighet. Hadde nok vippset et mindre beløp etter å bli satt på idéen Hun spør jo ikke for å være vrang, men som et oppdrag fra butikken. Hèlt fair å spørre og hèlt fair å si nei. Endret 16. september av Tradegy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #14 Del Skrevet 16. september Hadde svart høflig nei takk. Anonymkode: 35257...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #15 Del Skrevet 16. september Så mye profitt som det er i detaljhandel for tia er det frekt å be kundene sponse deres veldedighet. Hadde handlet mer hos dem om kampanjen var å gi bort 2% av overskuddet i hele september. Hvorfor skal de sole seg i glansen uten å betale ei krone? Anonymkode: 50886...7c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 16. september #16 Del Skrevet 16. september bare si nei, og prøve å spille på samvittigheten til folk på den måten synes jeg ikke er greit, samme med de som kommer på døra, da er det blankt nei. Men jeg donere gjerne til veldedighet, men da skal det vær på eget initiativ. De gjør det nok på denne måten forde de vet at det er mange som ikke klarer å si nei da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #17 Del Skrevet 16. september Jeg hadde nok bare svart nei takk og blitt litt paff. Om Nille matcher summen kundene gir eller noe i den duren er det litt mer greit at de spørr enn om de bare spørr og ser på det som sitt bidrag at de henter inn penger slik. Jeg er ikke fan av den typen donasjonspress, det er noe jeg er vant med fra USA og finner like slitsomt der. Anonymkode: 1cf1d...669 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #18 Del Skrevet 16. september Det der er utrolig irriterende og en uting. De må finne en annen løsning på det, ikke overrumple folk i kassen. De skremmer jo kundene vekk. Og hvorfor 100 kr? Det er ganske mye for noen i disse tider. De kunne senket beløpet betraktelig som til en tier. Hadde sikkert fått inn nesten like mye. Anonymkode: 6c280...b74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 16. september #19 Del Skrevet 16. september Jeg er voksen, jeg har ingen problemer med å si "Nei takk, ikke i dag" 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #20 Del Skrevet 16. september Jeg donerer til litt forskjellige ting i løpet av mnd. Så hvis jeg allerede har gitt det jeg tenker å gi den mnd, pleier jeg å si, Ikke i dag, har donert allerede. I ditt tilfelle hadde jeg ikke følt meg presset og svart Ikke i dag. Anonymkode: 8488c...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå