Gå til innhold

Soverommet og lufting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På de kaldeste dagene så lukker vi vinduet og åpner heller døra. Soveromsetasjen er generelt ikke så varm, så det går bra. Det blir i hvert fall luftsirkulasjon. Men åpent vindu er det aller beste, og jeg er glad for at det ikke pleier å være de kaldeste eller lengste vintrene her jeg bor.

Vinterdyna mi er i dobbelt størrelse (Ikea-type dobbelt, så 240x220 eller noe sånt) og varmeste dundyne som finnes på Ikea. Den kan jeg pakke meg godt inn i, for å si det sånn. Jeg ligner en burrito. Det er også plass til mannen under, så han hjelper meg å varme opp dyna før han legger seg under si ega dyne (han er varm av seg, og koker etter ti minutter i dyna mi). Jeg har flanelltrekk til dyna, men jeg husker ikke om jeg kjøpte det på Ikea eller annet sted. Det er varmt og godt.

Anonymkode: 026f5...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vinterdyne, myyyykt ullpledd under og hjemmestrikka ullsokker på beina hvis det er ekstra kaldt med vinduet i luftestilling ❤️ 

Anonymkode: b22b0...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi har balansert ventilasjon, synes jeg det er godt å ha soveromsvinduet litt på gløtt (men ikke mye). 

Det går an å ta med en varmepose, eller det finnes elektriske varmelaken/-pledd å få kjøpt. Da legger du deg i en temperert, forhåndsoppvarmet seng. Jeg har det ikke nå, men har hatt sånt varmelaken tidligere, og det fungerte veldig bra.

Jeg bruker tykk vinterdyne, har også både sengeteppe og en sengeløper, slik at det blir ganske tett rundt dyna.

Anonymkode: 9dfea...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naken under vinterdyne. Og vi vinduet oppe. Skal være veldig kaldt før jeg tar det igjen.

Anonymkode: 82f95...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...