Gå til innhold

Hvor få tak i varer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å starte butikk og/eller nettbutikk. Lurer på om noen har erfaring med det? Lurer også på hvor man får tak i varene? Typ ønsker å selge klær, men hvordan får jeg tak i varer til butikken?

Anonymkode: 473ff...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må kontakte leverandører som har den type klær du ønsker å selge.

Anonymkode: da33a...8bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette er så langt du har kommet i planleggingen av forrestningsmodellen din så vil jeg råde deg til å la være. 

Anonymkode: fa055...535

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..... enten så lager du klærne selv eller så betaler du noen andre for å gjøre det, hvor skulle de ellers komme fra?

Anonymkode: 6049f...372

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom dette er så langt du har kommet i planleggingen av forrestningsmodellen din så vil jeg råde deg til å la være. 

Anonymkode: fa055...535

Okei? Fordi jeg ikke vet alt om å starte opp? Er vel naturlig å ikke vite alt, derav spørsmålet. Unødvendig kommentar 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å samle inn brukte klær du kan selge?

Anonymkode: 33282...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må lage selv eller kjøpe billig og selge dyrere ja. Jeg driver ikke med klær, men lager grenrør, downpipe, intercooler rør osv og komplette turbokit til enkelte biler på si. Jeg må kjøpe selve turboen og intercooleren selv. Resten lager jeg sjøl. Fremgangen er forsåvidt det samme. Det du må kjøpe må du ta betalt for ut til kunde slik at du tjener på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ønsker å starte butikk og/eller nettbutikk. Lurer på om noen har erfaring med det? Lurer også på hvor man får tak i varene? Typ ønsker å selge klær, men hvordan får jeg tak i varer til butikken?

Du kan alltids ta kontakt med Bestseller, de som har merkene Only, Vero Moda, Jack & Jones osv., kjenner faktisk to som har startet opp butikk med Bestseller klær. 

Anonymkode: eab99...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan alltids ta kontakt med Bestseller, de som har merkene Only, Vero Moda, Jack & Jones osv., kjenner faktisk to som har startet opp butikk med Bestseller klær. 

Anonymkode: eab99...fef

Takk for et fornuftig svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva med å samle inn brukte klær du kan selge?

Anonymkode: 33282...b13

Bruktsalg er strengt regulert i Norge. Jeg tipper det kommer en oppmykning av lovverket etter hvert, men slik ting er nå ville jeg faktisk droppet det.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må jo handle fra utenlandske leverandører.

Så bør du gjøre avtale med ett lager som sender her i Norge.

Så må du du lage nettbutikk, med betalingsløsninger. Dette er dyrt om du ikke kan det selv. (Og kan du såpass om nettsider, hadde du jo ikke spurt her...)

Noen må vedlikeholde nettsiden.

Så er det jo reklame da.

Regner med du har endel til startkapital?

Anonymkode: 2b042...407

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må jo handle fra utenlandske leverandører.

Så bør du gjøre avtale med ett lager som sender her i Norge.

Så må du du lage nettbutikk, med betalingsløsninger. Dette er dyrt om du ikke kan det selv. (Og kan du såpass om nettsider, hadde du jo ikke spurt her...)

Noen må vedlikeholde nettsiden.

Så er det jo reklame da.

Regner med du har endel til startkapital?

Anonymkode: 2b042...407

Nei, man må ikke handle fra utenlandske leverandører. Det kommer jo helt an på hva du skal selge. Dersom varene du ønsker å kjøpe allerede har distribusjon i Norge, er det ikke sikkert den utenlandske leverandøren er villig til å selge til deg en gang.

Småskala nettbutikk koster lite og er så enkelt å sette opp og vedlikeholde at selv bestemor kan gjøre det. Du kan faktisk komme ganske langt før du vokser ut av løsninger som f.eks. Shopify. 

Lager, i det omfanget TS vil komme til å starte opp med, kan du ha hjemme eller i garasjen. Selv Apple startet i en garasje.

I en oppstartsfase kommer du langt med geriljamarkedsføring.

Anonymkode: 9bdbd...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Okei? Fordi jeg ikke vet alt om å starte opp? Er vel naturlig å ikke vite alt, derav spørsmålet. Unødvendig kommentar 

Okei,(…….)  Ja, derfor bør du la det være. Vet du noe om skatt, enkeltmannsforetak, sykeforsikring for deg, lager, frakt, revisor, forsikring av varelager, toll, moms, markedsføring, nettsider, inn/utbetalinger, reklamasjon / garanti…… osv osv osv osv 🤷‍♀️

og det heter forøvrig bare å starte, ikke starte opp ( eller ned eller bort osv. ) 🤦‍♀️

Anonymkode: c4266...70d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må nesten ha et lovlig sted å ha både lager og utsalg fra. Kapital, forsikringer, og en Haug med andre ting. Synes du skal finne deg noe annet å starte karrieren din i yrkeslivet på.

Anonymkode: 3c537...d0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Okei,(…….)  Ja, derfor bør du la det være. Vet du noe om skatt, enkeltmannsforetak, sykeforsikring for deg, lager, frakt, revisor, forsikring av varelager, toll, moms, markedsføring, nettsider, inn/utbetalinger, reklamasjon / garanti…… osv osv osv osv 🤷‍♀️

og det heter forøvrig bare å starte, ikke starte opp ( eller ned eller bort osv. ) 🤦‍♀️

Anonymkode: c4266...70d

Vet en god del om det, ja. Slutt å kommenter kun for å være ekkel er du grei 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jdz skrev (9 timer siden):

Bruktsalg er strengt regulert i Norge. Jeg tipper det kommer en oppmykning av lovverket etter hvert, men slik ting er nå ville jeg faktisk droppet det.

Det har allerede kommet en oppmykkning. Det skjedde i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vedkommende er jo grei mot deg. 

Anonymkode: 28646...a6b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (11 timer siden):

Strengt? Du må vente 14 dager før du videreselger og føre register over det du tar inn. Tungvint kanskje, men ikke strengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du vet ikke om du skal starte nettbutikk eller fysisk butikk, du vet ikke hva du vil selge, du vet ikke hvordan du skal få tak i varer - og du synes KG er et naturlig sted å lete etter svar. Å stille spørsmål ved hvor mye du egentlig vet og har tenkt gjennom er ikke å vær ekkel, det er å være hjelpsom og fornuftig.

Jeg kjenner flere som har startet nettbutikk - felles for dem var at det var mye arbeid og innsats og lite overskudd lenge. Det var en hobby de brant for, ikke noe de faktisk tjente penger på eller kunne leve av.

Anonymkode: 1bf1d...6fa

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...