Gå til innhold

Ville du datet en mann som har nulltoleranse for alkohol og rus misbruk, når er det passende å nevne det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drikker ikke alkohol, og jeg har selvsagt nulltoleranse overfor narkotika.

Men det sagt, så har jeg ikke noe problem med at partner tar seg et glass vin eller to, eller at han drikker når vi er i festlig lag. Det er helt opp til ham, men verken han eller jeg liker folk som ikke kan styre seg, og som blir stup fulle.

Så jeg gjør min greie, og andre får gjøre som de har lyst til, da selvsagt med unntak av narkotika. Kunne aldri overveid å være sammen med en som ikke hadde sterke motforestillinger mot narkotiske stoffer. Til det har jeg sett for mye elendighet og dritt.

Anonymkode: 9e25f...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det ville jeg.. Om han ikke påla hele verden å følge ham så! Selv drikker jeg ikke.. Eller bruker rus.. Så ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør tas opp før første date. Hadde jeg invitert daten på middag hadde jeg satt frem en vin vi skulle delt. Eller om vi skal treffes ute, så hadde jeg tenkt det var naturlig å ta et par glass. 

Å ha nulltoleranse er spesielt. Bare fordi man selv ikke vil eller har hatt problemer, betyr ikke det at alle andre skal følge et strengt regime. Og det er forskjell på å finne noen som er måteholden med alkohol, feks drikker et par glass på julebord, i bryllup eller en spesiell anledning, og det å være på grisefylla hver helg.

Anonymkode: 43947...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at alle har nulltoleranse for MISBRUK av rus i alle former. Men om vedkommende har nulltoleranse for alle former for inntak av alkohol så vil jeg vite om det før vi møtes. Jeg har ikke noe problem med avholdsmennesker, og nyter begrenset med alkohol selv, men om ikke jeg kan ta meg et glass vin til maten om jeg ønsker det så er det takk og farvel.

Anonymkode: 8d85f...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at man selv er totalt avholds kan man godt si med en gang, og gjerne legge til at man ønsker en partner som også er det - men å si at man har nulltoleranse gjør det hele litt kontrollerende og kvassere så jeg ville nok vurdert formuleringen min litt TS, 

Anonymkode: de572...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Å ha nulltoleranse er spesielt. Bare fordi man selv ikke vil eller har hatt problemer, betyr ikke det at alle andre skal følge et strengt regime. Og det er forskjell på å finne noen som er måteholden med alkohol, feks drikker et par glass på julebord, i bryllup eller en spesiell anledning, og det å være på grisefylla hver helg.

Anonymkode: 43947...056

Ja, det er forskjell, men alle bestemmer selv hvor grensen går for en selv. Helt greit å bare ville date noen som er avholds, selv om utvalget blir mindre. 

Anonymkode: f3455...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nulltoleranse for rusmisbruk: Ja. Nulltoleranse for å drikke selv: Ja. Nulltoleranse på andres vegne: Nei.
Jeg drikker nesten ikke, og syns absolutt ikke at noen skal legge seg borti om jeg drikker to vinglass til maten på ferie, eller tar en whisky i baren før jeg legger meg en mørk og hustrig aften.  Siden jeg trolig drikker max to enheter i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovise78 skrev (18 timer siden):

Hvordan er det relevant for diskusjonen? 
Du ruser deg selv (på ting man ikke får kjøpt i butikken eller på polet) , men vil ikke være sammen med et menneske som ruser seg på de samme tinga? Temmelig hyklersk. 

Så hvis noen liker å drikke litt alkohol, er det hyklersk å ikke ville ha en alkoholiker..?

Anonymkode: df5ee...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (20 timer siden):

Nulltoleranse for rus - ja.

Nulltoleranse for alkohol - nei.

Dette er noe av det rareste jeg har lest. 

Du er klar over at alkohol er et rusmiddel?

Anonymkode: 95cfc...afc

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Definisjon på rusmisbruker i norsk språk er person som bruker ulovlige rusmidler.

Anonymkode: 36a7d...e23

Nei, absolutt ikke! 

Slutt å spre slik feilinformasjon.

Anonymkode: df5ee...101

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet meg perfekt å date en slik mann. 

Jeg har nulltoleranse for all narkotika i alle mengder. 

Alkohol er komplisert. Overforbruk og misbruk har jeg nulltoleranse for. Jeg ser ikke nytten og behovet av alkohol. 

Fint å vite hvor man står om rus og alkoholbruk ganske tidlig synes jeg. 

Anonymkode: 2a50a...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så hvis noen liker å drikke litt alkohol, er det hyklersk å ikke ville ha en alkoholiker..?

Anonymkode: df5ee...101

Nei. Absolutt ikke, siden alkoholisme går ut over jobb, familie og andre mennesker, i likhet med dopmisbruk. Uansett om man "bare" røyker litt noen ganger i uka eller om man er narkoman på daglig basis. 

Jeg har førstehåndserfaring med begge deler, så jeg vet hva jeg snakker om. 

Anonymkode: cd195...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er noe av det rareste jeg har lest. 

Du er klar over at alkohol er et rusmiddel?

Anonymkode: 95cfc...afc

Da har du ikke lest mye rart 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...