AnonymBruker Skrevet 16. september #41 Del Skrevet 16. september Jeg er litt for glad i et glass rødvin. En lidenskap jeg og mannen deler. Vi har en vinkjeller og elsker å dele en god flaske. Så nei. Anonymkode: 0f9a9...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 16. september #42 Del Skrevet 16. september Min samboer er avholds, han har aldri smakt en dråpe alkohol. Det gjør meg ingenting og han er ikke av typen som dømmer andre. Det er ikke prinsippstyrt fra hans side, det bare ble sånn da han ikke hang med folk som drakk på vgs og universitetet. Han har et brennende vininteresse og samler på vin😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #43 Del Skrevet 16. september Nei, bare fordi jeg liker å kunne ta meg en kopp kaffi med baileys eller et glass inn i mellom. Hadde satt pris på at du sa det så tidlig som mulig, sånn at du ikke hadde kastet bort tiden vår 🙂 Anonymkode: e7298...fcc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 16. september #44 Del Skrevet 16. september Helt greit med nulltoleranse for misbruk. Jeg har det selv. Men tar en øl eller rusbrus en sjelden gang. Nulltoleranse for fyll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #45 Del Skrevet 16. september Lovise78 skrev (1 time siden): Du bruker selv rusmidler som er ulovlige, men det er helt uaktuelt å date noen som er rusmisbruker? Ja? Hva er rart med det? Jeg er ikke selv rusmisbruker, hvis det var det du tenkte trudde. Anonymkode: c4728...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #46 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, bare fordi jeg liker å kunne ta meg en kopp kaffi med baileys eller et glass inn i mellom. Hadde satt pris på at du sa det så tidlig som mulig, sånn at du ikke hadde kastet bort tiden vår 🙂 Anonymkode: e7298...fcc Må legge til at jeg er i mot rus selv så det hadde ikke gjort noe. Jeg er heller ikke fan av at folk drikker seg fulle eller drikker mye,men jeg vil kunne ta et glass vin av og til. Anonymkode: e7298...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #47 Del Skrevet 16. september Jeg er avholdes, men jeg ville holdt deg på en pinnes avstand fordi du høres ekstremt kontrollerende ut med å stille sånne krav. Du bestemmer ikke over andres kropper. Anonymkode: e20fc...db6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 16. september #48 Del Skrevet 16. september Har nulltoleranse på alle ulovlige rusmidler selv, det er 100% no-go. Egentlig for ulovlige ting generelt, men til en viss grense, hadde ikke droppa han for ei fartsbot… men vold, trusler, svindel osv, nei takk! Alkohol synes jeg er drøyt å ha nulltoleranse på så lenge det er lovlig og ikke misbrukes. Liker ikke fyll jeg heller, men jeg kan ikke se noe poeng i å nekte partner et glass med noe de liker i ny og ne. Det synes jeg blir for sjefete, så hadde neppe akseptert det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #49 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Min erfaring er at folk som har nulltoleranse for både alkohol og narkotika gjerne er religiøse fanatikere. Det er greit at de selv ikke rører hverken alkohol eller narkotika men problemet med slike tullinger er at de ofte vil kontrollere hva andre mennesker gjør på grunn av sin egen religiøse overbevisning, for min egen del så er det helt uaktuelt å bli sammen med en slik person. Anonymkode: c7455...30d Eller at vi har vært sammen med alkoholikere, med alt det innebærer. For øvrig er det ekstremt rart å mene at man er religiøs fanatiker hvis man er imot narkotika. Anonymkode: 36a7d...e23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #50 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ja? Hva er rart med det? Jeg er ikke selv rusmisbruker, hvis det var det du tenkte trudde. Anonymkode: c4728...aad Definisjon på rusmisbruker i norsk språk er person som bruker ulovlige rusmidler. Anonymkode: 36a7d...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #51 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Definisjon på rusmisbruker i norsk språk er person som bruker ulovlige rusmidler. Anonymkode: 36a7d...e23 Nei? Slå opp i en ordbok selv å se. Her er de første treffene på google: https://naob.no/ordbok/rusmisbruker https://ordbokene.no/nno/bm,nn/rusmisbruker En rusmisbruker er en person som misbruker rus. Det er selvforklarende, spør du meg. Anonymkode: c4728...aad 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conradi Skrevet 16. september #52 Del Skrevet 16. september Alkohol er faktisk et av de mest skadelige rusmidlene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #53 Del Skrevet 16. september Vi har aldri drukket alkohol sammen og all vår sex er edru. Vi røyker ikke heller. Han hadde nok foretrukket at jeg var helt avholds men godtar at jeg drikker litt en sjelden gang. Og helst går tidlig hjem. At jeg drikker, trigger sjalusien hans. Det er jo ikke helt borti natta, man har mindre kontroll. Jeg koser meg på byen enten jeg drikker eller ei. Eksen og jeg drakk whisky som en hobby. Det var hyggelig det men på et tidspunkt var jeg klar for ca. edrulivet mens han sto igjen på "drikke-perrongen". Anonymkode: d181a...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #54 Del Skrevet 17. september Jeg drikker ikke alkohol, og jeg har selvsagt nulltoleranse overfor narkotika. Men det sagt, så har jeg ikke noe problem med at partner tar seg et glass vin eller to, eller at han drikker når vi er i festlig lag. Det er helt opp til ham, men verken han eller jeg liker folk som ikke kan styre seg, og som blir stup fulle. Så jeg gjør min greie, og andre får gjøre som de har lyst til, da selvsagt med unntak av narkotika. Kunne aldri overveid å være sammen med en som ikke hadde sterke motforestillinger mot narkotiske stoffer. Til det har jeg sett for mye elendighet og dritt. Anonymkode: 9e25f...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 17. september #55 Del Skrevet 17. september Ja det ville jeg.. Om han ikke påla hele verden å følge ham så! Selv drikker jeg ikke.. Eller bruker rus.. Så ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #56 Del Skrevet 17. september Dette bør tas opp før første date. Hadde jeg invitert daten på middag hadde jeg satt frem en vin vi skulle delt. Eller om vi skal treffes ute, så hadde jeg tenkt det var naturlig å ta et par glass. Å ha nulltoleranse er spesielt. Bare fordi man selv ikke vil eller har hatt problemer, betyr ikke det at alle andre skal følge et strengt regime. Og det er forskjell på å finne noen som er måteholden med alkohol, feks drikker et par glass på julebord, i bryllup eller en spesiell anledning, og det å være på grisefylla hver helg. Anonymkode: 43947...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #57 Del Skrevet 17. september Jeg forventer at alle har nulltoleranse for MISBRUK av rus i alle former. Men om vedkommende har nulltoleranse for alle former for inntak av alkohol så vil jeg vite om det før vi møtes. Jeg har ikke noe problem med avholdsmennesker, og nyter begrenset med alkohol selv, men om ikke jeg kan ta meg et glass vin til maten om jeg ønsker det så er det takk og farvel. Anonymkode: 8d85f...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #58 Del Skrevet 17. september at man selv er totalt avholds kan man godt si med en gang, og gjerne legge til at man ønsker en partner som også er det - men å si at man har nulltoleranse gjør det hele litt kontrollerende og kvassere så jeg ville nok vurdert formuleringen min litt TS, Anonymkode: de572...00a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #59 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Å ha nulltoleranse er spesielt. Bare fordi man selv ikke vil eller har hatt problemer, betyr ikke det at alle andre skal følge et strengt regime. Og det er forskjell på å finne noen som er måteholden med alkohol, feks drikker et par glass på julebord, i bryllup eller en spesiell anledning, og det å være på grisefylla hver helg. Anonymkode: 43947...056 Ja, det er forskjell, men alle bestemmer selv hvor grensen går for en selv. Helt greit å bare ville date noen som er avholds, selv om utvalget blir mindre. Anonymkode: f3455...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 17. september #60 Del Skrevet 17. september Nulltoleranse for rusmisbruk: Ja. Nulltoleranse for å drikke selv: Ja. Nulltoleranse på andres vegne: Nei. Jeg drikker nesten ikke, og syns absolutt ikke at noen skal legge seg borti om jeg drikker to vinglass til maten på ferie, eller tar en whisky i baren før jeg legger meg en mørk og hustrig aften. Siden jeg trolig drikker max to enheter i måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå