Gå til innhold

Ville du datet en mann som har nulltoleranse for alkohol og rus misbruk, når er det passende å nevne det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns dette er noe du bør nevne med en gang. De fleste er vel i mor rus, unntatt npr det gjelder norsk vanlig drikkekultur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

alt er hypotetisk

Anonymkode: 7a98c...729

Nei, det er det faktisk ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man nulltoleranse for samme hva det måtte være - så bør man signalisere dette fortest mulig, fortrinnsvis før man møtes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har nulltoleranse for alle svakheter

Anonymkode: 4b1e0...32b

Oj, imponerende at Kim Jong-Un er her inne og skriver på KG 🫣 🧐 jeg tenkte først det måtte være Putin som spammer og påvirker norske meninger osv,  men fant ut det faktisk måtte være en som er enda mer gal, som virkelig klarer å si noe sånt i et norskt debattforum  🤯🤪🤦‍♀️🤮

Anonymkode: f7e71...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at folk som har nulltoleranse for både alkohol og narkotika gjerne er religiøse fanatikere.

Det er greit at de selv ikke rører hverken alkohol eller narkotika men problemet med slike tullinger er at de ofte vil kontrollere hva andre mennesker gjør på grunn av sin egen religiøse overbevisning, for min egen del så er det helt uaktuelt å bli sammen med en slik person.

Anonymkode: c7455...30d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor ekstremt det er. 

Har ikke noe problem  å date noen som ee toralt avholds. Selv har jeg ikke noe stort behov for alkohol.  Men av og til er det  fint å ta en øl eller vin. En liten shot med noe sterkt pleier jeg å ta ved sår hals.

Så hvis det er et problem for daten, da gidder jeg ikke det. Er ikke ekstrem på sånt . Og vil ha frihet  over meg selv nok til  å si ja eller neitakk til et glass

Anonymkode: 48fdd...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Ville du datet en mann som har nulltoleranse for alkohol- og rusmisbruk?"

Fikset litt på overskriften så den ikke er så lett å misforstå.

Jeg lurte først på om nulltoleransen for alkohol kun gjaldt for deg selv eller også om det også ville gjelde for meg som partner. Lurte også på om det var all bruk av alkohol eller om du mente misbruk av rusmidler generelt (og da også alkohol). Etter å ha lest tråden forstår jeg at du enkelt og greit har nulltoleranse for alt av alkohol- og rusmisbruk. Det har jeg ikke noen problemer med å forholde meg til så lenge du ikke går rundt og snakker nedlatende til rusa folk på gata. Om du selv velger å være helt avholds er også greit så lenge du kan sosialisere selv på en fest der det nytes alkohol. Kan du akseptere at jeg drikker alkohol på samme måte som jeg vil akseptere at du er avholds tenker jeg det ikke er noe problem. 

Anonymkode: e450b...ee7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt for glad i et glass rødvin. En lidenskap jeg og mannen deler. Vi har en vinkjeller og elsker å dele en god flaske. Så nei.  

Anonymkode: 0f9a9...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er avholds, han har aldri smakt en dråpe alkohol. Det gjør meg ingenting og han er ikke av typen som dømmer andre. 
 

Det er ikke prinsippstyrt fra hans side, det bare ble sånn da han ikke hang med folk som drakk på vgs og universitetet. 
 

Han har et brennende vininteresse og samler på vin😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare fordi jeg liker å kunne ta meg en kopp kaffi med baileys eller et glass inn i mellom.  Hadde satt pris på at du sa det så tidlig som mulig, sånn at du ikke hadde kastet bort tiden vår 🙂

Anonymkode: e7298...fcc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit med nulltoleranse for misbruk. Jeg har det selv. Men tar en øl eller rusbrus en sjelden gang. Nulltoleranse for fyll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovise78 skrev (1 time siden):

Du bruker selv rusmidler som er ulovlige, men det er helt uaktuelt å date noen som er rusmisbruker? 

Ja? Hva er rart med det? Jeg er ikke selv rusmisbruker, hvis det var det du tenkte trudde.

Anonymkode: c4728...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, bare fordi jeg liker å kunne ta meg en kopp kaffi med baileys eller et glass inn i mellom.  Hadde satt pris på at du sa det så tidlig som mulig, sånn at du ikke hadde kastet bort tiden vår 🙂

Anonymkode: e7298...fcc

Må legge til at jeg er i mot rus selv så det hadde ikke gjort noe. Jeg er heller ikke fan av at folk drikker seg fulle eller drikker mye,men jeg vil kunne ta et glass vin av og til. 

Anonymkode: e7298...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er avholdes,  men jeg ville holdt deg på en pinnes avstand fordi du høres ekstremt kontrollerende ut med å stille sånne krav. Du bestemmer ikke over andres kropper.

Anonymkode: e20fc...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nulltoleranse på alle ulovlige rusmidler selv, det er 100% no-go. Egentlig for ulovlige ting generelt, men til en viss grense, hadde ikke droppa han for ei fartsbot… men vold, trusler, svindel osv, nei takk!

Alkohol synes jeg er drøyt å ha nulltoleranse på så lenge det er lovlig og ikke misbrukes. Liker ikke fyll jeg heller, men jeg kan ikke se noe poeng i å nekte partner et glass med noe de liker i ny og ne. Det synes jeg blir for sjefete, så hadde neppe akseptert det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min erfaring er at folk som har nulltoleranse for både alkohol og narkotika gjerne er religiøse fanatikere.

Det er greit at de selv ikke rører hverken alkohol eller narkotika men problemet med slike tullinger er at de ofte vil kontrollere hva andre mennesker gjør på grunn av sin egen religiøse overbevisning, for min egen del så er det helt uaktuelt å bli sammen med en slik person.

Anonymkode: c7455...30d

Eller at vi har vært sammen med alkoholikere, med alt det innebærer. For øvrig er det ekstremt rart å mene at man er religiøs fanatiker hvis man er imot narkotika.

Anonymkode: 36a7d...e23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja? Hva er rart med det? Jeg er ikke selv rusmisbruker, hvis det var det du tenkte trudde.

Anonymkode: c4728...aad

Definisjon på rusmisbruker i norsk språk er person som bruker ulovlige rusmidler.

Anonymkode: 36a7d...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Definisjon på rusmisbruker i norsk språk er person som bruker ulovlige rusmidler.

Anonymkode: 36a7d...e23

Nei? Slå opp i en ordbok selv å se.

Her er de første treffene på google:
https://naob.no/ordbok/rusmisbruker
https://ordbokene.no/nno/bm,nn/rusmisbruker

En rusmisbruker er en person som misbruker rus. Det er selvforklarende, spør du meg.

Anonymkode: c4728...aad

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri drukket alkohol sammen og all vår sex er edru. Vi røyker ikke heller. 

Han hadde nok foretrukket at jeg var helt avholds men godtar at jeg drikker litt en sjelden gang. Og helst går tidlig hjem. At jeg drikker, trigger sjalusien hans. Det er jo ikke helt borti natta, man har mindre kontroll. Jeg koser meg på byen enten jeg drikker eller ei. 

Eksen og jeg drakk whisky som en hobby. Det var hyggelig det men på et tidspunkt var jeg klar for ca. edrulivet mens han sto igjen på "drikke-perrongen". 

Anonymkode: d181a...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...