Gå til innhold

Flere barn ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

 

Vi er en minifamilie på 3, men nå begynner vi å få hodet litt over vann. Samtidig har vi vært på randen til samlivsbrudd pga. alt strevet og utmattelsen. Vi har kranglet mye om hvem som gjør mest.  Vi fikk litt for mange utfordringer, både for å unnfange og i tiden etterpå, og det er derfor vi har hatt det vanskelig som par og familie.

Ønsket mitt var alltid ett barn, men aldri drømt om flere. Bare håpet på å bli mor og er tilfreds nå.
 

Tanken på at barn vokser fort, gir meg et snev av ønske om å få en til. Da får vi kanskje en jul som minner litt mer om min egen barndom. De vil ha glede av hverandre, og når vi ikke lenger lever og de er igjen i en verden der mange  forblir single, vil de i det minste ha hverandre som familie.

 

Samtidig er jeg redd for en lignende situasjon igjen med så mange utfordringer og våkennetter

Tanker? 
 

 

Anonymkode: eaa60...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tåler familien å få en unge med store  utfordringer, når det har vært såpass på hekta fram til nå? 

Ikke gitt at søsken har glede av hverandre, jeg har to søsken til og vi ser hverandre max 3 ganger i året.

Anonymkode: 9ed2e...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår førstemann var veldig krevende som baby. Vi holdt begge på å gå på veggen. Fikk andremann da eldste var ca. 3 år. Andremann var normalt krevende, veldig mye enklere enn eldste. Tredjemann var også normalt krevende, mye enklere enn eldste.

Tenk godt gjennom det og snakk sammen på forhånd om hva som møter dere og hvordan dere vil takle utfordringene. En stor fordel nå er at der ar erfaringen, både i hvordan det er å ta vare på et barn, mer praktiske ting og bekymringer. Samtidig må dere denne gangen ta vare på storesøsken i tillegg. Om parforholdet ikke overlever, er det kanskje ikke verdt det?

Anonymkode: 6f00c...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 0 til 1 er verst. Blir et sjokk for dere begge. Man strever med søvn osv og er ikke vant til det. Husker også vi klagde på hverandre om hvem som var mest sliten, skiftet flest bleier osv med første. Med nr to og spesielt nr tre var det aldri et tema. Når man har opplevd hvor vanvittig fort tiden går med første så skjønner man at den slitsomme perioden med lite søvn og utmattelse er veldig kortvarig i det store bildet. Viktigste er å kose seg med babyen og det hele er lettere hvis man som par er venner og støtter og er raus med hverandre, i stedet for å klage

Anonymkode: f6156...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...