Gå til innhold

Menn om kvinner med tøffe yrker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om kvinner som er brannmenn, politi, ambulansearbeider, yrkesdykker, i forsvaret og i andre tøffe yrker? Er det hot eller skremmende, og hvorfor?

Anonymkode: 0346b...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er like individuelt som alt annet. Litt usikker i hva du mener med "tøffe yrker", er det uniformen du sikter til? 

Skremmende hvordan tenker du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

goodbeforelong skrev (19 timer siden):

Det er like individuelt som alt annet. Litt usikker i hva du mener med "tøffe yrker", er det uniformen du sikter til? 

Skremmende hvordan tenker du? 

Tøffe yrker, som feks har eller burde ha risikotillegg som brannmenn osv. 

Skremmende, tenker på "intimidating", klarte ikke å finne et bedre norsk ord..

Anonymkode: 0346b...6ab

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo allerede  flest kvinner i yrker som burde ha risikotillegg som i psykiatrien,  med utviklingshemmede osv…

Anonymkode: 2e86a...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann brydde seg ikke om at jeg var fengselsbetjent. Tror jeg likegodt kunne vært baker, sykepleier, politiker eller dyrlege i hans øyne. Det var meg han falt for, ikke uniformen.

Anonymkode: bed7c...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrkesdykker, det liker jeg. Da kan vi se på koraller sammen. Hot. Alt det andre, næh greit nok. Tenker ikke så mye på det. Politi som i etterforsker? Gøy, men bare hvis jeg får være med å etterforske. Med andre ord, får ikke JEG noe ut av det, kan det åpenbart være det samme 😆

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 20.26):

Hva syns dere om kvinner som er brannmenn, politi, ambulansearbeider, yrkesdykker, i forsvaret og i andre tøffe yrker? Er det hot eller skremmende, og hvorfor?

Anonymkode: 0346b...6ab

Vi gir som regel en god dag i hva dere jobber som. 

Anonymkode: e09fa...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 20.26):

Hva syns dere om kvinner som er brannmenn, politi, ambulansearbeider, yrkesdykker, i forsvaret og i andre tøffe yrker? Er det hot eller skremmende, og hvorfor?

Anonymkode: 0346b...6ab

Jeg synes det er kult jeg! Har jobbet mange år i industri- og andre relevante yrker som har vært veldig mannsdominerte, og etter hvert ble jeg rimelig lei av den typiske "mannepraten" som de fleste nok kjenner til, eller kalender med lettkledde damer på veggen. Det er rett og slett harry, og bare å få én kvinne inn i arbeidsstokken skaper utrolige endringer på den fronten. Og jeg tror i grunn relativt få synes det er negativt å slippe dama fra Tess-kalenderen på veggen eller grisepraten i lunsjen.

Hot eller ikke føler jeg ikke har så mye med yrket å gjøre, det baserer jeg i hovedsak på utseende og utstråling. Jeg har sett trailersjåfører så "hotte" som bare det, og jeg har sett det helt motsatte - akkurat slik jeg ser når jeg er på butikken, ute i byen osv.

Skremmende synes jeg på ingen måte det er, tvert imot, jeg mener det er en kjempegod ting av vi får mangfold og variasjon. Jeg føler meg ikke truet på et faglig nivå av andre kollegaer uavhengig av kjønn, og har stått godt plantet i mitt fagfelt i en årrekke.

Klarer ikke helt å se hva annet som skulle vært skremmende med å få flere kvinner inn i mannsdominerte yrker, på samme måte som jeg ikke er skremt av at vi får flere mannlige sykepleiere eller barnehagelærere.

Endret av AnonaymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...