Gå til innhold

Velge eks samboer eller nåværende kjæreste? Stress, føleri og vanskelig veiskille

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke at de går an å bli så lite smart at du i det hele tatt vurderer det. 

Anonymkode: 43907...39e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk på barna dine! Hvordan blir det dersom du satser på eksen igjen og det PÅ NYTT går galt? Noe som er 100 % sikkert at kommer til å skje! 

La barna få stabiliteten de trenger.

Anonymkode: feecd...ae3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har valgt din nåværende. Du skal ikke velge. Det er ingen ting å diskutere eller gruble over. Hvis nåværende kjæreste ikke er helt 100% perfekt, så kan du velge ham bort. Men du kan ikke gå tilbake til eksen. Det valget er heldigvis tatt, han er valgt bort for evig og alltid. 

Anonymkode: 4c38b...1f7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du er glad i han, men ikke føler noen kjærlighet. Bare det alene er grunn nok til å ikke gå tilbake. På toppen av det er han en drittsekk og du fortjener bedre. 

Tankene dine forstår jeg godt, jeg har selv vært dum nok til å gå tilbake til en eks, selv om det var et utrolig dårlig forhold første gangen vi var sammen. Sånne menn er utrolig manipulative, de spiller på samvittigheten din for alt det er verdt. Ikke la ham!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden har jeg sett en tråd her hvor det ikke er noe utfordrende diskusjoner eller tvilende spørsmål om saken,  det sier bare litt ts.

Og jeg er enig med resten, ikke gå tilbake, han lover deg gull og grønne skoger, og alt du vi høre fordi du har et stort behov for samhold og kjærlighet. Jeg er glad du har funnet en ny mann, god mann, men jeg ville tatt meg noen timer med en god psykolog for å rydde litt i det at du vurderer å gå tilbake til ham en gang. Jeg har hatt det på samme måte, og når jeg fikk ryddet i behovet for "ekte kjærlighet" så ble alt mye lettere for meg. 

Anonymkode: 4ddfb...ed5

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke spørsmålet?

Jeg dumpet barnefar fordi han var elendig partner og far. I hvilken verden er det «bedre» å holde en ødelagt familie sammen?

Er nå sammen med verdens nydeligste mann som gjør meg lykkelig og som ønsker en fremtid sammen med meg og barnet. 

Familie handler om de som er der for deg, støtter og løfter deg, elsker deg og lytter til deg og som du er trygg på. Størsteparten av min familie er ikke mitt blod.

Anonymkode: 59bf1...48e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen din er en egoistisk drittsekk. Helt enig med de andre; skjønner ikke at dette er noe å vurdere en gang? 

Du har en plikt til å skape trygge rammer for deg og barna dine. Det høres ut som du kan få det til med den nye kjæresten din, men det blir nok umulig med eksen. Slike som han endrer seg ikke. 

Hvis eksen tjener så bra, så får du vel greit med bidrag fra han? Få dokumentert hvordan han holder på slik at du evt. kan få høyere bidrag. Bare et tips: det finnes noe som heter advokatforsikring. Det kjøpte jeg når jeg gikk fra eksen min fordi jeg var redd for at jeg kom til å måtte kjøre rettssak ifht. omsorgen av sønnen vår på sikt. Heldigvis var han mye mer samarbeidsvillig enn jeg trodde, så jeg slapp det. Det var godt å ha tryggheten i at jeg hadde den forsikringen når eksen var som han var. 

Anonymkode: ec4fa...21b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg gikk fra min eksssmboer for to år siden pga alkohol bruk og andre ting, skal ikke gå inn på det men roten til alt var alkohol misbruket.

vi har to barn sammen.

jeg har strevd med mye etter brudd pga ansvar for relasjon mellom han og barna og en fengselslignende tilstand hvor det kunne være vanskelig å legge planer etc. 

jeg måtte blant annet nylig slutte i en trivelig jobb, har ikke fått tatt studiepoengene mine på 1.5 år og det har vært mye.

jeg traff tilfeldigvis en helt fantstisk mann gjennom felles kjente som er veldig seriøs med meg, og som aksepterer barna , og virkelig involverer seg for å lære de å kjenne. 

dette har gjort min ekssamboer fullstendig fortvilet og nå ber han meg om å avslutte for å flytte sammen. Alt er tilgitt (jeg hadde hatt flere sex partnere enn jeg fortalte han o starten og dette ble holdt mot meg i mange år) og han har sluttet å drikke.

han påstår hans manglende initiativ tol forbedring de 2.5 årene som er gått var at jeg sa det var over eller noe slikt.

argumenter om barnas beste etc blir brakt opp.

jeg drukner i samvittighet og hva som er rett. Jeg er veldig glad i barnefar men har ingen kjærlighet igjen. Han kan tilby meg økonomisk trygghet noe jeg setter høyt iom at jeg selv har lavinntekts lønn.

min nye kjæreste er som et «klikk» kunne høres i hjerte rett og slett, vi har så mye til felles, han er emosjonelt tilstede og drikker ingen alkohol men er aktiv med både meg og barna.

jeg syntes likevel samvittigheten gjør situasjonen utrolig sår. Det er alltid best å holde familien samlet, økonomisk vil det gi mye bedre framtid med ekssamboer, selv om min nåværende kjæreste også har god inntekt så vil vi ha separat økonomi. 

situasjonen med ekssamboer har gjort at jeg har mistet 12 kilo, halvparten av håret mitt og generelt har det tøft psykisk.

barna har godt forhold til far 

Anonymkode: b25a0...3f5

Jeg hadde ikke kommet tilbake.  Nå har du laget deg og barna et liv. Hvis eks vil så kan han fint støtte økonomisk med innkjøp til barna og alt egentlig.  Det er jo barna hans og han bør være interessert i at de har det best mulig på alle mulige måter. Også økonomisk 

Anonymkode: 8098a...523

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med alle andre her (og ja, det er SVÆRT sjeldent at alle svar er helt enige i en KG-tråd, det viser hvor tydelig dette er for oss utenifra)

Det jeg vil legge til, er noe ganske alternativt. Jeg vet ikke om du tror på astrologi og numerologi overhodet TS, men jeg ville bare informere om at vi står midt i en tre ukers periode som representerer nøyaktig dette problemet ditt. Hvor vi står med valg mellom å gå tilbake til noe fra fortiden som ikke lenger gagner oss, eller velge å gi slipp på noe for å gi plass til noe nytt og bedre. At fortiden kan komme tilbake for å teste oss, men at de nye mulighetene vi har fått presentert for oss vil gi oss mer glede og mer trygghet og peace of mind enn vi kan forestille oss. Det gjelder også finaniselle spørsmål.

Anonymkode: 8acd0...e6c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nå flytter faktisk jeg og kjæreste sammen om noen uker og jeg har ikke turd å si et ord for når

han lærte om han nektet han å se barna i over 2 mnd , hentet ikke i barnehage ,

avbrøt ferie pg avtalene vi hadde lagt, som da gjorde at jeg måtte avlyse mitt. 

Så han klarte helt fint å nekte å se egne barn i to mnd?

Dette er ingen snill mann.

Han vil ødelegge livet til moren til barna, og klarer helt fint ødelegge for egne barn.

Denne mannen skal du aldri tilbake til!

Voksne mennesker oppfører seg bra, HELT UAVHENGIG av hva andre mennesker gjør.

Ingenting er din skyld, i noe som helst!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for den mannen som gir deg mest bekymringer og drama i livet ditt, samt barna dine. Alt det andre vil ordne seg:sarkasme:

Anonymkode: d993c...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har fått et "klikk" i hjartet! 😍

Det er ikkje alle forunt. 

Anonymkode: bedb0...309

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han gir deg skylden og ansvaret for st han er som han er. Typisk rusmisbruker-tankegang. Han kunne ikke ta tak i problemene sine fordi du dro, han kunne ikke gjøre x fordi du fant en annen, han gjorde y fordi at.... skjønner? Dette er en mann som fraskriver seg all egenansvar og skyver alt over på deg. Bare vent, om han faller tilbake på flaska igjen, så er det sikkert din skyld det også. 

Seriøst ts, han nektet å se sine egne barn i 2 mnd! Og denne mannen vurderer du å gå tilbake til? Nei vettu hva! Du har en super mann som vil investere i deg og barna, tenk for et supert A4 liv du vil få med han! 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du skriver, TS, viser at du absolutt ikke skal tilbake til denne kontrollerende og manipulerende mannen. Sats på han du har nå, du. 

Anonymkode: 1c3be...891

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er alltid best å holde familien samlet, økonomisk vil det gi mye bedre framtid med ekssamboer, selv om min nåværende kjæreste også har god inntekt så vil vi ha separat økonomi. 

Fortell til din kjæreste at du vurderer å gå tilbake til eksen. så kan han i det minste få valget om han ønsker å ha et forhold til deg. Makan.

Anonymkode: bd99a...98b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva tenker du om tilbakemeldingene du har fått i tråden, Ts?

Anonymkode: e47ef...c22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 23.33):

Hva tenker du om tilbakemeldingene du har fått i tråden, Ts?

Anonymkode: e47ef...c22

Hei! Jeg får litt samvittighet for å ikke følge opp, mange gode råd her, og jeg ser jo at det er kollektivt at jeg blir utnyttet og muligens har opplevd emosjonell vold. Jeg vet jo dette , men jeg klarer ikke å føle verken sinne, eller noe annet. Det meste er vel resignasjon over at jeg alltid ender opp slik, med å måtte avlyse egne planer (skulle treffe en kollega etter jobb, og ut å spise med samboer etterpå) men sånn er det bare og vi må tilpasse oss. Anbefaling fra legen er å akseptere at jeg er enslig forelder, gå bort fra samværsavtale og tilrettelegge samvær utifra egne behov og ikke vike en tomme fra avtalte dager. 

Nå ble samvær på nytt avbrutt igår, og barnet mitt hadde bursdag, noe som gjorde at jeg ikke hadde forberedt så mye. Men min samboer stilte opp med å bake kake og jeg laget middag :)

Det er ikke tvil hos meg at jeg føler dyp trygghet og varme fra min samboer, en mann som bryr seg og som involverer seg mye i livet mitt. Han tar litt mer kontroll og styring der jeg er ettergivende. Han mener jeg er for tålmodig og givende til andre, og hjelper litt med grensesetting. 
Jeg føler meg heldig som har en mann som aksepterer situasjonen jeg er i, og som har virkelig hoppet inn i omsorgsrolle med begge beina. Spesielt når han egentlig ikke ville bli sammen med en enslig mor. Han var ærlig på det, men når han tok valget var vi en pakke deal. Han er så god, jeg blir emosjonell av å skrive om det. Jeg er virkelig heldig! ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 6.44):

Skjønner ikke spørsmålet?

Jeg dumpet barnefar fordi han var elendig partner og far. I hvilken verden er det «bedre» å holde en ødelagt familie sammen?

Er nå sammen med verdens nydeligste mann som gjør meg lykkelig og som ønsker en fremtid sammen med meg og barnet. 

Familie handler om de som er der for deg, støtter og løfter deg, elsker deg og lytter til deg og som du er trygg på. Størsteparten av min familie er ikke mitt blod.

i mine øyne er han ikke en dårlig far. I mine øyne har hans alkohol og depresjon (i hvilken rekkefølge vet jeg ikke) ødelagt for oss - problemene hans startet ikke før etter noen år, og vi var sammen i 8 år. De siste 4 årene var gradvis verre og verre. 

Og for meg er det vel egen oppvekst som påvirker - at jeg føler meg som "the homewrcker"- sønnen min kunne komme hjem fra pappa besøk og spørre meg hvorfor jeg ikke vil bo med pappa. Han vil gjerne si "Jeg vil gjøre x og y, mamma, pappa, xxx(min samboer) , yyy(søsken) og alle kan være sammen". Dette er veldig sårt for meg, og jeg skulle gjerne hatt det slik. Det er også jeg som får aggresjonen som kommer fra sorg når barna ikke har sett pappaen på mange uker. Muligens så er det bare alle meldingene . 

Siste ordlyden fra barnefar var "Lykke til, håper det går til h med deg og din nye mann". - dette vr i forbindelse med innflyttelsen. og det er så.. jeg vet ikke. jeg føler egentlig meg bare nummen.- Det er over 2 år siden vi flyttet fra hverandre så jeg forstår ikke hvor alle følelsene hans kommer fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

i mine øyne er han ikke en dårlig far. I mine øyne har hans alkohol og depresjon (i hvilken rekkefølge vet jeg ikke) ødelagt for oss - problemene hans startet ikke før etter noen år, og vi var sammen i 8 år. De siste 4 årene var gradvis verre og verre. 

Og for meg er det vel egen oppvekst som påvirker - at jeg føler meg som "the homewrcker"- sønnen min kunne komme hjem fra pappa besøk og spørre meg hvorfor jeg ikke vil bo med pappa. Han vil gjerne si "Jeg vil gjøre x og y, mamma, pappa, xxx(min samboer) , yyy(søsken) og alle kan være sammen". Dette er veldig sårt for meg, og jeg skulle gjerne hatt det slik. Det er også jeg som får aggresjonen som kommer fra sorg når barna ikke har sett pappaen på mange uker. Muligens så er det bare alle meldingene . 

Siste ordlyden fra barnefar var "Lykke til, håper det går til h med deg og din nye mann". - dette vr i forbindelse med innflyttelsen. og det er så.. jeg vet ikke. jeg føler egentlig meg bare nummen.- Det er over 2 år siden vi flyttet fra hverandre så jeg forstår ikke hvor alle følelsene hans kommer fra. 

En alkoholiker er ingen god far. Ei heller hvordan han behandler deg!

La han seile sin egenlagde sjø og konsentrer deg om deg selv og barnas beste. Det er å være der de er med en trygg stefar som ser dem og behovene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...