AnonymBruker Skrevet 16. september #21 Del Skrevet 16. september Nulltoleranse for fedme har jeg ikke, men jeg har nulltoleranse for fråtsing i usunn mat, sofa sliting og mye tv-titting/skjermbruk. Det hadde totalt kræsjet med min livsstil og vi hadde endt opp med null fellesskap. Sykdom er unntaket. Så er spørsmålet hvorfor man lider av fedme om man spiser næringsrik mat, ikke er syk eller spiser spesielle medisiner? Anonymkode: 17c42...ba1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #22 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): En mann med nulltoleranse for fedme høres ut som en særdeles umoden og ureflektert guttunge. Jeg er slank og har alltid vært det, men selv om jeg la på meg 20 kg så hadde mannen min elsket meg. Og motsatt. Mannen min er slank, men han ser jo virkelig ikke ut som om han er 20 år lenger. Jeg har fått noen rynker mens han har mistet håret. Altså, livet skjer, og det er noe den guttungen i HI forhåpentligvis også kommer til å lære bare han får levd litt lenger. Anonymkode: 3d9e2...5e4 Med noen unntak som ts nevnte må man leve et usunt liv for å få fedme. Det er deprimerende å være rundt. En med fedme vil neppe finne på mye aktiviteter som mange verdsetter i en partner. Jeg ser ikke hvorfor det er umodent Anonymkode: 5a7f1...1ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #23 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Det ville jeg ikke. Og jeg har aldri vært i nærheten av overvekt kategorien en gang. Selv som gravid og utregnet på den «normale» BMI-skalaen.. Anonymkode: 1ae21...d8f Enig. Jeg ville ikke datet noen som hadde nulltoleranse for noen som helst "feil" som livet kan medføre av "feil" og "mangler", egentlig uansett hvor usannsynlig det var. Det hadde bare vært uakseptabel holdning til mennesker. Livet skjer, og er det ekte kjærlighet er jeg innstilt på å stå ved den jeg elsker sin side uansett om han ble impotent, vansiret, havnet i rullestol, med mer, fordi ekte kjærlighet er ekte. En mann som ikke engang kunne tåle noen ekstra kilo hadde jeg ansett som for umoden til å være innstilt på å være en livspartner. For umoden og for overfladisk. Anonymkode: e060e...c97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #24 Del Skrevet 16. september Nei, jeg kunne ikke datet deg, og jeg ville satt pris på å vite det så snart som mulig. Selv er jeg normalvektig, og har alltid vært det, tror ikke jeg er i risiko for å bli overvektig heller. Likevel er det holdningen din som ikke appellerer til meg. Hva er det neste? Du har en sterkt preferanse for hår, utseendet, klesstil etc? Du legger dermed et press på en kvinne for å være den du vil hun skal være, og med denne holdningen forteller du at utseendet betyr alt, personlighet, livsstil, erfaring, holdninger og moral betyr ingenting. Anonymkode: b8129...a73 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #25 Del Skrevet 16. september Jeg ville ikke omgåttes noen som tror "nulltoleranse for fedme" er ord som bør ytres høyt i andre settinger enn astronautrekruttering, langt mindre datet vedkommende. Så vanskelig er det ikke å finne folk som ikke er sosiale analfabeter. Anonymkode: 8701e...c1f 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #26 Del Skrevet 16. september Jeg møtte en for et par måneder siden -vi pratet over en tid, jeg fortalte om den kroniske sykdommen min som har gjort det vanskelig å trene de siste månedene så kroppen min får en slags berg og dalbane med +/- 5 kg hele tiden. Vi hadde det fint sammen helt til klærne falt, da fikk jeg høre "hvorfor tar du ikke vare på kroppen din?" Jeg tenkte "hæ, snakket vi ikke akkurat om dette med det periodevis er litt tøft for meg å holde meg supertrent? Nei, velger heller en som liker meg sånn som jeg. Helt greit å bli pushet litt, trene sammen osv. Men for heksas skyld, ikke for å kjempe for å føle seg perfekt nok for ens egen kjæreste, det er jo bare stress og ikke ekte i det hele tatt. Anonymkode: b8c9c...03a 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #27 Del Skrevet 16. september Helsens skyld* Anonymkode: b8c9c...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. september #28 Del Skrevet 16. september En mann med nulltoleranse for fedme ville neppe vært så interessert i å date meg uansett, så det ville aldri blitt en aktuell problemstilling. En mann som i en datesituasjon fant det naturlig å informere meg om hva han aksepterte av fysiske endringer på min kropp, ville vært tilbake på det åpne datingmarkedet umiddelbart. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 16. september #29 Del Skrevet 16. september Mann - Sjokolade.... Det skal være noe utenomjordisk for at en mann hadde slått sjokolade Har du en magisk pikk, eller noe sånt? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #30 Del Skrevet 16. september visp skrev (3 minutter siden): Mann - Sjokolade.... Det skal være noe utenomjordisk for at en mann hadde slått sjokolade Har du en magisk pikk, eller noe sånt? Du mener sjokolade-helse Anonymkode: 5a7f1...1ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 16. september #31 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du mener sjokolade-helse Anonymkode: 5a7f1...1ca Ja, det er underforstått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #32 Del Skrevet 16. september En venninne av meg oppdaget at hun var gift med en slik mann. Hun jobbet som modell i 12 år, og hadde bmi der etter. Så bestemte de seg for å få barn, og hun la på seg noen kilo. Han tok det med godt humør og sa at hun var fin. Noen måneder etter fødselen begynte maset. Hvorfor har du ikke gått ned? Hvorfor tar du deg ikke en joggetur, når du likevel bare går hjemme med babyen? Skal du virkelig spise nå igjen?. Venninnen min forsøkte å forklare at det ikke var så lett å jogge, babyen slet med astma og ute var det 20 minus. Hun ammet, og ble sulten av det. Ikke syntes hun at hun var så tykk heller, hun veide 6 kilo mer enn før graviditeten og var langt innenfor normal bmi. Men hun var ikke radmager, som da hun var modell. Mannen forklarte at han ikke tenkte på henne lenger. De gikk fra hverandre. Han er fremdeles singel, hun er lykkelig med 6 kilo ekstra... Anonymkode: c948e...ac9 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #33 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En venninne av meg oppdaget at hun var gift med en slik mann. Hun jobbet som modell i 12 år, og hadde bmi der etter. Så bestemte de seg for å få barn, og hun la på seg noen kilo. Han tok det med godt humør og sa at hun var fin. Noen måneder etter fødselen begynte maset. Hvorfor har du ikke gått ned? Hvorfor tar du deg ikke en joggetur, når du likevel bare går hjemme med babyen? Skal du virkelig spise nå igjen?. Venninnen min forsøkte å forklare at det ikke var så lett å jogge, babyen slet med astma og ute var det 20 minus. Hun ammet, og ble sulten av det. Ikke syntes hun at hun var så tykk heller, hun veide 6 kilo mer enn før graviditeten og var langt innenfor normal bmi. Men hun var ikke radmager, som da hun var modell. Mannen forklarte at han ikke tenkte på henne lenger. De gikk fra hverandre. Han er fremdeles singel, hun er lykkelig med 6 kilo ekstra... Anonymkode: c948e...ac9 Samme helvetet med eksen min. Jeg var undervektig da jeg traff ham. 49 kilo fordelt på 168 cm. Så la jeg på meg noen kilo (mest på puppene) etter fødsel nummer en. Opp til 54 kilo. Han kløp meg i det ikke-eksisterende fettet og maste om slanking. Så pulte han ei annen og skyldte på at jeg ble feit. Anonymkode: a463e...f99 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #34 Del Skrevet 16. september Du bør forresten ikke date en mann som sier han har nulltoleranse for fedme. Det er en utrolig alarmerende måte å presentere seg på. Det er ikke særlig rom og nyanser i nulltoleranse, og det lukter drama, bråk og problemer så snart "livet tar deg" og du tilfeldigvis legger på deg noen kg. Anonymkode: c45b4...f28 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 16. september #35 Del Skrevet 16. september Jeg skriver at jeg er overvektig allerede i datingprofilen (eller at man ser det på bilder), for å utelukke sånne menn. Men jeg hadde nok neppe datet en så overfladisk mann om det tidlig hadde kommet frem at han ikke likte overvektige damer. Ta meg som jeg er eller la være. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 16. september #36 Del Skrevet 16. september Nei. En som hadde vært så sneversynt og så enkel i tankegangen at han ikke forstår at det som regel ligger mer komplekse årsaker bak fedme enn latskap, er ikke noe for meg. Jeg foretrekker en voksen mann, som forstår at det er nyanser i livet, og at ikke alt er svart/hvitt. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #37 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Med noen unntak som ts nevnte må man leve et usunt liv for å få fedme. Det er deprimerende å være rundt. En med fedme vil neppe finne på mye aktiviteter som mange verdsetter i en partner. Jeg ser ikke hvorfor det er umodent Anonymkode: 5a7f1...1ca Jeg har gått fra normalvektig til kraftig fedme over en periode på 20 år. En del pga. sykdom, en del pga. dårlige kostholdsvalg. Har hatt samme mann hele perioden, og vi lever aktive liv med friluftsliv og trening fortsatt. Jeg er ikke like rask på fjellturene og alt er tyngre nå. Men det er det for den normalvektige mannen min også, for han har blitt eldre og mindre sprek han også. Og jeg nekter å tro at jeg er deprimerende å være rundt, heller det motsatte. Anonymkode: f16e8...100 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #38 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Enig. Jeg ville ikke datet noen som hadde nulltoleranse for noen som helst "feil" som livet kan medføre av "feil" og "mangler", egentlig uansett hvor usannsynlig det var. Det hadde bare vært uakseptabel holdning til mennesker. Livet skjer, og er det ekte kjærlighet er jeg innstilt på å stå ved den jeg elsker sin side uansett om han ble impotent, vansiret, havnet i rullestol, med mer, fordi ekte kjærlighet er ekte. En mann som ikke engang kunne tåle noen ekstra kilo hadde jeg ansett som for umoden til å være innstilt på å være en livspartner. For umoden og for overfladisk. Anonymkode: e060e...c97 Tenker du det samme hvis partneren begynner å misbruke alkohol eller cannabis? Er man umoden om man ikke tolererer det? Anonymkode: 5e9e2...778 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amnesia Skrevet 16. september #39 Del Skrevet 16. september Jeg er undervektig i følge BMI, og om en mann hadde funnet det nødvendig å si til meg tidlig i datingfasen at han har nulltoleranse for fedme, hadde jeg nok tenkt at han var rimelig sær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 16. september #40 Del Skrevet 16. september Eller ville du datet en mann som liker litt fedme..? 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå