Gå til innhold

Lekker vann inn i regntøyet, anbefalinger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opplever at 2 åringen blir våt nederst på buksebeina og spesielt nederst på ermene.

Finnes det noe regntøy som er bedre enn annet i forhold til dette?

Det er klærne under som blir våte.

Anonymkode: 47a4f...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Opplever at 2 åringen blir våt nederst på buksebeina og spesielt nederst på ermene.

Hvordan blir regntøyet brukt? Ligger barnet i en søledam så blir de våte uansett påkledning. 

Anonymkode: bac2f...a9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vader.

Anonymkode: 2b064...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattnakken dress, gummikant som holder tørt

Anonymkode: 9a26d...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med regntøy som har stram strikk rundt håndledd og ankler?

Det er jo der vannet kommer inn når det er genser og buksen som er våt og ikke selve regntøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Kattnakken dress, gummikant som holder tørt

Dress blir dessverre for klamt og disse er vel i tillegg foret, så alt for varme med mindre det er ordentlig kaldt ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dress blir dessverre for klamt og disse er vel i tillegg foret, så alt for varme med mindre det er ordentlig kaldt ute. 

Mine har brukt det fra ca str 86 frem til 110 nå, ikke vært klamme. Foret innside til høst/vår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell i kvaliteten, men det finnes ikke noe som heter vanntette klær. Forskjellen er kun hvor lenge man kan være ute i regn før man er gjennomvåt.

Anonymkode: 7fd77...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever samme problemet. Det er fordi vannet suges oppover tøyet på innsiden av bukseben og ermer. Det er altså vanntett på utsiden men ikke innsiden. Noen typer regntøy har såkalt "regnstopp", dvs plast et stykke oppover bukseben og armen som skal hindre dette problemet. Det skal forsøkes her neste gang. 

Anonymkode: 42935...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har erfaring med regntøy som har stram strikk rundt håndledd og ankler?

Det er jo der vannet kommer inn når det er genser og buksen som er våt og ikke selve regntøyet.

Det finnes ikke fordi alle barn skal kunne bruke regntøy som selges. Blir det for stramt så strupes blodtilførselen tin hender og føtter. Derfor er det slakk særlig rundt hendene. 

Anonymkode: bac2f...a9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Opplever samme problemet. Det er fordi vannet suges oppover tøyet på innsiden av bukseben og ermer. Det er altså vanntett på utsiden men ikke innsiden. Noen typer regntøy har såkalt "regnstopp", dvs plast et stykke oppover bukseben og armen som skal hindre dette problemet. Det skal forsøkes her neste gang. 

Vet du hvilken merker som har dette bortsett fra Kattnakken, de er så dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt Didriksons Boardman med fleecefôr på vinterstid, og Stormberg Stormflod på sommerhalvåret. Er så fornøyd at jeg har holdt meg til disse merkene år ett år. 

De få gangene jeg har prøvd noe annet fordi vi har arvet eller jeg har funnet noe jeg synes er fint så har jeg alltid endt opp med disse to til slutt allikevel. Eneste minuset er at de tørker sent, men det er vel prisen å betale for at de er såpass vanntette... 

Anonymkode: 2e680...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vet du hvilken merker som har dette bortsett fra Kattnakken, de er så dyre.

Stormberg Stormflod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min var i den alderen, rullet hun omtrent rundt i søledammer - det er ikke noe regntøy som greier å holde regnet ute fra sånn lek, er min erfaring 😅 Vi prøvde Kattnakken, Didriksons etc. Og regndresser trekker like mye vann opp på armer og ben som 2-delt.

Vi endte opp med å ha minst to regnsett, slik at det alltid var noe som var tørt til neste dag.

Personlig preferanse er Didriksons, det tåler en del, og er mindre stivt enn hva jeg synes Kattnakken er. Men her man nok ulike på sånt 🙂

Anonymkode: fc481...0ed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn vil det bare være, rett og slett. Regntøyet har stoff på innsiden, og dette vil suge vann oppover. Går ungen i vann, vil det suges oppover beina. Og så vil det jo renne nedover hendene og inn ermeåpningene når ungen løfter hendene over hodet. 

Jeg har to barn, 3 og 6, og har aldri funnet noe regntøy, uansett prisklasse, som holder dem tørre i bergensværet her. Men så er de også eksperter på å oppsøke vann, da.. 

Anonymkode: 9bb9c...477

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For armene så hjalp det her med regnvotter trukket utenpå regnjakke:)

Pass og på å få buksa over støvlene og strikk under beina. Kanskje åpenlyst men har sett folk som ikke gjør det.. Opplevde at støvler som var smalere i skaftet funket litt bedre.

Anonymkode: 0c3c4...e26

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som har delt tips og erfaringer☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 17.25):

Kattnakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...