AnonymBruker Skrevet 16. september #41 Del Skrevet 16. september Så mange macho menn her inne som hater på suppe, grønt og yoghurt 😆 kjøtt yeah runke runke Anonymkode: 3c4d6...37d 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #42 Del Skrevet 16. september Ville vel tatt en alvorsprat - si at det ikke er verken normalt eller sunt. Anonymkode: 37068...6fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 16. september #43 Del Skrevet 16. september Er han overvektig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #44 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som overskriften sier, mannen liker ikke sunn mat. Han liker et minimum av grønnsaker, spiser ikke salat og ikke fisk. Han er mest glad i retter med kjøttdeig eller kylling med ris eller tortillas som tilbehør, og pasta. Pizza og pannekaker er også favoritter. Jeg prøver å variere med vegetariske retter innimellom, men det blir mye gryter der også, og jeg kjenner at jeg er lei av alt skal sauses sammen med kjøttbiter i saus med ris som tilbehør. Suppe er ikke middagsmat etter hans mening. Selv er jeg glad i fisk, grønnsaker - gjerne fermenterte - som surkål, rødkål og syltet rødløk. Jeg elsker spennende salater med masse gode og sunne ingredienser, og tykke, gode supper med proteiner og "krønsj" i form av ristede kikerter, frø, surdeigskrutonger osv. Jeg gidder ikke lage to middager, så da blir det som regel til at jeg lager det jeg vet mannen liker, og da i prinsippet spiser mindre sunt og variert enn jeg ønsker. Jeg synes jo det blir dumt at vi skal stå på kjøkkenet og lage hver vår middag, men det er kanskje den eneste løsningen? Andre som opplever samme problemstilling? Anonymkode: 07473...f18 Har det samme, men har nå bestemt at jeg lager det jeg lager, så får han gå sulten om han ikke vil ha. Har ordnet med middag for de neste to ukene som ikke er hans favoritter. Har merket at middagen han vil ha er for dyr. Anonymkode: 8e5ec...76c 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #45 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig. La fyren være i fred så kan han begynne å lage middag selv Anonymkode: 3c4d6...37d Er det jeg endte med å gjøre faktisk. Men jeg trener mye styrke så en liten suppe er ikke nok. Anonymkode: 4fd7d...d8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #46 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det jeg endte med å gjøre faktisk. Men jeg trener mye styrke så en liten suppe er ikke nok. Anonymkode: 4fd7d...d8e Helt greit det. Når jeg lager suppe, lager jeg for øvrig alltid kremet suppe. Og den blir kremet nettopp fordi det er masse ingredienser som blir most. Har man fløte, kokosmelk e.l, blir den også tjukkere. Er ikke vannsuppe det er snakk om. Anonymkode: 3c4d6...37d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 16. september #47 Del Skrevet 16. september Han er sikkert like lei av deg...det hadde jeg vært. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #48 Del Skrevet 16. september Fruen klager på det samme, at jeg spiser alt for usunt. Saken er jo at hun kompenserer med is på kvelden når sulten gnager. For å ikke å snakke om alle literne med pepsi max som går med... Tommel opp til mannen din! Anonymkode: e4ea0...e00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 16. september #49 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så mange macho menn her inne som hater på suppe, grønt og yoghurt 😆 kjøtt yeah runke runke Anonymkode: 3c4d6...37d Ingenting som skriker maskuline kvaliteter og rå styrke som å æsje seg over fisk og grønnsaker vettu 😏 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #50 Del Skrevet 16. september Er gift med en som ikke spiser noen form for frukt og grønt, heller ikke fisk aldri gjort det. Han er ikke overvektig, nesten aldri syk, fine blodprøver og ganske sporty. Anonymkode: e8b4c...b95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 16. september #51 Del Skrevet 16. september Dealbreaker, jeg hadde ikke orka. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #52 Del Skrevet 16. september Hva med å gjøre det han liker sunnere? Lage tomatsausen selv, ha litt grønnsaker i maten uten å gjøre noe ut av det osv. Om alt slår feil, så kan du vel spise salater og det du liker selv om han ikke vil ha det? Her i huset er det jeg som er den vaskelige i matveien, jeg er ikke glad i kjøtt. Så lager bare kjøttet for seg, så spiser vi det vi har lyst på. Jeg spiser helst bare grøntfor, og han spiser det som tilbehør. Litt pasta eller ris til den som ønsker det, trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Anonymkode: 71f73...ecf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 16. september #53 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med å gjøre det han liker sunnere? Lage tomatsausen selv, ha litt grønnsaker i maten uten å gjøre noe ut av det osv. Om alt slår feil, så kan du vel spise salater og det du liker selv om han ikke vil ha det? Her i huset er det jeg som er den vaskelige i matveien, jeg er ikke glad i kjøtt. Så lager bare kjøttet for seg, så spiser vi det vi har lyst på. Jeg spiser helst bare grøntfor, og han spiser det som tilbehør. Litt pasta eller ris til den som ønsker det, trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Anonymkode: 71f73...ecf Seriøst, det høres ut som om du snakker om et barn. Snike inn grønnsaker🙄 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #54 Del Skrevet 16. september En ting jeg lurer på … dere som har menn som «ikke liker» helt normal mat. Er han aldri i jobbmiddager, er dere aldri i middagsselskaper, på bedre restauranter, er dere ikke på besøk hos andre? Sitter han da og sier «liker ikke fisk» i sånne sammenhenger også? Snakker om turn-off. Anonymkode: a0bbb...f07 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 16. september #55 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker det er veldig feil at HAN skal diktere hva DU skal lage til middag. Enten får han spise det du lager, ellers får han lage sin egen middag. Eller dere kan bytte på å lage middag, og så lager du det du liker og han det han liker. Men at du skal ofre deg for han slik det høres ut som du gjør nå, synes jeg blir velig feil, og veldig respektløst av han. Jeg hadde aldri ønsket at min partner skulle ofret seg slik for meg, jeg hadde ønsket at vi fant en løsning som vi begge var fornøyd med. Anonymkode: c7a2e...a34 Jepp!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 16. september #56 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er gift med en som ikke spiser noen form for frukt og grønt, heller ikke fisk aldri gjort det. Han er ikke overvektig, nesten aldri syk, fine blodprøver og ganske sporty. Anonymkode: e8b4c...b95 Hva spiser han, mye rent kjøtt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #57 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er voksne som trener her i huset, og suppe er såklart ikke middag. Når du sier "næringsrik" så er jeg veldig sikker på at du ikke har makro-oversikt verken over suppa eller kostholdet ellers. I likhet med TS, som tror kikerter og løk er sunt og variert. Anonymkode: 75215...e5b Her og. Mannen løper fjellmaraton, blant annet. Men han spiser likevel suppe til middag en gang i uka. Forrige uke hadde vi sopp og pancettasuppe. Denne uka er det Pho. Så vi pleier å ha godt med innslag av fett og proteiner, tross mye grønnsaker. Anonymkode: 0504e...7d6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 16. september #58 Del Skrevet 16. september Hadde ikke giddet å være sammen med en sånn mann. Enten får man spise det som lages, eller så får man kjøpe inn sin egen mat OG lage den selv. Evt. gå uten mat den dagen. Eller spise brødskiver. Skjønner meg ikke på godt voksne folk som er så kresne... 🤔 Man får jo ikke i seg seg riktige proteiner osv av å leve på en sånn diett. For ikke å glemme alt fettet man får i seg.... 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #59 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Så mange macho menn her inne som hater på suppe, grønt og yoghurt 😆 kjøtt yeah runke runke Anonymkode: 3c4d6...37d Menn på kvinneforum... Det er en egen rase. Anonymkode: 0504e...7d6 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. september #60 Del Skrevet 16. september Jeg er mann. Og det er mye mat jeg ikke spiser. Spesielt frukt, grønnsaker og kokt fisk. Min grunn er traumer fra barndommen. Mine foreldre var og overbevist over at et sunt kosthold måtte inkludere grønnsaker og fisk. Noe som resulterte i tvangsforing med ulike ingredienser. Selv om jeg ikke ville så skulle jeg. Det har endt opp med at jeg i voksen alder sliter med konsistensen på en del ting som erter, asparges, kokt fisk og et par andre ting. Kroppen går i spenn og får jeg det i kroppen brekker jeg meg til jeg får det ut. Sosiale settinger for meg er ekstremt vanskelig. Spesielt når jeg gjentatte ganger har truffet voksne mennesker som ikke evner å respektere andres grenser og har funnet det som sin oppgave å snike inn ting jeg ikke takler i maten og enten sier det mens jeg spiser (morsomt for sidepersonen når jeg kaster opp på bordet) eller etterpå og jeg løper på do for å kaste opp. Det er tydeligvis helt lov å mobbe eller ignorere grenser når det kommer til menn og et ønske om å ikke spise grønnsaker. Og jeg har truffet flere som våger å være åpne med meg om at de opplever stort press rundt det og stigma. Noe som gjør at vi takker nei til invitasjoner, spiser før vi besøker andre, skylder på dårlig mage, allergi eller faste (takk gud for at faste er så «inn»). Kun for å slippe å forklare dette for nte gang til noen som mener det er barnslige, umodent og at jeg bare ikke har smakt «skikkelig» mat… Men dette er mitt problem å takle. Jeg forventer ikke at andre skal ha arbeid med det og jeg klarer som regel å finne noe å spise om jeg virkelig må møte opp. Og etter flere år med behandling klarer jeg nå å spise flere typer fisk (bare det ikke er kokt) og de fleste løktypene går som regel greit. Hjemme bytter jeg og samboer på å lage mat og hun lager den alltid slik hun vil uten hensyn til meg. Klarer jeg ikke å spise det som står på bordet fikser jeg meg alltid noe annet. Hva som faktisk er problemet til mannen her er det umulig å gjette seg frem til men hva skjer med at en voksen person ikke selv skal kunne bestemme hva hen spiser? Jeeses.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå