Gå til innhold

Er du en Strava jockey?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utrolig idiotisk og latterlig at folk leier en "Strava jockey" for å logge seg inn på sin egen Strava for å være fysisk aktiv, mens de selv ligger på sofaen. 

🤣😂😆😄🙈

Anonymkode: b5c40...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo da, vi kan le og synes det er latterlig, men mest av alt er det trist at fasaden betyr så mye at noen føler behov for å ty til slikt for å fremstå på en riktig måte.

Jeg kjenner flere som føler press på å løpe så og så mye, sykle så og så langt, å stille opp på Grenserittet, Birkebeineren osv, fordi sjefen er opptatt av dette, og de ansatte som har felles interesse (eller later som) med sjefen har et fortrinn ved forfremmelser og lønnsforhandlinger. 

Anonymkode: 9d5d9...28d

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo da, vi kan le og synes det er latterlig, men mest av alt er det trist at fasaden betyr så mye at noen føler behov for å ty til slikt for å fremstå på en riktig måte.

Jeg kjenner flere som føler press på å løpe så og så mye, sykle så og så langt, å stille opp på Grenserittet, Birkebeineren osv, fordi sjefen er opptatt av dette, og de ansatte som har felles interesse (eller later som) med sjefen har et fortrinn ved forfremmelser og lønnsforhandlinger. 

Anonymkode: 9d5d9...28d

Det forstår jeg godt, men hvis man leier en Strava jockey ofte nok så må det jo vises på sin egen fysikk at man ikke løper eller trener alle disse øktene?

Det er veldig synd at det skal være et kollektivt press for å være fysisk aktiv på mange arbeidsplasser, der man må leke toppidrettsutøver.

Ts

Anonymkode: b5c40...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg leie en som kan gå ned i vekt for meg?

Anonymkode: 955e3...b1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort noe lignende. :flau: I min vennegjeng ble alle bitt av sjakk-basillen. Alle utenom meg. Alle ville spille sjakk med meg og jeg var elendig så jeg jukset og brukte datamaskin til å ta noen av trekkene.  Og på samme måte som Strava-jockeyen må passe på å ikke løpe for fort så måtte jeg passe på å ikke jukse for mye. Ingen hadde trodd meg om jeg alltid tok perfekte trekk. Så jeg hadde en regel om hvor mange trekk jeg skulle ta selv og hvor mange trekk datamaskinen skulle ta for meg. Sånn at jeg havnet omtrent på nivået med de andre i vennegjengen.  

Heldigvis gikk vennene mine lei sjakk slik at jeg slapp å fortsette med jukset. For har man først begynt å er det vanskelig å slutte. Man har jo bygget opp en fasade. 

Anonymkode: 9d4df...e21

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo da, vi kan le og synes det er latterlig, men mest av alt er det trist at fasaden betyr så mye at noen føler behov for å ty til slikt for å fremstå på en riktig måte.

Jeg kjenner flere som føler press på å løpe så og så mye, sykle så og så langt, å stille opp på Grenserittet, Birkebeineren osv, fordi sjefen er opptatt av dette, og de ansatte som har felles interesse (eller later som) med sjefen har et fortrinn ved forfremmelser og lønnsforhandlinger. 

Anonymkode: 9d5d9...28d

Angående dette. Min bror er i en bedrift hvor det konkurreres mellom avdelingene for hvem som trener mest. Kan godt være noen jukser på Strava fordi de føler press fra kollegaer til å trene mer enn de faktisk gjør.  Er ikke sikkert alle som jukser er ute etter heder og ære eller å smiske med sjefen. Selv om det helt sikkert er folk som jukser for det også. 

Anonymkode: 1fb61...3f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og på samme måte som Strava-jockeyen må passe på å ikke løpe for fort så måtte jeg passe på å ikke jukse for mye. Ingen hadde trodd meg om jeg alltid tok perfekte trekk. Så jeg hadde en regel om hvor mange trekk jeg skulle ta selv og hvor mange trekk datamaskinen skulle ta for meg. Sånn at jeg havnet omtrent på nivået med de andre i vennegjengen.  

Anonymkode: 9d4df...e21

Da er du jo allerede smartere enn Hans Niemann. 😄

Anonymkode: 955e3...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det forstår jeg godt, men hvis man leier en Strava jockey ofte nok så må det jo vises på sin egen fysikk at man ikke løper eller trener alle disse øktene?

Det er veldig synd at det skal være et kollektivt press for å være fysisk aktiv på mange arbeidsplasser, der man må leke toppidrettsutøver.

Ts

Anonymkode: b5c40...3f2

Det vil ikke nødvendigvis synes på fysikken hvis for eksempel 3 av 6 løpeturer/sykkelturer blir utført av andre.

Men jeg er enig at det er synd at arbeidsgiver forventer at ansatte leker toppidrettsutøvere, men uten å tilrettelegge for en slik livsstil

 

En tidligere arbeidsgiver jeg hadde ga oss ansatte to timer betalt treningsfri hver uke, og håpet at vi benyttet oss av tilbudet, men forventet det ikke. (Vi hadde treningsrom med garderober på arbeidsplassen).  Men den typen tilrettelegging er så langt jeg kan strekke meg til at arbeidsgiver kan "presse" ansatte når det kommer til fysisk aktivitet.

Anonymkode: 9d5d9...28d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Angående dette. Min bror er i en bedrift hvor det konkurreres mellom avdelingene for hvem som trener mest. Kan godt være noen jukser på Strava fordi de føler press fra kollegaer til å trene mer enn de faktisk gjør.  Er ikke sikkert alle som jukser er ute etter heder og ære eller å smiske med sjefen. Selv om det helt sikkert er folk som jukser for det også. 

Anonymkode: 1fb61...3f8

Det er klart, det er like mange grunner til å jukse som det finnes juksere.

Men det ligger stort sett alltid en form for forventning til urealistisk  adferd eller resultat bak.  Om forventningene kommer fra ledelsen, kolleger, eller en selv er egentlig irrelevant

Anonymkode: 9d5d9...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det vil ikke nødvendigvis synes på fysikken hvis for eksempel 3 av 6 løpeturer/sykkelturer blir utført av andre.

Men jeg er enig at det er synd at arbeidsgiver forventer at ansatte leker toppidrettsutøvere, men uten å tilrettelegge for en slik livsstil

Anonymkode: 9d5d9...28d

Selv om man skulle tilrettelegge så er det ikke realistisk å kunne trene som en toppidrettsutøver om man har et liv utenfor jobben.  Mange er jo foreldre og har ansvar for barn. 

Anonymkode: 1fb61...3f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er veldig synd at det skal være et kollektivt press for å være fysisk aktiv på mange arbeidsplasser, der man må leke toppidrettsutøver.

Ts

Anonymkode: b5c40...3f2

For noen år siden var det en kjede med sportsforretninger som ikke ga lønnsøkning til ansatte som ikke deltok i Oslo Maraton, dette løpet foregår etter det jeg vet på en søndag og da forventet arbeidsgiver at man skulle stille opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (2 minutter siden):

For noen år siden var det en kjede med sportsforretninger som ikke ga lønnsøkning til ansatte som ikke deltok i Oslo Maraton, dette løpet foregår etter det jeg vet på en søndag og da forventet arbeidsgiver at man skulle stille opp.

Det er faen meg jævlig. 

Anonymkode: 0cf90...77c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da er du jo allerede smartere enn Hans Niemann. 😄

Anonymkode: 955e3...b1d

Jeg ble faktisk redd da han ble tatt. Fryktet at de skulle ta meg også. Men heldigvis brydde ikke chess.com seg om at jeg jukset mot vennene mine. 

Anonymkode: 9d4df...e21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har gjort noe lignende. :flau: I min vennegjeng ble alle bitt av sjakk-basillen. Alle utenom meg. Alle ville spille sjakk med meg og jeg var elendig så jeg jukset og brukte datamaskin til å ta noen av trekkene.  Og på samme måte som Strava-jockeyen må passe på å ikke løpe for fort så måtte jeg passe på å ikke jukse for mye. Ingen hadde trodd meg om jeg alltid tok perfekte trekk. Så jeg hadde en regel om hvor mange trekk jeg skulle ta selv og hvor mange trekk datamaskinen skulle ta for meg. Sånn at jeg havnet omtrent på nivået med de andre i vennegjengen.  

Heldigvis gikk vennene mine lei sjakk slik at jeg slapp å fortsette med jukset. For har man først begynt å er det vanskelig å slutte. Man har jo bygget opp en fasade. 

Anonymkode: 9d4df...e21

Når jeg først kommer med innrømmelser så kan jeg legge til at jeg har hatt en del lignende løgner.   Har vært flere nyttårsaftener jeg har sagt jeg har vært med venner/familie hvor jeg har vært alene.  Så tror jeg generelt har dårlig selvtillit når det kommer til hvordan jeg fremstår. 

Anonymkode: 9d4df...e21

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er faen meg jævlig. 

Anonymkode: 0cf90...77c

Det var Anton Sport i 2011, ingen lønnsforhandlig og ingen deltagelse på sosiale arrangement for de som ikke løpe, tter det har ikke jeg lagt igjen ei eneste krone hos dem, mulig de har endret praksis nå men det hjelper ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (21 timer siden):

For noen år siden var det en kjede med sportsforretninger som ikke ga lønnsøkning til ansatte som ikke deltok i Oslo Maraton, dette løpet foregår etter det jeg vet på en søndag og da forventet arbeidsgiver at man skulle stille opp.

 

bvp skrev (20 timer siden):

Det var Anton Sport i 2011, ingen lønnsforhandlig og ingen deltagelse på sosiale arrangement for de som ikke løpe, tter det har ikke jeg lagt igjen ei eneste krone hos dem, mulig de har endret praksis nå men det hjelper ikke. :)

Husker saken. Det Anton Sport drev med var ulovlig. Det er en del cowboy-sjefer som ikke tenker gjennom hva som er lov og ikke lov.  Deler av problemet er selvsagt også at ansatte ikke alltid tør å si ifra når noe er ulovlig. Man kan være redd for å bli straffet for å ikke godta det sjefen forlanger.  I tillegg til at det nok ofte er unge mennesker som jobber i sportsbutikker og de vet ofte ikke hva som er lov og ikke lov.  Har selv erfaring med at det er vanskelig å få folk til å fagorganisere seg om nesten alle jobber deltid. 

Anonymkode: 54c4b...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og noen lurer nok partner til å tro at de er på løpetur, mens de egentlig gosser seg i bingen med noen andre :) 

 

Verden vil bedras. 

Anonymkode: 92481...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår egentlig ikke konseptet. Jeg løper en del, men er treg. Løper også ofte sammen med andre og løp. Dersom jeg skulle fått noen til å løpe for meg, så ville jeg jo blitt avslørt når jeg på konkurranser og sammen med andre ikke klarer å holde den farten jeg tilsynelatende har hatt på trening.. Og hvis denne Straca jockeyen skulle holdt samme fart som jeg gjør selv på trening, hva er da vitsen? 

Holdt forresten på å gjøre noe tilsvarende ved et uhell da. Jeg skulle ta ut startnummer til et løp for meg og kompisen min. De var ikke markert med navn og jeg husket ikke hvem som hadde hvilket nummer. Ga han først bare et tilfeldig nummer, men så jeg kom jeg på tidschippen og at vi måtte kontrollere hvem som var hvem. 

Anonymkode: b580a...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper relativt bra og jeg må innrømme at det frister å få betalt for å løpe. Jeg løper mye uansett 😄

Ellers synes jeg at det er sært å «skryte» av noe som man ikke har gjort selv. I gaming verden ser vi dessverre en del av sånne folk. Juksere som bruker jukseprogram til å bli bedre i spillet. Da mister det meningen…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...