Gå til innhold

Omgangssyke og gravid hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har mest sannsynlig fått en omgangssyke/ spist noe dårlig. Hatt diaré 5 ganger i dag og spydd 3 ganger siden kl 06.00. Prøvd å drikke men ALT kommer opp igjen. Hvor lenge skal jeg gå uten drikke før jeg ringer lege? Alt jeg drikker kommer opp igjen og jeg er ekstremt tørst kjenner jeg😣 Jeg er gravid i uke 22

Anonymkode: bc4e3...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kontaktet lege/legevakt heller en gang for mye tidlig, enn å vente til dehydrert kicker inn. 

En tlf kan gi gode råd og info.

Anonymkode: 17bef...84a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen. Drikk veldig små slurker, ofte. 

God bedring ❤️

Anonymkode: e11bf...cb3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen kjøpe gem pulver til deg fra apoteket? Det er verdt å teste 

Anonymkode: dd0a2...53e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan noen kjøpe gem pulver til deg fra apoteket? Det er verdt å teste 

Anonymkode: dd0a2...53e

Takk for tips, skal prøve å få noen til å kjøpe det! Men jeg er jo veldig kvalmen, vet du om det smaker helt forferdelig eller hvordan det er i smak?😅

Anonymkode: bc4e3...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for tips, skal prøve å få noen til å kjøpe det! Men jeg er jo veldig kvalmen, vet du om det smaker helt forferdelig eller hvordan det er i smak?😅

Anonymkode: bc4e3...c85

Resorb er bedre i smak. 

 

Anonymkode: 27354...9c1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ingen grunn til å kontakte lege. Du fortsetter å drikke, små slurker, selv om du kaster opp.

Anonymkode: f2144...736

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hei. Jeg har mest sannsynlig fått en omgangssyke/ spist noe dårlig. Hatt diaré 5 ganger i dag og spydd 3 ganger siden kl 06.00. Prøvd å drikke men ALT kommer opp igjen. Hvor lenge skal jeg gå uten drikke før jeg ringer lege? Alt jeg drikker kommer opp igjen og jeg er ekstremt tørst kjenner jeg😣 Jeg er gravid i uke 22

Anonymkode: bc4e3...c85

Prøv vanlig cola (med sukker) eller is-te. Eller du kan suge på isbiter eller spise saftis. Omgangssyke er så kortvarig at det går helt fint. God bedring😊

Anonymkode: 70338...ec4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde omgangssyke sist svangerskap. Det var jævlig men gikk helt fint. Kan tipse om Nude mango is på kiwi. Det var det eneste jeg fikk i meg på to dager 😳

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring lege for sikkerhetsskyld. 

Selv var jeg i uke 35 og var så syk som jeg aldri har vært før. Jeg kastet opp i 17 timer mot normalt 6-7 timer som det normalt varer. Ene gangen var det ikke pause en gang og spyingen varte i 1.t 45 min.(brakk meg hvert 10-20 sekund. 

Føden sa det gikk bra, ikke noe å få gjort. 

Anonymkode: 7e25a...22b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar❤️ Jeg ringte legevakt, hun sa jeg skulle ringe i kveld om jeg fortsatt spyr og ikke får noe drikke ned, kan oppdatere videre. Nå er det 19 timer siden jeg spiste og drakk sist, så det begynner jo å bli noen timer uten væske😅 Har veldig vondt helt øverst i magen der magesekken er også, kommer å går litt heldigvis. For noe drit dette her er, jeg er helt ekstremt tørst, lenge siden jeg har kjent på en sånn tørstefølelse 

Anonymkode: bc4e3...c85

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også omgangssyke i svangerskapet. Kastet opp 14 ganger og klarte ikke drikke, føltes ut som jeg tørstet i hjel. Men det er bare omgangssyke, tviler på det er farlig med mindre man faktisk ikke får spist eller drukket på flere dager. En dag tåler nok kropp og baby fint 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for alle svar❤️ Jeg ringte legevakt, hun sa jeg skulle ringe i kveld om jeg fortsatt spyr og ikke får noe drikke ned, kan oppdatere videre. Nå er det 19 timer siden jeg spiste og drakk sist, så det begynner jo å bli noen timer uten væske😅 Har veldig vondt helt øverst i magen der magesekken er også, kommer å går litt heldigvis. For noe drit dette her er, jeg er helt ekstremt tørst, lenge siden jeg har kjent på en sånn tørstefølelse 

Anonymkode: bc4e3...c85

prøv å få i deg drikke uansett, riktig god bedring. ❤️

Anonymkode: 7e25a...22b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bland 2/3 Farris/Bris og 1/3 eplejuice. Drikk liten slurk hvert 10.-15. minutt.

Mannen sverger til (svak) blåbærsaft.

Men uansett, drikk små slurker med flere minutters mellomrom uansett om du er så tørst at du kunne ha drukket en liter uten å stoppe.

Anonymkode: 790c0...c71

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo drikke, uansett hvor kvalm og fælt det er. En teskje eller spiseskje/knappe 10 ml hvert 10.minutt er faktisk nesten 1,5 liter på et døgn. Sammen med noen biter tørre salte kjeks klarer du dette.

Anonymkode: e85ad...b9c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for alle svar❤️ Jeg ringte legevakt, hun sa jeg skulle ringe i kveld om jeg fortsatt spyr og ikke får noe drikke ned, kan oppdatere videre. Nå er det 19 timer siden jeg spiste og drakk sist, så det begynner jo å bli noen timer uten væske😅 Har veldig vondt helt øverst i magen der magesekken er også, kommer å går litt heldigvis. For noe drit dette her er, jeg er helt ekstremt tørst, lenge siden jeg har kjent på en sånn tørstefølelse 

Anonymkode: bc4e3...c85

Men hvorfor drikker du ikke, da? Det er helt tullete å gjøre seg sykere enn man er.

Anonymkode: f2144...736

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg spist 2 Grandiosa stykker og en halv sprite zero, det gikk heldigvis ned nå! Tenker jeg stopper der og heller venter med å spise mer i morgen istedenfor, så slepper jeg å spy noe mer i dag😅 Kan tenke meg lille bebisen ble glad nå🤣 Tusen takk for alle tips ❤️

Anonymkode: bc4e3...c85

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...