Gå til innhold

Hva synes dere om avstemming om det skal være gavefritt eller ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mine barn har samlet på alle bursdagskort og synes det er moro å ha i en boks. Må da virkelig være verdens minste problem. 

Anonymkode: caaea...104

Mine også, og de legger tid i å skrive og tegne på kortet til andre :)

Anonymkode: 8e0b3...ae1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Banamamama skrev (1 time siden):

Da tror jeg jaggu at jeg skal foreslå en kortfri bursdag også.  Er det noe jeg er lei så er det x-antall kort som slenger rundt. De går rimelig raskt i søpla. Totalt bortkastet. 

Samle de i en boks da vel. Eller kast det. Hjelpes. Mine liker å få og gi kort, sikkert flere som gjør. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (7 timer siden):

Små unødvendige gaver som på mirakuløs måte blir omdannet til søppel på en måneds tid? Nei takk vi har nok søppel.

Søppel for deg kanskje 

Anonymkode: 0c72c...9ff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg vik sende med gave, så sender jeg med gave, drittlei de son skal bestemme over andre

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde gjerne gitt dobbelt så dyr gave om du kunne la være å fore andre folks barn med søppelmat som pølser, posekake, brus, godteri og kjøpepizza.

I en barnebursdag serveres vanligvis billig og kjip junk, så merkelig å ha en tanke som om det var et bryllup med flere retters gourmet-mat, der man skal gi gave tilsvarende peisen for maten 🤣

Anonymkode: ea1ba...3c2

Gud bedre… alt man kan klage på

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er alle enige med deg da at hvert kjønn skal feire for seg selv? 

Her stemte alle for å fortsette med 20 kr og så er det noen som driter i det og gir gave. Greit nok men de kunne i hvert fall tatt ordet på møtet og sagt at de vil ha gave. Det gjorde de ikke. Noen feirer fortsatt på tvers av kjønn og da er det dumt at gutter gir 20 kr og noen av jentene gir gaver for opptil 100 kr fordi "det var jo så billig da de ble kjøpt på 70% salg". 

Anonymkode: 452aa...8c8

Hvorfor er det dum? Vi kjøper på salg og er det til 20 kr så gir hi det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er vitsen med bursdag når man ikke får gaver?

Anonymkode: 00e16...e54

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Virkelig? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det dum? Vi kjøper på salg og er det til 20 kr så gir hi det

La oss si at leken koster 80 kr til fullpris men 20 kr på salg. Den er jo teknisk sett innenfor grensen 20 kr men en 80-kr-leke vil trolig være en langt kulere gave enn en 20-kroning. De som gir  en 20- kroning har da en kjedeligere gave. Det er ikke alltid så morsomt for de barna som "bare" gir den mynten. Dette vil presse foreldre over til å kjøpe gaver for ingen vil at sitt barn skal skille seg ut og "bare gi en kjip mynt". Det er ikke alltid så lett å finne noe på salg. Det blir også mye småting etterhvert.  Derfor synes jeg folk bør tenke seg litt om hvis foreldregruppen har innført fellesregler. Har de ikke snakket om gaveregler, så er det fritt fram selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Bake og pynte kake og lage bursdagskrone, dekorere med ballonger, velge godteri til godteposer og leke med vennene sine? Si meg, har du barn i barneskolealder? De fleste får gaver fra foreldre og famile ellers. En barnebursdag går veldig fort og det er en fordel å bruke tiden til lek og ikke miste tid på gaveutpakning spør du meg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt totalt idiotisk hele opplegget. Kun fordi lille Krizander Oleander Amadeuz skal slippe å bli misunnelig. SPYR

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bake og pynte kake og lage bursdagskrone, dekorere med ballonger, velge godteri til godteposer og leke med vennene sine? Si meg, har du barn i barneskolealder? De fleste får gaver fra foreldre og famile ellers. En barnebursdag går veldig fort og det er en fordel å bruke tiden til lek og ikke miste tid på gaveutpakning spør du meg. 

Men. Ingen spør deg! Hadde du spurt ungene ville de valgt gaver!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hele styret med det å ikke gi gaver er latterlig!

Det er bursdag, selvfølgelig gir man gave

Nei, det latterlige er alle gavene små barn får. Hva er poenget med at et barn skal få 20-30 gaver til 50-100kr stykket? Pluss gaver fra familie? Er jo sinnsvake mengder. De skaper utakknemlige barn, og det ødelegger kloden de skal vokse opp på.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dojakitty skrev (1 minutt siden):

Ungene hadde valgt brus og godteri, ikke gå på skolen, se så mye TV de vil, bestemme egen leggetid osv.

Hva er poenget ditt?!

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (3 minutter siden):

Helt greit for min at de får en 20-kr + hjemmelaget kort men så får hun også gaver fra famile. Dumt at dine ikke får det da. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt greit for min at de får en 20-kr + hjemmelaget kort men så får hun også gaver fra famile. Dumt at dine ikke får det da. 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TomSawyer skrev (9 timer siden):

Små unødvendige gaver som på mirakuløs måte blir omdannet til søppel på en måneds tid? Nei takk vi har nok søppel.

Gi en 50-lapp da vel!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke gavefritt? Men en stor gave fra alle gjestene som foreldrene til bursdagsbarnet ordner? 

Anonymkode: 98acb...7c2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (45 minutter siden):

Enig! Jeg syns det er helt fjernt at foreldrene skal overstyre så bursdagsbarnet ikke får den dagen det ønsker seg. Klart bursdag er gaver! Man greier fint å tenke ut noe nyttig. Man trenger ikke haste innom en butikk fem minutter før bursdag. 

Anonymkode: fe5a1...920

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...