Gå til innhold

Svigermor ba mannen min velge en av oss

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Det værste med denne tråden er alle de som så lettvint setter diagnosen Alzheimer/demens på svigermor.
Så viser det seg at virkeligheten er en helt annen. 

Anonymkode: 024e9...572

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg valgte å ikke gjøre dette 

Anonymkode: ad17a...1a7

Ikke gjør noe som helst nå. Bare vær klar på at her må mannen rydde opp ovenfor sin mor, ellers har dere ingen fremtid. 

Så bør du virkelig vurdere hvordan han takler og løser dette. Ingen kan leve med en partner som dolker deg i ryggen og svartmaler deg ovenfor folk. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (7 timer siden):

Ikke gjør noe som helst nå. Bare vær klar på at her må mannen rydde opp ovenfor sin mor, ellers har dere ingen fremtid. 

Så bør du virkelig vurdere hvordan han takler og løser dette. Ingen kan leve med en partner som dolker deg i ryggen og svartmaler deg ovenfor folk. 

Jeg skrev en oppdatering på forrige side. Han har bedt sin mor om råd, ikke snakket dritt om meg der. Grunnen til at det har blitt sånn er fordi morsfølelsen har tatt over, siden hun merket han/vi ikke hadde det bra. Hun har lagt seg langflat. 

Mannen min har ingen å snakke med og snakket med henne i god tro, ikke for å sverte meg. 

Han tar meg i forsvar om det er noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev en oppdatering på forrige side. Han har bedt sin mor om råd, ikke snakket dritt om meg der. Grunnen til at det har blitt sånn er fordi morsfølelsen har tatt over, siden hun merket han/vi ikke hadde det bra. Hun har lagt seg langflat. 

Mannen min har ingen å snakke med og snakket med henne i god tro, ikke for å sverte meg. 

Du skrev et annet sted at han løper til moren sin når dere har problemer, hva tror du han sier da? Tror du han legger det frem som i en rettsak, fakta og sitater eller tror du han sier ting i frustrasjon og gjerne ikke ser sin rolle i det, og snakker mest om hva du har gjort osv? Ikke vær så blank at du ikke ser hvordan dette hat utviklet seg over tid. 

Det er IKKE normalt av en voksen person å løpe hjem til sine foreldre med forholdsproblemer, da har han ikke lært å tenke og resonere selv. 

Anonymkode: 0462f...1f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 9.29):

Jeg er samboer med dine mine barn og har vært det i 3 år.

Alt er fint mellom oss alle derfor kom denne beskjeden som et sjokk. 

Vi hadde feiret konfirmasjon, da ville ikke svigermor være med på bildet fordi hun ikke var endel av familien. Greit nok. Hun ville ikke engang ta i kameraet for å ta bilder av  resterende familie slik at alle kom med på bildet. Greit nok. 

Men neste morgen ringer svigermor mannen min og er totalt anderledes. Hun gråt og var generelt negativ, hadde sittet oppe hele natten og ville ikke våkne om hun sovnet. Hun beskyldte meg for å ikke ha tatt henne i mot i familien og ba mannen min velge mellom henne eller meg. 

Dette kom som lyn fra klar himmel. Jeg har sett på svigermor som en mamma nr 2, så når disse beskyldningene kom ble jeg selvfølgelig totalt knust. Samboeren min er helt utafor. Vi vet ikke hvorfor hun plutselig sa dette. Alt er virkelig fint innad i familien og svigermor er en av de vi ser mest og har et supert forhold til.

Jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg skal takle dette her. Jeg har tatt henne imot med åpne armer og jeg så på oss som veldig tette, åsså kommer dette her? 

Føler meg så lurt. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne. Jeg trodde hun var en av våre største støttespiller så vi er i sjokk. 

Hva gjør vi? 

Utspekulert kjerring. Du beskriver min svigermor. Tar offerrollen , er helt annerledes med sønnen sin og prøver å sette meg og mannen min opp mot hverandre. Det du gjør, er å ta avstand og late som om hun ikke eksisterer. Hun lærer ikke før hun får smake sin egen medisin, tro meg- det er det eneste som fungerer! 

Anonymkode: 34b57...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Mannen din har ingen å snakke med? Normalt sett skulle det vært deg han kunne snakke med.

Hva er det som gjør at dere ikke kan løse konflikter på egen hånd? Hva kan dere gjøre for at kommunikasjonen dere imellom skal bli mer konstruktiv, så mannen ikke trenger å be sin mor om råd til hvordan håndtere konflikter med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig at han ikke burde tatt dette med moren sin. Men vi er en liten sammensveiset familie og snakker om alt. Hun sa til meg at hun ikke tok parti men at dette var mellom meg og mannen min og at følelsene hennes ovenfor sønnen hadde utløst dette fordi hun så han ikke hadde det bra. 

Mannen min vet nå at han ikke kan snakke med henne om slike ting igjen siden dette blir utfallet. Han ville ha råd og så ikke for seg dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hactar skrev (8 minutter siden):

Mannen din har ingen å snakke med? Normalt sett skulle det vært deg han kunne snakke med.

Hva er det som gjør at dere ikke kan løse konflikter på egen hånd? Hva kan dere gjøre for at kommunikasjonen dere imellom skal bli mer konstruktiv, så mannen ikke trenger å be sin mor om råd til hvordan håndtere konflikter med deg?

Jeg skrev i innlegget lenger opp at han er konfliktsky og at dette ble utløst etter at faren døde brått når han var ung. Han blir fysisk og psykisk dårlig av konflikter og dette skal han få hjelp for. Vi kan feks snakke om noe ubehagelig her, da må han bort fra situasjonen en stund fordi han syntes det er ubehagelig og da kan han i mellomtiden ha sett moren sin og hun har sett at noe er galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...