Gå til innhold

Svigermor ba mannen min velge en av oss

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Oppdatering.

Svigermor ringte meg faktisk nå. 

Hun beklaget seg og sa jeg var velkommen der og ikke hadde noe i mot meg. At det var flere sider av en sak og at hun var glad for at mannen min og jeg var sammen. 

Vi pratet om konflikthåndtering og at når mannen min vil lufte seg så snakker han med henne og får bare en side av saken, noe som blir feil. Siden det er mammaen hans og hun ville han bare alt godt, ble derfor dette styrt av følelser. 

Hun sa hun var kjempe glad i meg og at hun ikke gjorde forskjell på barna våre/bonusbarn og det sa jeg takk for og at vi satt pris på, for det har vi lagt merke til alle sammen. 

Hun var mye roligere i dag og vi kom frem til at mannen min har problemer med situasjoner etter at han i sin ungdomstid mistet faren sin brått og det ble egentlig aldri håndtert følelsesmessig. Derfor konfliktsky.

For han og vår families del kommer jeg til å oppsøke familieterapi slik at vi kan jobbe sammen og alene med en psykolog for å nøste opp i det som trengs. 

Jeg takket for at svigermor ringte og vi ble enige om å sette en strek, gå videre og ikke prate om dette igjen.  Før hun avsluttet med at hun var kjempe glad i meg. 

Jeg synes dette løste seg utrolig fint og er 10 kilo lettere. Og tenker at det ikke ligger noe sykdom bak, bare massevis av følelser og bekymring fra hennes side som hun har overtenkt. 

Anonymkode: ad17a...1a7

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Oppdatering.

Hun beklaget seg og sa jeg var velkommen der og ikke hadde noe i mot meg. At det var flere sider av en sak og at hun var glad for at mannen min og jeg var sammen. 

Vi pratet om konflikthåndtering og at når mannen min vil lufte seg så snakker han med henne og får bare en side av saken, noe som blir feil. Siden det er mammaen hans og hun ville han bare alt godt, ble derfor dette styrt av følelser. 

Hun sa hun var kjempe glad i meg og at hun ikke gjorde forskjell på barna våre/bonusbarn og det sa jeg takk for og at vi satt pris på, for det har vi lagt merke til alle sammen. 

Hun var mye roligere i dag og vi kom frem til at mannen min har problemer med situasjoner etter at han i sin ungdomstid mistet faren sin brått og det ble egentlig aldri håndtert følelsesmessig. Derfor konfliktsky.

For han og vår families del kommer jeg til å oppsøke familieterapi slik at vi kan jobbe sammen og alene med en psykolog for å nøste opp i det som trengs. 

Jeg takket for at svigermor ringte og vi ble enige om å sette en strek, gå videre og ikke prate om dette igjen.  Før hun avsluttet med at hun var kjempe glad i meg. 

Jeg synes dette løste seg utrolig fint og er 10 kilo lettere. Og tenker at det ikke ligger noe sykdom bak, bare massevis av følelser og bekymring fra hennes side som hun har overtenkt. 

Flott at dere endelig fikk snakket sammen, men jeg ville vært jævlig forbanna på han gubben din som har rørt i gang masse drama hos sin mor, som faktisk har ført til dette, fordi han ikke kan sette ord på følelser, regulere og kommunisere ordentlig. Hun har ikke bekymret seg, overtenkt, og klikket helt av seg selv, jeg kan bare tenke meg hva typen din har lirt av seg for å få gørra ut av hodet og sympati....

Lurt at du drar han i terapi, og at han har en traume etter å ha mistet faren og aldri bearbeidet, er nok helt sikkert riktig, vår psykiske helse er som regel ikke vår feil, men det er vårt ansvar, og han må slutte med den baksnakkingen han driver med. 

Anonymkode: 0462f...1f0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså man kan bare tenke seg hva han har sagt om deg når hun fikk nok og ba ham velge mellom dere.. tror han er rota til helvete her. 

Anonymkode: 0462f...1f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Oppdatering.

Det er jo fint det, at hun  endelig har fått tenkt litt. Hun virket endog ikke helt god i reaksjonsmønsteret.  Ikke tar den samtalen på en normal og sivilisert måte, men agerer på instinkt og raseri og setter seg i offerrollen. 

En eller annen personlighetsforsyrrelse? Hun virker jo en smule paranoid.  Uansett om hun legger seg flat, hadde hun måttet jobbet ekstremt mye med å bygge opp tilliten. For måten hun har oppført seg mot deg er direkte ondskapsfull og psykt.  Det hjelper ikke å  si sorry og skylde på fortiden altså. Jeg tviler på at jeg hadde klart å stole på henne igjen etter alt det syke.  Med mindre hun faktisk er psykisk syk.  Da er det en forklaring på adferden 

Anonymkode: a66ee...97f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Fikk inntrykk av at dette var overveldende følelser hun har bygd opp og at hun sa ting uten å mene det. Hun fortalte at hun tidligere så sønnen sin hver dag siden de bodde i samme gate og hun forsto at sånn ville det aldri bli igjen, og det savnet hun litt men hun forsto det. 

For meg virket dette preget av sorg og følelser. Og at hun har sitti alene og at dette har ballet på seg rett og slett og at hun har gravd litt sin egen grav. Hun har sagt til mannen min tidligere at hun nesten aldri ser han lenger og ikke har særlig tid til henne, så jeg tror hun egentlig er ensom og savner det tette forholdet hun hadde til sønnen sin før jeg kom inn i bildet. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo fint det, at hun  endelig har fått tenkt litt. Hun virket endog ikke helt god i reaksjonsmønsteret.  Ikke tar den samtalen på en normal og sivilisert måte, men agerer på instinkt og raseri og setter seg i offerrollen. 

En eller annen personlighetsforsyrrelse? Hun virker jo en smule paranoid.  Uansett om hun legger seg flat, hadde hun måttet jobbet ekstremt mye med å bygge opp tilliten. For måten hun har oppført seg mot deg er direkte ondskapsfull og psykt.  Det hjelper ikke å  si sorry og skylde på fortiden altså. Jeg tviler på at jeg hadde klart å stole på henne igjen etter alt det syke.  Med mindre hun faktisk er psykisk syk.  Da er det en forklaring på adferden 

Anonymkode: a66ee...97f

Leste vi samme innlegg? For meg fremsto det som at svigermor har innsett hvor dårlig hun oppførte seg, la seg langflat med en uforbeholden unnskyldning samt ga en forklaring på hva som kan ha bidratt til at situasjonen spant så vanvittig ut av kontroll. 

Å forklare hvorfor noe har skjedd, er ikke å skylde på det eller bruke det som unnskyldning. 

Anonymkode: 2460a...64d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ts her. 

Fikk inntrykk av at dette var overveldende følelser hun har bygd opp og at hun sa ting uten å mene det. Hun fortalte at hun tidligere så sønnen sin hver dag siden de bodde i samme gate og hun forsto at sånn ville det aldri bli igjen, og det savnet hun litt men hun forsto det. 

For meg virket dette preget av sorg og følelser. Og at hun har sitti alene og at dette har ballet på seg rett og slett og at hun har gravd litt sin egen grav. Hun har sagt til mannen min tidligere at hun nesten aldri ser han lenger og ikke har særlig tid til henne, så jeg tror hun egentlig er ensom og savner det tette forholdet hun hadde til sønnen sin før jeg kom inn i bildet. 

Mannen din har brukt henne som søppelbøtte for alle sine frustrerte følelser i stedet for å selv regulere seg og snakke med deg. Derfor er hun så stressa. Det e mannen din som er sjuuuukt Umoden her. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke han ser konsekvensen av det og at han ikke forstår at mye er hans skyld. Han sier veldig lite så det er vanskelig. 

Dere må jo snakke om ting. Han snakker jo me moren sin så han greier å snakke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker lite og moren har bare sett han har vært utafor siden det påvirker han sånn. Er mannen konfliktsky vises jo dette veldig på han i væremåte siden han hater å stå i konflikt og hele kroppen påvirkes. Han har ikke sitti å slengt dritt, det vet jeg, for han tar meg i forsvar om det er noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 12.29):

Ts her.

Jeg tar ikke mer kontakt med henne. Jeg var superglad i den dama, og plutselig over natten blir båndet brutt pga alvorlige anklager. 

Ordene hun sa kan ikke unnskyldes. Noen ting kommer fra hjertet og med hennes ord er ikke jeg og min familie der. Dette er så hjerterått og utrolig vondt. 

Skjønner at dette er utrolig vondt for deg, men du er mor og må være den voksne. Er enig i de som skriver at å levere tilbake ett smykke ikke fører med seg noe annet enn eskalering. I konflikter må en av partene deeskalere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (Akkurat nå):

Skjønner at dette er utrolig vondt for deg, men du er mor og må være den voksne. Er enig i de som skriver at å levere tilbake ett smykke ikke fører med seg noe annet enn eskalering. I konflikter må en av partene deeskalere

Jeg valgte å ikke gjøre det. 

Skrev en oppdatering om saken litt lenger opp her. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg valgte å ikke gjøre det. 

Skrev en oppdatering om saken litt lenger opp her. 

Bra. Prøv å unngå kommunikasjon over en periode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (2 minutter siden):

Bra. Prøv å unngå kommunikasjon over en periode

Hun ringte til meg i sta. Skrev en oppdatering litt lenger opp her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tydelig at det er mann din som har psykiske utfordringer. Han er unnvikende og engstelig. Han trenger hjelp.

Anonymkode: 024e9...572

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er tydelig at det er mann din som har psykiske utfordringer. Han er unnvikende og engstelig. Han trenger hjelp.

Anonymkode: 024e9...572

Ja,det er jeg enig. Han snakket med psykolog på familievernkontoret èn gang,siden barnemor var syk den dagen, og fikk timen alene. Han sa det var deilig å snakke med psykologen, så det er planen fremover å prioritere hjelp til han 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, mannen din har løpt til svigermor med alle deres problemer. Svigermor tror ikke verden står til påske og begynner å oppføre seg snålt. TS eskalerer konflikten i stedet for å ta opp med sin mann at han ikke først kan bruke moren som psykolog og så late som ingenting. 

For en familie. 

Anonymkode: f90b6...7ea

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Altså, mannen din har løpt til svigermor med alle deres problemer. Svigermor tror ikke verden står til påske og begynner å oppføre seg snålt. TS eskalerer konflikten i stedet for å ta opp med sin mann at han ikke først kan bruke moren som psykolog og så late som ingenting. 

For en familie. 

Anonymkode: f90b6...7ea

Tatt litt ut av proporsjoner.

Moren har sett på han at noe har vært galt siden han er konfliktsky så har konflikter på hjemmebane vært synlige slik mor kjenner han. 

Han har ikke snakket dritt bak ryggen men luftet seg og spurt om råd. Der har mors kjærligheten og følelser bikket over når hun har sett sønnen ikke har det bra. 

Eskalert konflikten? Ved å ta en tlf å spørre svigermor hva dette gjelder? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyld på svigermor for at mannen din har svertet deg.. Jaja. 

Anonymkode: b343b...986

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skyld på svigermor for at mannen din har svertet deg.. Jaja. 

Anonymkode: b343b...986

Han har jo ikke gjort dette for å være slem. Men luftet problemet med henne for å få råd i situasjonen. Det er jo mor som må ta seg sammen, ikke mannen som har gjort dette i god tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 9.37):

Alzheimer? 

Anonymkode: af38c...c42

Herskesyke slik di fleste damer er.

Da jeg som yngre hadde samboer ba hun meg velge mellom henne eller vennene mine.

Enkelt valg 🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...