Gå til innhold

Svigermor ba mannen min velge en av oss

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Altså alle de som skriver at hun er så gammel, hun er 75 år, om noen år risikerer man å måtte jobbe til man er 70 år fordi folk er sprekere, ingen jeg kjenner på 75 år er gamle. Selvfølgelig kan det være begynnene demens e.l. Men sånn ts beskriver det høres det mer ut som ei bitter egoistisk dame som kun tar sønnen sitt parti, i tydeligvis tilbakelagte konflikter, og gjør ts til syndebukk. Noen mennesker er bare ikke snille.

Anonymkode: 66116...a18

Jeg kjenner noen som gikk av som pensjonist som 72 åring. Og noen som fikk påvist tidlig demens I en alder av 67. Man vet aldri i den alderen der. 

Jeg vet ingenting om dette er første gang eller om det er flere lignende situasjoner. Det har jo alt å si  

Anonymkode: f8872...ec0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså...etter hva som har kommet frem her, er det jo åpenbart at det er din mann som har bidratt til å ødelegge dette. Han valgte å betro seg til henne om problemer dere hadde, og hvem vet hva han sa til henne. Det kan ikke ha vært lite, siden hun sa det hadde påvirket ham "ekstremt". Men altså: man bitcher ikke om sin egen partner til foreldrene sine! Hvis man ikke skjønner at dette kan skape et negativt syn på partneren så er man jo helt bort i natta korka! Det han fortalte henne har tydeligvis forandret hennes syn på sin svigerdatter for evig.

Er jo ikke rart at mannen er "helt utafor, klarer ikke slappe av, spiser ikke og jobber og jobber for å komme bort fra problemene", han må jo være klar over at dette er et problem han faktisk skapte selv.

Anonymkode: a9a0f...5dd

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Samboeren min og jeg er avgårde på hver vår kant etterpå, så jeg lurer på å sende han denne mld for å forklare: 

Nå har jeg tatt kontakt med moren din på eget initiativ etter alvorlige anklagelser mot meg, også er det henne som slenger på røret og skriker hold kjeft..... 
Hun har blitt ei bitter egoistisk dame som kun tar ditt parti, i tilbakelagte konflikter, og gjør meg til syndebukk. Jeg var superglad i den dama, og plutselig over natten blir båndet brutt pga alvorlige anklager. Du kan ikke godta at familie snakker slik om samboern din på den måten? Helt uavhengig av hva som har blitt fortalt henne i fortrolighet av deg tidligere, så rettferdiggjør det ikke oppførselen hennes mot meg. Men selvom hun skulle være begynnende dement så er ikke det her en oppførsel jeg må forholde meg til. Jeg prøvde å strekke ut en hånd men hun valgte å kutte den tvers av.....

Anonymkode: ad17a...1a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså...etter hva som har kommet frem her, er det jo åpenbart at det er din mann som har bidratt til å ødelegge dette. Han valgte å betro seg til henne om problemer dere hadde, og hvem vet hva han sa til henne. Det kan ikke ha vært lite, siden hun sa det hadde påvirket ham "ekstremt". Men altså: man bitcher ikke om sin egen partner til foreldrene sine! Hvis man ikke skjønner at dette kan skape et negativt syn på partneren så er man jo helt bort i natta korka! Det han fortalte henne har tydeligvis forandret hennes syn på sin svigerdatter for evig.

Er jo ikke rart at mannen er "helt utafor, klarer ikke slappe av, spiser ikke og jobber og jobber for å komme bort fra problemene", han må jo være klar over at dette er et problem han faktisk skapte selv.

Anonymkode: a9a0f...5dd

Ja,det er slik jeg føler det også. At han har valgt å åpne seg for henne og nå har hun fått et negativt syn på meg pga våre problemer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Tenkte å skrive dette til han: 

Nå har jeg tatt kontakt med moren din på eget initiativ etter alvorlige anklagelser mot meg, også er det henne som slenger på røret og skriker hold kjeft..... 
Hun har blitt ei bitter egoistisk dame som kun tar ditt parti, i tilbakelagte konflikter, og gjør meg til syndebukk. Jeg var superglad i den dama, og plutselig over natten blir båndet brutt pga alvorlige anklager. Du kan ikke godta at familie snakker slik om samboern din på den måten? Helt uavhengig av hva som har blitt fortalt henne i fortrolighet av deg tidligere, så rettferdiggjør det ikke oppførselen hennes mot meg. Men selvom hun skulle være begynnende dement så er ikke det her en oppførsel jeg må forholde meg til. Jeg prøvde å strekke ut en hånd men hun valgte å kutte den tvers av.....

Men altså: man bitcher ikke sin egen partner til foreldrene sine! Hvis man ikke skjønner at dette kan skape et negativt syn på partneren så er man jo helt bort i natta korka! Det du har fortalt henne har tydeligvis forandret hennes syn på meg som svigerdatter for evig.

Er jo ikke rart du er "helt utafor, du må jo være klar over at dette er et problem du faktisk skapte selv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts her. 

Samboeren min og jeg er avgårde på hver vår kant etterpå, så jeg lurer på å sende han denne mld for å forklare: 

Jeg ville bare bedt han om å fortelle de positive tingene, løsningene deres og andre ting som forteller henne at problemene er over. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her.

Men altså: man bitcher ikke sin egen partner til foreldrene sine! Hvis man ikke skjønner at dette kan skape et negativt syn på partneren så er man jo helt bort i natta korka! Det du har fortalt henne har tydeligvis forandret hennes syn på meg som svigerdatter for evig.

Er jo ikke rart du er "helt utafor, du må jo være klar over at dette er et problem du faktisk skapte selv

For langt og for mye, han kommer ikke til å lese alt som du ønsker. Han er en mann. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil så gjerne forklare han hva jeg føler også. Lettere å skrive slik at han får lese i fred. Hva han sier til sin mor videre bryr jeg meg ikke med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ts her.

Herlighet da - ja, hun oppfører seg veldig rart, og mannen din har uten tvil plapret mer enn han burde til moren sin, men gi det nå litt tid! Vent med å gjøre noe mer til du har roet deg ned - du skulle aldri ringt i affekt!

Anonymkode: a13da...823

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på demens av ulike årsaker da jeg leste denne. Men start med å få tatt en prat med henne så fort som mulig for å si hva du følte etter denne episoden. Her er det helt klart misforståelser ute å går eller så er svigermor litt for glad i å bestemme/være midtpunktet av ulike årsaker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte også på demens av ulike årsaker da jeg leste denne. Men start med å få tatt en prat med henne så fort som mulig for å si hva du følte etter denne episoden. Her er det helt klart misforståelser ute å går eller så er svigermor litt for glad i å bestemme/være midtpunktet av ulike årsaker.

Jeg har prøvd og fikk armen kappet av,så den tlf tar ikke jeg igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men jeg vil så gjerne forklare han hva jeg føler også. Lettere å skrive slik at han får lese i fred. Hva han sier til sin mor videre bryr jeg meg ikke med. 

Det holder med å si at dette har såret deg grovt og han må rydde opp.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Herlighet da - ja, hun oppfører seg veldig rart, og mannen din har uten tvil plapret mer enn han burde til moren sin, men gi det nå litt tid! Vent med å gjøre noe mer til du har roet deg ned - du skulle aldri ringt i affekt!

Anonymkode: a13da...823

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Helt enig. 

Anonymkode: 024e9...572

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det har jeg sagt. Vet ikke hans måte og rydde opp på. Han er konfliktsky og skulle selvfølgelig vært alle krangler foruten, så hvordan han løser dette vet jeg ikke. 

Uansett så har moren hans disse tankene om oss og det er vanskelig å leve med. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. 

Hvis du vil gjøre denne konflikten verre så gjør du det på denne måten.

Jeg kunne aldri ha angrepet mannen min om vi sto i samme situasjon. Han har også gjort dumme ting som har gått utover meg og skapt potensielt store problemer, men kjeft har han aldri fått. Vi har satt oss ned sammen og sett på en løsning, og han har sett og anerkjent sin egen rolle i saken helt på egen hånd. Men her skal du kjefte på han som om han er et barn.

Snakk åpent om hva som har skjedd, hva som kan ha forårsaket det, hvilke alternativer dere har. Jeg hadde aldri latt min mann sitte alene med denne konflikten og angsten, og krevd at han skulle ordne opp alene. Man er to om det, samme hvem som har "mest skyld" i utgangspunktet.

Anonymkode: 3fd72...b2c

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er greia med at alle snakker om at dama er dement og er gammel? Har TS skrevet noe alder på denne svigermoren? 

min svigermor er ikke fylt 60 engang, men er like jævli å forholde seg til. I starten var det bare gode ord og støtte, etterhvert som hu ble varm i trøya har hu blitt vanskeligere og vanskeligere å forholde seg til. Hun er IKKE dement. 

Jeg kan ikke se noen plass at det her er snakk om en dame på 90 år med Alzheimer. 

Anonymkode: ccc8c...35a

TS skriver jo at det har skjedd ut av det blå, helt plutselig og at hun har tenkt at hun er som en mor for henne. 

Men nå så blir det jo ganske tydelig at mannen har dratt til moren sin og utlevert TS og de kranglene de skulle hatt da, så da har vel moren sakte men sikkert utviklet et slags hat for TS. Antageligvis har mannen malt et ganske ufint bilde av TS. Dessverre. Det er jo akkurat sånn man sår problemer i familien, altså å sette sin egen mor mot sin partner. Han har hatt behov for å ventilere, og skulle gått til en kompis som kunne holdt kjeft. Men han gikk til moren, og ødelegger da relasjonen TS har til moren. Så sånn er det. 💁‍♂️ versegod TS.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

fjellglad skrev (5 timer siden):

Jeg er overrasket over mannen din, at han blir så utenfor, ikke spiser også videre.

Det er fordi det er han som har utlevert TS til moren. 🤣 Nå tror moren at TS er en heks, tydeligvis. Så enten er jo TS en heks, eller så er det mannen som dikter og utleverer TS til moren for å få sympati og kjærlighet. Noen gutter er jo sånn, alt de vil er å få sympati og kos og så dikter dem opp ting for å få det. Det er derfor han lusker rundt nå og sutrer og ikke greier å spise. Han vet jo hva han har gjort og er sikkert redd for at TS skal få vite alt han har sagt. 🤪

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (7 minutter siden):

Det er fordi det er han som har utlevert TS til moren. 🤣 Nå tror moren at TS er en heks, tydeligvis. Så enten er jo TS en heks, eller så er det mannen som dikter og utleverer TS til moren for å få sympati og kjærlighet. Noen gutter er jo sånn, alt de vil er å få sympati og kos og så dikter dem opp ting for å få det. Det er derfor han lusker rundt nå og sutrer og ikke greier å spise. Han vet jo hva han har gjort og er sikkert redd for at TS skal få vite alt han har sagt. 🤪

Evt sier de ingenting om sine egne dårlige bidrag som har ført til krangel 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Evt sier de ingenting om sine egne dårlige bidrag som har ført til krangel 

det gjør han så klart ikke. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sympati med TS i starten av denne tråden, men den forsvant ganske kjapt når jeg leste hvordan TS har håndtert dette i ettertid og det dramaet hun er i gang med å skape overfor mannen (og ytterligere drama overfor svigermor med smykker returnert i konvolutter)

Anonymkode: 66685...1b6

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...