Gå til innhold

Svigermor ba mannen min velge en av oss

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Ta kontakt med fastlegen hennes og fortell om hva som har skjedd. Når det skjer en sånn brå endring i personligheten så bør det medisinske sjekkes ut.

Anonymkode: c2f98...2fa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her.

Jeg tar ikke mer kontakt med henne. Jeg var superglad i den dama, og plutselig over natten blir båndet brutt pga alvorlige anklager. 

Ordene hun sa kan ikke unnskyldes. Noen ting kommer fra hjertet og med hennes ord er ikke jeg og min familie der. Dette er så hjerterått og utrolig vondt. 

Anonymkode: ad17a...1a7

Forstår dette er vondt, men slike plutselige personlighetsforandringer skjer ikke uten grunn. Dama kan jo ha en svulst på hjernen, begynnende demens, drypp e.l. Dere må jo skaffe dama helsehjelp. 

Anonymkode: d7e8b...9bf

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ts her.

Mannen min har dratt til henne for å prate om vi har hatt problemer og nå kommer dette tilbake igjen til meg. Jeg sa hun burde ha støttet oss og ikke se på meg som den sorte får, fordi det er flere sider av en sak. 

Mannen min vil selvfølgelig ikke velge mellom oss og han er helt utafor. Han klarer ikke slappe av, spiser ikke og jobber og jobber for å komme bort fra problemene. 

Kanskje dette er grunnen til reaksjonen

Anonymkode: 024e9...572

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her.

Jeg spurte hva som var galt. Hun sa hun ikke følte seg som endel av familien. Jeg sa hun var en av våre nærmeste og trodde også hun så på oss som det. Nei,hun følte det ikke sånn.

Jeg spurte hvorfor og da sa hun det hadde skjedd etter at mannen min og jeg har hatt noen diskusjoner (om barn/bonusbarn) og at dette påvirket mannen min ekstremt og derfor også hun. Jeg sa at dette er problemer vi er ferdig med og at livet uansett går opp og ned og at vi har det fint nå. 

Da er det en forhistorie her, som du kanskje bagatelliserer

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje dette er grunnen til reaksjonen

Ja,det fikk jeg inntrykk av når jeg pratet med henne. Hun har bare hørt hans side av saken. Men uansett har hun ingenting med å  blande seg borti dette eller hagle med beskyldninger for noe som gjelder i en familie og legge skylden på èn, nemlig meg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ts her.

Jeg tar ikke mer kontakt med henne. Jeg var superglad i den dama, og plutselig over natten blir båndet brutt pga alvorlige anklager. 

Ordene hun sa kan ikke unnskyldes. Noen ting kommer fra hjertet og med hennes ord er ikke jeg og min familie der. Dette er så hjerterått og utrolig vondt. 

Jo, det kan unnskyldes. Skremmende tankegang av deg med en feil så er man ute. 

Du gjør egentlig det samme som henne, rett i offerrollen. 

Anonymkode: f8872...ec0

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er greia med at alle snakker om at dama er dement og er gammel? Har TS skrevet noe alder på denne svigermoren? 

min svigermor er ikke fylt 60 engang, men er like jævli å forholde seg til. I starten var det bare gode ord og støtte, etterhvert som hu ble varm i trøya har hu blitt vanskeligere og vanskeligere å forholde seg til. Hun er IKKE dement. 

Jeg kan ikke se noen plass at det her er snakk om en dame på 90 år med Alzheimer. 

Anonymkode: ccc8c...35a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er greia med at alle snakker om at dama er dement og er gammel? Har TS skrevet noe alder på denne svigermoren? 

min svigermor er ikke fylt 60 engang, men er like jævli å forholde seg til. I starten var det bare gode ord og støtte, etterhvert som hu ble varm i trøya har hu blitt vanskeligere og vanskeligere å forholde seg til. Hun er IKKE dement. 

Jeg kan ikke se noen plass at det her er snakk om en dame på 90 år med Alzheimer. 

Hun skrev 75. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over mannen din, at han blir så utenfor, ikke spiser også videre. At det er vondt skjønner jeg, men man godtar da ikke at familie snakker til ens partner på den måten? Helt uavhengig av hva som har blitt fortalt henne i fortrolighet av han tidligere, så rettferdiggjør det ikke oppførselen hennes. Jeg forstår heller ikke at han er så feig at han ikke ber henne gå til legen, og jeg tror han vil angre hvis det viser seg at hun faktisk har alzheimers og det ikke ble tatt tak i.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja,det fikk jeg inntrykk av når jeg pratet med henne. Hun har bare hørt hans side av saken. Men uansett har hun ingenting med å  blande seg borti dette eller hagle med beskyldninger for noe som gjelder i en familie og legge skylden på èn, nemlig meg. 

Nå er det mannen din som har involvert moren sin ved å dra til henne og diskutere problemene deres.
Forstår at moren blir bekymret når sønnen går til det skrittet og føler at han må betro seg til sin mor.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skrev 75. 

Vel, man kan være et selvsentrert rasshøl selvom man ikke er dement… 

Er de bekymret for at hun er dement så får de varsle legen hennes å få det undersøkt.
Men selvom hun skulle være dement så er ikke det her en oppførsel TS må forholde seg til. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, man kan være et selvsentrert rasshøl selvom man ikke er dement… 

Er de bekymret for at hun er dement så får de varsle legen hennes å få det undersøkt.
Men selvom hun skulle være dement så er ikke det her en oppførsel TS må forholde seg til. 

Med en brå endring i den alderen bør man tenke seg om. 

Hvis det viser seg å være dement, alzheimer eller svulst, er det da ok å melde seg ut av familierelasjonen? En dame hun vistnok så på som en mor. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt det er engangshendelse så tar man vare på familie selv om de har gjort en feil. Uavhengig om de klarer å se det med en gang. Man tilgir. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som om både svigermor og svigerdatter har sine utfordringer. Kan ikke være enkelt for sønnen/mannen som må stå mellom barken og veden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mannens skyld. Han har fortalt om problemene deres til henne og hun tar det tydeligvis personlig. 

Mannen må ordne opp. Hvordan gikk det da han var hos henne denne gangen for å snakke? 

Han bør ikke snakke om ting mellom dere og om barna til henne når hun reagerer som hun gjør. 

Anonymkode: 9b14e...10e

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså alle de som skriver at hun er så gammel, hun er 75 år, om noen år risikerer man å måtte jobbe til man er 70 år fordi folk er sprekere, ingen jeg kjenner på 75 år er gamle. Selvfølgelig kan det være begynnene demens e.l. Men sånn ts beskriver det høres det mer ut som ei bitter egoistisk dame som kun tar sønnen sitt parti, i tydeligvis tilbakelagte konflikter, og gjør ts til syndebukk. Noen mennesker er bare ikke snille.

Anonymkode: 66116...a18

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Med en brå endring i den alderen bør man tenke seg om. 

Hvis det viser seg å være dement, alzheimer eller svulst, er det da ok å melde seg ut av familierelasjonen? En dame hun vistnok så på som en mor. 

Hvis det er sånn at den demente later til å tenne på alle plugger når det gjelder svigerdatter, og dette vedvarer, så mener jeg at det mest hensynsfulle er at TS holder seg unna. Det spiller ingen rolle at det hun er sint for ikke har rot i virkeligheten, for henne er det reelt. Da er det mye bedre at hun får hjelp av folk hun ikke blir opprørt av.

Men dette er ikke lett i det hele tatt. Forhåpentligvis har denne familien et godt nettverk rundt seg. Det kommer de til å trenge.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså alle de som skriver at hun er så gammel, hun er 75 år, om noen år risikerer man å måtte jobbe til man er 70 år fordi folk er sprekere, ingen jeg kjenner på 75 år er gamle. Selvfølgelig kan det være begynnene demens e.l. Men sånn ts beskriver det høres det mer ut som ei bitter egoistisk dame som kun tar sønnen sitt parti, i tydeligvis tilbakelagte konflikter, og gjør ts til syndebukk. Noen mennesker er bare ikke snille.

Anonymkode: 66116...a18

Enig. Det er skremmende hvor fort folk setter diagnoser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik dama er nå regnes hun som frisk og det er det vi forholder oss til. Hun virker bitter og irritert og legger all skyld på meg og min familie og syntes veldig synd på seg selv. Hun sa bla: Ingen snakket med meg i konfirmasjonen. Og: Du kunne spurt om jeg ville komme bort til dere å sette meg!

Jeg svarte bare at vet du hva,den dagen hadde jeg mer enn nok å holde styr på og jeg trodde faktisk vi var nærmere enn som så enn at du måtte få en invitasjon for å sette deg i samme sirkel som oss. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...