AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #1 Del Skrevet 16. september 2024 Jeg hører stadig at norske matvarer er mye bedre i kvalitet enn matvarer fra alle andre land. At man ikke skal reise til Ungarn, Polen eller andre land for å fikse tennene, for de kan jo ikke det der borte, det er kun norske tannleger som kan fikse tennene. At vi har verdens beste helsevesen og skole. At vårt styresett er det eneste riktige, og mye bedre enn alle andres. Og så videre. HVOR kommer det fra? Jeg hører ikke fra mine svenske og finske venner at Sverige og Finland er best i verden på alt. De fremhever sider som er bra i deres hjemland, men kan også påpeke feil og mangler. Påpeker de imidlertid noen mangler ved norsk helsevesen, skolevesen mv., så får de beskjed om å pelle seg tilbake dit de kom fra, for her skal vi ikke ha kritikk av noe som helst. Vi skal fortsette med halvdårlige løsninger, for vi er best i verden, punktum. Selv om vår befolkning utgjør piss i havet i verdenssammenheng, og vi henger en del bak andre land når det gjelder forskning, medisiner, digitalisering mv. Jeg kjenner jeg blir flau av en del folk jeg deler nasjonalitet med. Anonymkode: ce73e...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 16. september 2024 #2 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hører stadig at norske matvarer er mye bedre i kvalitet enn matvarer fra alle andre land. At man ikke skal reise til Ungarn, Polen eller andre land for å fikse tennene, for de kan jo ikke det der borte, det er kun norske tannleger som kan fikse tennene. At vi har verdens beste helsevesen og skole. At vårt styresett er det eneste riktige, og mye bedre enn alle andres. Og så videre. HVOR kommer det fra? Jeg hører ikke fra mine svenske og finske venner at Sverige og Finland er best i verden på alt. De fremhever sider som er bra i deres hjemland, men kan også påpeke feil og mangler. Påpeker de imidlertid noen mangler ved norsk helsevesen, skolevesen mv., så får de beskjed om å pelle seg tilbake dit de kom fra, for her skal vi ikke ha kritikk av noe som helst. Vi skal fortsette med halvdårlige løsninger, for vi er best i verden, punktum. Selv om vår befolkning utgjør piss i havet i verdenssammenheng, og vi henger en del bak andre land når det gjelder forskning, medisiner, digitalisering mv. Jeg kjenner jeg blir flau av en del folk jeg deler nasjonalitet med. Anonymkode: ce73e...1ab Vi er blitt opplært til det. Og Norge var lenge er slags drømmeland. Nå er vi ikke stort bedre enn mange andre europeiske land. Fortsatt er velferdsordningene verdens rauseste(men spørs hvor lurt det er). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #3 Del Skrevet 16. september 2024 Hehehehehe. Kjenner meg veldig igjen i dette. Folk leser katastrofejournalistikk på VG og tror at det er umulig å ha et fint liv utenfor Verdens Beste Land (Norge). Faktum er at mange ting er utrolig bra med Norge. Men andre land gjør ting annerledes og det kan også fungere like bra. Andre folkeslag kan gjøre ting like bra og til og med bedre. De fleste folk er gode og snille og ønsker fredelige liv. Så er det så klart mange steder som er utrygt som vi skal være glade for at vi ikke trenger å bo i. Anonymkode: 6229b...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå