AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #1 Del Skrevet 16. september 2024 Hvorfor blir ofte mobberen og offeret plassert i samarbeidsgrupper eller prosjekter sammenpå skolen selv om der er nok elever å ta av til andre løsninger. Istedenfor at offeret får pusterom og kan samarbeide med noen som er greie. Kjeder lærerene seg så de bruker det som underholdning? Anonymkode: 32ef3...799 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #2 Del Skrevet 16. september 2024 Dette er ikke vanlig å gjøre. Anonymkode: 53b8d...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #3 Del Skrevet 16. september 2024 Det kan jo være det hjelper på mobbingen? Kanskje, om mobberen blir bedre kjent med offeret sitt, at mobberen ser at "offeret" kanskje er et bra menneske som ikke fortjener å bli mobbet? Kanskje kan det bli en venn i stedet for en fiende? Anonymkode: 62809...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #4 Del Skrevet 16. september 2024 Skolen gjør ikke jobben sin hvis det ikke er en plan på hvordan håndtering mobbing. Hvis står i den planen som er på /om deg? Anonymkode: b4448...17d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #5 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er ikke vanlig å gjøre. Anonymkode: 53b8d...9cf Var det jeg trodde. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 32ef3...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #6 Del Skrevet 16. september 2024 Om jeg gjør det, så gjør jeg det etter avtale med de involverte for å få til et bedre samarbeid. Det vil i så fall være med tett voksenoppfølging. Ut over det, har jeg ikke som vane å sette sammen noen som ikke fungerer sammen, enten det er mobbing eller andre årsaker. Anonymkode: 3ff72...b16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #7 Del Skrevet 16. september 2024 Da jeg gikk på barneskolen ble vi rolige, skoleflinke jentene delt opp og plassert mellom bråkebøttene. Og det er jeg helt sikker nå på at læreren gjorde for å gjøre det enkelt og rolig for seg selv Anonymkode: 4653d...1f0 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #8 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da jeg gikk på barneskolen ble vi rolige, skoleflinke jentene delt opp og plassert mellom bråkebøttene. Og det er jeg helt sikker nå på at læreren gjorde for å gjøre det enkelt og rolig for seg selv Anonymkode: 4653d...1f0 Her og. Ga seg endelig utpå ungdomsskolen, da hadde i det minste lærerene vett til å ikke ødelegge for søkingen til videregående (karakterbasert opptak). Grøsser fremdeles når jeg tenker tilbake til barneskolen og alt vi måtte gjennomgå fordi "hn har det ikke så bra", "hm liker deg jo så godt!" og "du må lære deg å samarbeide" (at den andre personen ikke var interessert i å samarbeide var ikke så viktig...) Tilpasset opplæring, tull og tøys. Anonymkode: 1ca5c...5ab 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #9 Del Skrevet 16. september 2024 De burde tilbakeføre slem og dumskole. Det hadde nok fått oppdragelsen på skinner igjen om lille ole måtte på slemskole om han ikke oppførte seg. Vi hadde sikkert spart en del penger på alle de som skulle grine seg til assistenter hvis de istede for havnet på "dumskole". ....vi kan kalle det noe annet da. Slemskole er greit nok- der trenger de et stempel i panna, men den andre kan gjerne hete tilpasset opplærings-skole. Anonymkode: 86b3b...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #10 Del Skrevet 16. september 2024 Aldri gjort det før. Mobbeofferet må få slippe det. Hilsen lærer Anonymkode: b5b07...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #11 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er ikke vanlig å gjøre. Anonymkode: 53b8d...9cf Helt vanlig på mine barns skole, skulle tro de elsket å bli rapportert inn til skyfritt Anonymkode: d2e99...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #12 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er ikke vanlig å gjøre. Anonymkode: 53b8d...9cf Nå er det en stund siden jeg gikk på skolen men det var standard prosedyre på grunnskolen(slutten 90-tall tidlig 00-tall). Anonymkode: 86e9e...f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #13 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå er det en stund siden jeg gikk på skolen men det var standard prosedyre på grunnskolen(slutten 90-tall tidlig 00-tall). Anonymkode: 86e9e...f9e Var også helt vanlig på 70- og 80-tallet. Jeg hadde et håp om at skolen/lærerne hadde kommet litt lenger i dag, men jeg ser at det er grunn til å tvile på det. Anonymkode: 9a0be...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #14 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det kan jo være det hjelper på mobbingen? Kanskje, om mobberen blir bedre kjent med offeret sitt, at mobberen ser at "offeret" kanskje er et bra menneske som ikke fortjener å bli mobbet? Kanskje kan det bli en venn i stedet for en fiende? Anonymkode: 62809...dae Hahahaha. Mobbere vet at mobbeofferet ikke fortjener å bli mobbet. De er fullt klare over det. Anonymkode: aea7f...554 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå