Gå til innhold

Greit å kommentere andres vekt/utseende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen i min nære omgangskrets kommenterer ofte vekten min. Spør hva jeg veier. Sier "jøss, veier du ikke mer", osv. Jeg blir såret og irritert av dette, men h*n sier da at jeg blir for lett fornærmet. Dette har pågått i noen år, og begge mener at den andre har skylden. Er jeg for følsom?

Anonymkode: 08696...189

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen i min nære omgangskrets kommenterer ofte vekten min. Spør hva jeg veier. Sier "jøss, veier du ikke mer", osv. Jeg blir såret og irritert av dette, men h*n sier da at jeg blir for lett fornærmet. Dette har pågått i noen år, og begge mener at den andre har skylden. Er jeg for følsom?

Anonymkode: 08696...189

Det å si ting man vet er sårende er ikke bra. Hen bør ta hensyn til dine følelser, og noen tror at andre ikke har speil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (2 minutter siden):

Det å si ting man vet er sårende er ikke bra. Hen bør ta hensyn til dine følelser, og noen tror at andre ikke har speil

Er ikke tykk heller.  Ca 3-4 g ekstra (ifølge bmi skala)

Anonymkode: 08696...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke tykk heller.  Ca 3-4 g ekstra (ifølge bmi skala)

Anonymkode: 08696...189

Men da svarer du jo bare at du har en sunn vekt som du er fornøyd med. Vil også råde deg til å skrive ned de 5 egenskapene du liker best ved deg selv, gjenta de ofte, og legg til mer hver uke. Blir litt urolig for selvbildet ditt og hva slags relasjon du har til hen du har gitt makt over deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høyden min kommentert hele livet, som om det er en nyhet for meg og noe jeg kan gjøre noe med. Vekta kan du justere om du orker og det plager deg for mye.

Anonymkode: 8e58d...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har fått høyden min kommentert hele livet, som om det er en nyhet for meg og noe jeg kan gjøre noe med. Vekta kan du justere om du orker og det plager deg for mye.

Anonymkode: 8e58d...510

Ja men har noen andre noe med det da?

Anonymkode: 08696...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Noen i min nære omgangskrets kommenterer ofte vekten min. Spør hva jeg veier. Sier "jøss, veier du ikke mer", osv. Jeg blir såret og irritert av dette, men h*n sier da at jeg blir for lett fornærmet. Dette har pågått i noen år, og begge mener at den andre har skylden. Er jeg for følsom?

Anonymkode: 08696...189

Ikke del vekten din hvis dem plager deg.

Jeg har fått mange kommentarer om at jeg er for tynn og det hjelper å bare ignorere dem. Da gidder dem ikke  å kommentere mer etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke pliktig til å si det.

 

Er jo bare å svare tilbake når hn spør hva du veier:

"Hva skal du med den infoen?"

"Plager vekta mi deg?"

"Jeg veier akkurat det jeg liker å veie"

Osv.

Vis at du er fornøyd og selvsikker

Anonymkode: 98f25...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er ikke pliktig til å si det.

 

Er jo bare å svare tilbake når hn spør hva du veier:

"Hva skal du med den infoen?"

"Plager vekta mi deg?"

"Jeg veier akkurat det jeg liker å veie"

Osv.

Vis at du er fornøyd og selvsikker

Anonymkode: 98f25...572

Det virker som vedkommende prøver å trykke meg ned. Eller ikke bryr seg om jeg blir såret. Sier feks "ser du har blitt feitere ja". "Hvorfor spiser du så mye".

Anonymkode: 08696...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette har pågått i noen år, og begge mener at den andre har skylden. Er jeg for følsom?

Nei, du er for tålmodig. Hvorfor svarer du personen i årevis selv om du ikke liker det? Hvorfor aksepterer du at problemet i etterkant er «hvem som har skyld» ? Har du ingen grenser for hva andre tillates å gjøre overfor deg? 

Vær med de menneskene som gjør deg godt. Svar på de spørsmålene du ønsker å svare på. Ikke gå inn i diskusjoner om private ting som ikke er bra for deg. Og noen ganger er det helt lov å bare snu ryggen til og gå sin vei. Det er til og med lov å be noen drite og dra. 

Anonymkode: 8605d...f7d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Noen i min nære omgangskrets kommenterer ofte vekten min. Spør hva jeg veier. Sier "jøss, veier du ikke mer", osv. Jeg blir såret og irritert av dette, men h*n sier da at jeg blir for lett fornærmet. Dette har pågått i noen år, og begge mener at den andre har skylden. Er jeg for følsom?

Anonymkode: 08696...189

Hadde bjeffa tilbake noe i samme duren. Hilsen en mann som veier langt over 135kg med noe høyde på lesten.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Noen i min nære omgangskrets kommenterer ofte vekten min. Spør hva jeg veier. Sier "jøss, veier du ikke mer", osv. Jeg blir såret og irritert av dette, men h*n sier da at jeg blir for lett fornærmet. Dette har pågått i noen år, og begge mener at den andre har skylden. Er jeg for følsom?

Anonymkode: 08696...189

for en kuk, spesielt om det er en kvinne som sier dette.

Anonymkode: 34963...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hateridioter skrev (5 minutter siden):

Hvorfor forteller du hva du veier?

Godt spørsmål. Det er vel kanskje for å unngå mer kritikk. Eks "det er ikke noe å bli sur for". Har vært en sånn dynamikk i mange år. Men har trukket meg litt unna nå.

Ts

Anonymkode: 08696...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke greit å kommentere andres utseende negativt hvis de ikke har bedt om tilbakemelding.

Anonymkode: 6c9bf...e6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...