Gå til innhold

En som «ødelegger» gjengen

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS skriver ikke bare negativt om dem på kg, hun snakker negativt om dem med andre bak deres rygg. Hun er tydeligvis ute av stand til å se at hun gjør akkurat det samme som hun selv reagerer på. 

Anonymkode: e1ff9...f60

Ikke enig. Jeg er ute etter konstruktive tilbakemeldinger på et spesifikt problem, jeg går ikke rundt og baksnakker de mtp personlige egenskaper ellers. 
ts

Anonymkode: f896e...06e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, jeg syns ikke det kan sammenlignes. Det er jo helt naturlig å prate sammen om det er noe som ødelegger innad en gruppe, eller mener du at alle skal holde kjeft og la den/de som lager dårlig stemning få dure på med sitt?

Hva tenker du er løsningen på et slikt dilemma?

Anonymkode: ecb79...9e1

Men da er det jo like naturlig for de andre å snakke sammen bak andres rygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men da er det jo like naturlig for de andre å snakke sammen bak andres rygg?

Nei, tråden til ts er en enkelt hendelse/situasjon, må da gå an å drøfte noe på anonymt forum uten at det skal kalles baksnakking. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med i en slik gjeng sånn delvis ihvertfall. 

Det beste for meg var bare å trekke meg ut. Hva skal man liksom gjøre ? Det kommer uansett ikke til å bli et godt resultat. Skal du liksom få en dama på 35-40 til å endre seg? Gå uten å lage drama? Et drama du vil være sentralt med i ? Og er de andre damene noe konfliktsky, kommer de til å jatte med å, ja. Det vil ikke bli et bra resultat. 

Jeg har andre ting og personer i livet jeg heller bruker energien min på. 

Om den gjengen er viktig for deg, ville jeg bare ha oversett det, trekt meg litt bort etc. Dere møtes kun et par ganger i året? Da kan man gå litt tilsides med de man klaffer best med. Og la hun/de andre bare "holde på". 

Anonymkode: c0732...14a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 16.57):

Hvis du konfronterer, vil du samtidig nevne at du har laget en tråd om dem på kg? 

Å hjelpes! Her er et anonymt forum hvor ingen vet hvem det handler om og derfor heller ingen som blir baksnakket eller hengt ut! Er det mulig?? 

Anonymkode: 15dab...ea9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å hjelpes! Her er et anonymt forum hvor ingen vet hvem det handler om og derfor heller ingen som blir baksnakket eller hengt ut! Er det mulig?? 

Anonymkode: 15dab...ea9

Men TS har gått sammen med flere av de andre og snakket negativt om et par stk i denne gjengen. Det er jo pr definisjon baksnakking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke bare finne på ting uten dem? Hvis de spør hvorfor de er ekskludert forklarer dere det på en så ok måte dom mulig. Ingen har rett til å være en del av en vennegjeng for alltid.

Anonymkode: 3e6bf...d5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 18.50):

Ikke enig. Jeg er ute etter konstruktive tilbakemeldinger på et spesifikt problem, jeg går ikke rundt og baksnakker de mtp personlige egenskaper ellers. 
ts

Men du har diskutert med de andre i gjengen. Det blir en form for baksnakking. Det er bedre å ta ting direkte med den det gjelder når noe skjer.

Anonymkode: 0c030...2d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men du har diskutert med de andre i gjengen. Det blir en form for baksnakking. Det er bedre å ta ting direkte med den det gjelder når noe skjer.

Anonymkode: 0c030...2d0

Vi har ikke snakket mye om det nei, men dynamikken i gruppa blir endra, så det blir dårligere stemning med disse to tilstede. Man tørr ikke være seg selv eller oppføre seg slik man pleier, så det setter en demper på stemningen. Man tørr ikke si ting med redsel for at det skal bli baksnakket senere. Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke bare finne på ting uten dem? Hvis de spør hvorfor de er ekskludert forklarer dere det på en så ok måte dom mulig. Ingen har rett til å være en del av en vennegjeng for alltid.

Anonymkode: 3e6bf...d5e

Jeg har tenkt på det som en mulighet, men det er ofte «faste» som at vi møtes på festival, konsert eller i jula, og føler det blir hardt å plutselig utestenge de fra dette, da de kommer til å få vite om det på et vis. Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...