Gå til innhold

Jeg kan ikke skjønne at man syntes det er greit å få "gamling-interesser"

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men dere går rundt som sosiale zombier som følger et ferdig lagt sosialt kart, så har andre grepet muligheten til å leve i den virkelighetsflukten dere andre sokner til når hverdagslivet rett og slett bare topper seg, som ferier, utflukter eller kanskje mest av alt å følge livene i sosiale medier til noen som faktisk har et interessant liv i motsetning til dere selv.

Anonymkode: e07a0...ab4

Folk flest finner langt mer spenning i virkeligheten enn du gjør, og derfor har de ikke behov for å "leve i virkelighetsflukten", som du velger.

Å "leve i virkelighetsflukt" vitner bare om at man flykter fra det virkelige livet, der de virkelig gode opplevelsene finnes.

Anonymkode: f4f44...417

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syke faen! 🥰 

Jeg ser på berg- og dalbane for å bli skremt. 😂

Anonymkode: 00feb...c76

Ville bare si beklager for "syke faen", vi kjenner jo ikke hverandre, så du vet jo ikke at det var sagt i beste mening, det høres jo hardt ut om en ikke er vandt med den type sjargong. Beklager! 🙈

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ville bare si beklager for "syke faen", vi kjenner jo ikke hverandre, så du vet jo ikke at det var sagt i beste mening, det høres jo hardt ut om en ikke er vandt med den type sjargong. Beklager! 🙈

Ikke noe jeg tok meg nær over. 

Anonymkode: f9862...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg når jeg leser innleggene dine er fraværet av sosiale relasjoner. Du beskriver at du leter på nett etter nye sex partnere. Ingen beskrivelse av din partner og hva som gjør deres forhold nært,hvis det er nært? Det er utrolig hva slags opplevelser som blir spennende med de rette menneskene i interaksjon. Trenger ikke å være på Mount Everest for det! En annen påfallende ting ved deg er at du blander inn et spennende/interessant liv med sex med mange personer. Det er mange som har den erfaringen og som ikke tenner på å sutte på tissen til hvermannsen. Man ønsker en dypere connection. Hvis du praktiserer bdsm burde du lett forstå at det å tilhøre 1 er ganske tennende.

Anonymkode: cd095...e63

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomste her er jo at TS ikke engang hadde eksistert for å leve dette spennende livet sitt uten foreldre som gjorde noe så kjedelig og A4 som å få barn. Hvordan er det meningen at verden skal gå fremover om alle skal leve som han? 😂

Hilsen frivillig barnløs kvinne (uten Netflix og med strikkepinner) som synes det er fint at folk, inkludert TS, kan leve slik de selv ønsker.

Anonymkode: 1341d...610

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 22.40):

Først en disclaimer! 
Dette er ikke noe kritikk, det er heller det at verden sett igjennom akkurat mine øyne, gjør at jeg syntes det er merkelig at andre havner på den hyllen de gjør. Jeg er også fullstendig klar over at jeg er det sorte fåret, men jeg sliter med å forstå at andre frivillig havner på den hyllen de gjør, hva angår fritidsinteresser og hva de søker i datingmarkedet. 

Jeg er 43 år, er BDSM interessert og har vært i et åpent forhold i ca 10 år. Det gjør jo at jeg søker andre med de samme litt avvikende interessene som meg selv, og jeg har full forståelse for at det ikke utgjør særlig mange. Men for å treffe andre mennesker med samme interesser, så er jeg også innom Happn og Tinder, og selv om man sveiper venstre på en utrolig stor andel som følge av det. Men i prosessen, så ser jeg jo hva damer 30-50 år søker, og åpenbart er det ofte ikke slike som meg. Men likevel, hadde jeg vært i markedet for et nytt forhold, så hadde det vært utrolig få damer som hadde vært interessante. Og igjen - fordi folk blir lett krenka i disse dager - jeg vet jeg er det sorte fåret. Folk er forskjellige, og det er helt fint. 

Men jeg syntes det er så rart hvordan damer (kanskje menn også?) er veldig utforskende i 20-årene, de er mye mer åpne for nye opplevelser, enten det gjelder sex, mat, reise eller andre ting. Når de aller fleste passerer 30, så syntes jeg det ser ut som de mister lekelysten og opplevelseslysten. Ja, jeg kan lese studier som viser at mennesker søker mer trygghet når man blir eldre, men akkurat det har ikke truffet meg på noen måte. Jeg syntes enda det er kjempegøy å utforske, uansett hvilken del av livet det gjelder. 

Det som møter meg på Tinder er typisk sitater som; "Ønsker en trygg armkrok", "Ønsker noen å tilbringe helgene med, sammen med barna", "Ønsker noen å dra på telttur med" - listen er lang, men felles for alle tingene er at det er noe de fleste av oss ville syntes hørtes dritkjedelig ut før vi ble 30 år. Er det ikke litt kjedelig å så til de grader bli det man en gang "foraktet". 

Jeg tror jo mange vil si at det handler om at man blir voksne og får andre interesser, og det er jo selvfølgelig en stor del av årsaken. Men hvor mye handler om f.eks energi og virilitet? Eller selvtillitt til både egen kropp og i datingmarkedet? Jeg syntes mange som bikker 30 år ser ut til å ha et slags linært forfall frem til de skal dø, man blir stadig eldre, klarer mindre, orker mindre, har mindre energi. Det er jo på en måte naturlig, men man kan jo holde seg i form, både fysisk og mentalt, for å nyte det som uungåelig forsvinner, litt lengre.

En ting jeg er veldig glad for er at jeg ikke har barn, først og fremst fordi jeg aldri har ønsket meg barn, men også fordi det krever jo naturligvis mye energi å oppdra et barn. Jeg syntes jo å se at de som ikke får barn gjerne har lettere for å holde på energien, at de holder seg - kanskje ikke ung lengre - men kanskje mer energisk? Er det en stor del av forklaringen? Skal sies at jeg kan godt ha noen bokstaver ekstra, uten at det noen gang har blitt utredet, men om alternativet hadde vært å ikke være det sorte fåret - så er jeg veldig glad for at jeg er meg. 

Så spørsmålet mitt er egentlig - dere som passer i beskrivelsen - plager det dere ikke at livet er i ferd med å gå inn for landing? Savner dere ikke på noen måte tiden hvor livet var uforutsigbart? Ja visst, forutsigbart er også en utfordring, men det er også berikende. Savner dere ikke å dra ut på byen, møte et menneske som bare "swept you off your feet", ha det gøy en lang natt, dra hjem, også var det et gøy minne å ta med seg videre. Jeg syntes jo det er sånn enda, rett og slett veldig berikende. Det er kanskje ikke noe å bygge et liv på - men livet syntes jeg er best når det både inneholder byggeklosser og krydder. Og helst mye krydder. 

Midtlivskrise. Du ønsker damer med ekstreme, ungdommelige interesser fordi du begynner å bli gammel. 

Anonymkode: c92d1...820

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 22.40):

Jeg er 43 år, er BDSM interessert og har vært i et åpent forhold i ca 10 år. Det gjør jo at jeg søker andre med de samme litt avvikende interessene som meg selv, og jeg har full forståelse for at det ikke utgjør særlig mange.

i prosessen, så ser jeg jo hva damer 30-50 år søker, og åpenbart er det ofte ikke slike som meg. 

Når de aller fleste passerer 30, så syntes jeg det ser ut som de mister lekelysten og opplevelseslysten. 

Det som møter meg på Tinder er typisk sitater som; "Ønsker en trygg armkrok", "Ønsker noen å tilbringe helgene med, sammen med barna", "Ønsker noen å dra på telttur med" - listen er lang, men felles for alle tingene er at det er noe de fleste av oss ville syntes hørtes dritkjedelig ut før vi ble 30 år. Er det ikke litt kjedelig å så til de grader bli det man en gang "foraktet". 

En ting jeg er veldig glad for er at jeg ikke har barn, først og fremst fordi jeg aldri har ønsket meg barn,

Skal sies at jeg kan godt ha noen bokstaver ekstra, 

Så spørsmålet mitt er egentlig - dere som passer i beskrivelsen - plager det dere ikke at livet er i ferd med å gå inn for landing? Savner dere ikke på noen måte tiden hvor livet var uforutsigbart? 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Likevel er det ikke mangel på både diagnoser og karateristikker som mange føler seg rettferdiggjorte til å slenge rundt seg. 

Hvor skal jeg starte? Referansen på BDSM blir tatt helt ut av proporsjoner, det var kun brukt for å forklare min posisjon som en observatør på datingmarkedet, til tross for at jeg ikke deltar på likt grunnlag som andre. Likevel kommuniserer man jo med andre mennesker på datingmarkedet, og får en innsikt som man ikke ville fått dersom man var i "vanlig" forhold. Dernest er det jo bare å påpeke at et åpent forhold krever betraktelig mer trygghet, kommunikasjon og nærhet enn hva et vanlig forhold krever, nettopp fordi man legger til et element som forhold definitivt ikke overlever, med mindre man er usedvanlig trygge på hverandre. 

Men siden denne tråden ble et kollektivt motangrep i stede for en konstruktiv dialog, så forbeholder jeg meg retten til å gi tilbake med samme mynt, som ethvert selvforsvar tillater. Dette er tross alt Kvinneguiden, Norges ekkokammer nummer én for de som trives best inne i boksen. Likevel, man kunne jo forventet at det var rom for refleksjoner og kanskje til og med selvransakelser, og ikke at dette ble som å gå inn som en satanrocker i et bedehus på Sørlandet. Men selvinnsikten, toleransen og refleksjonsevnen er virkelig ikke ulik kristnekonservative miljøer, forskjellen er bare at dere er familiekonservative. 

Det livet dere lever som dere er så selvsikre på er selvvalgte skjebner er bare et resultat av kultur og trender. Det livet dere har "valgt" kommer som en konsekvens av at dere ikke har tenkt selv, men gjort akkurat hva samfunnet har formet dere til. Hadde dere vært i India, så hadde dere fulgt kastesystemet. Hadde dere vært i en kristenkonservativ stat i USA så hadde dere ment at mannen var viktigst og hadde dere vært i Russland så hadde dere ment at Ukraina var provokatøren. Det er å gå utenfor de bredeste stiene som krever oppofrelse og refleksjoner, det å gå samme vei som alle andre er bare å følge strømmen.

Men dere går rundt som sosiale zombier som følger et ferdig lagt sosialt kart, så har andre grepet muligheten til å leve i den virkelighetsflukten dere andre sokner til når hverdagslivet rett og slett bare topper seg, som ferier, utflukter eller kanskje mest av alt å følge livene i sosiale medier til noen som faktisk har et interessant liv i motsetning til dere selv. Så kan man skjønne det, det å stå opp, jobbe, spise middag, gjøre familielivets plikter, legge seg sliten og repetere mens håret blir gråere og gråere, det kan jo virkelig ta bort lysten til å leve fra hvem som helst, dersom man faktisk stopper opp for å reflektere for mye rundt det. Og viktigst av alt - mytifisere og fornedrige de som har valgt å forme egne liv fra et blankt ark, det gjør det mye enklere å tenke på at dere selv har tatt det rette "valget", som hentet rett ut i fra boken Selvbedrag for Dummies. 

Nå skal jeg la dere fortsette med det meningsfulle livet deres mens dere endelig har fått bråkeungene i seng, og kan synke ned i sofaen med et glass rødvin for å kjenne på et øyeblikks virkelighetsflukt mens dere bretter opp laptopen for å kose dere på Kvinneguiden, som i hovedsak er en kilde som holder norske komikere i jobb. Selv skal jeg gå ut å leve livet mitt som jeg selv har valgt, og ikke fordi noen glemte kondom på feil tidspunkt. Selv skal jeg forlate huset etter en en dag med hjemmekontor, klokken er 18:30 og jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil på en Tirsdag. Blir det konsert? Blir det litt hobbyprosjekter? Blir det en tur på kino? Blir det en tur ut å spise? Eller blir det å legge min godt trente og høyt utdannede samboer på ryggen på kjøkkenøya for en kjappis i et ungefritt hjem? Valgets kvaler. Så kan dere fortsette å fantasere om at livet mitt sikkert er fult av kjønnssykdommer, traumer og andre problemer - hva enn som får dere igjennom dagen frem til dere legger dere etter å ha brettet to maskiner klær klokken 22:30. Takk for meg. 

Du skriver 2 innlegg som på ingen måte henger sammen. Du går høyt ut med at du ikke forstår at godt voksne folk ikke finner interesse i åpne forhold, BDSM, byturer med påfølgende «one night stand.

I innlegg nr 2 så modererer du det hele ned til å handle om barn vs ikke barn. Samtidig beskriver du plutselig en hverdag de fleste med barn også lever… Dette gir jo ikke mening. Det du beskriver som et «kollektivt motangrep» er slik jeg leser tråden mest ytringer om at ditt «ideal-liv» fremtsår særdeles lite tiltalende for voksne flest. Det du ser som et angrep er sterke uttrykk for undring over det du forsøker å beskrive som «spennende og givende».

Når det gjelder din sutring over å bli fjerndiagnostisert, så var det du som på en ikke særlig subtil måte påla deg selv «diverse bokstaver». Man trenger jo ikke lese mer en disse 2 innleggene for å langt på nær si seg enig. Du er inkonsistent. Du hopper mellom ulike tema og innlegg nummer 2 motsier mye av det du sier i innlegg nr 1.

Jeg er en stor tilhenger av at folk liver livene sine slik de vil. 
Du forstår åpenbart ikke at de fleste mennesker her lever sine liv slik de vil og aldri ville levd livet du beskriver i innlegg nr 1. Livet du beskriver i innlegg 2 er er normalt liv for mange.

Du fremstår rett og slett litt rotløs med manglende retning og mening i livet. Du forsøker å portrettere livet ditt som noe givende og spennende, men det fremstår kaotisk og lite tiltalende. 

«så har andre grepet muligheten til å leve i den virkelighetsflukten dere andre sokner til»

Det er vel strengt tatt du som lever i en virkelighetsflukt. Jeg ser en voksen mann uten retning, mål og mening. En voksen mann med interesser i periferien  av samfunnet forøvrig. En voksen mann som tviholder på ungdommen da voksenlivet rett og slett ble litt for vanskelig. Dette forsøker du å rasjonalisere ved å overtale deg selv om at alle andre er zombier og at du er en frittenkende sjel.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (4 minutter siden):

Det er vel strengt tatt du som lever i en virkelighetsflukt. Jeg ser en voksen mann uten retning, mål og mening. En voksen mann med interesser i periferien  av samfunnet forøvrig. En voksen mann som tviholder på ungdommen da voksenlivet rett og slett ble litt for vanskelig. Dette forsøker du å rasjonalisere ved å overtale deg selv om at alle andre er zombier og at du er en frittenkende sjel.

Akkurat dette har jeg også sett ved flere andre med "peter pan syndrom" som ikke vil bli voksne, savner den fantastiske ungdomstiden da alle andre også ikke hadde en plan for fremtiden. Da var han lik alle andre. Nå er han "utenfor" og opplever at kompiser får barn og "blir så kjedelige"  og at det er fordi de har barn de ikke kan leve spennende liv der de drar på konserter og drar ut på middag. De er "zombier" som lever kjedelige liv. Det er samfunnet som er zombier, mens TS er en av de få, som virkelig er "våken".

Jeg tror Ts må akseptere at noen vil ha barn, og noen vil ha ro og føler glede over andre ting enn det han føler glede over. Det han må gjøre er å glede seg over det livet HAN har, og slutte å irritere seg over hva alle andre gjør. 

Anonymkode: f9862...097

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peter Pan ja. Han var jo slem og kidnappet barna for å ha noen å leke med. Om de var vakre, høyt utdannet og alltid klare for en kjappis på kjøkkenbenken vet jeg ikke men likevel.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Ts. 

Jeg er 50, elsker å dra på nattklubb og danse til groovy house mer enn å dra på hyttetur. Og jeg har skjønt at å flagge det høyt på Kvinneguiden medfører nesten bare negative tilbakemeldinger. 

Jeg lever mitt liv, og jada - jeg gjør annet enn å dra på nattklubb. Trener, er på tegnekurs. Livet er til for å fylles med lek og nysgjerrighet folkens! 

Mann, 50

Anonymkode: 4ab30...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Støtter Ts. 

Jeg er 50, elsker å dra på nattklubb og danse til groovy house mer enn å dra på hyttetur. Og jeg har skjønt at å flagge det høyt på Kvinneguiden medfører nesten bare negative tilbakemeldinger. 

Jeg lever mitt liv, og jada - jeg gjør annet enn å dra på nattklubb. Trener, er på tegnekurs. Livet er til for å fylles med lek og nysgjerrighet folkens! 

Mann, 50

Men kritiserer du andre for at de ikke drømmer om ditt liv?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 18.53):

Hvor ble det egentlig av det spennende livet ditt? Mer A4 enn det du skisserer her er det knapt mulig å få det...

Anonymkode: dc318...68d

Ikke sant?!? 🤣 Jeg har ventet gjennom hele tråden på hva for noe fantastisk spennende TS driver med (bortsett fra BDSM, men det kan vel ikke fylle hele uka), men han driver jo med akkurat det samme som 95% av oss andre, med eller uten barn. 

Anonymkode: 31d46...4d9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 20.33):

Likevel, man kunne jo forventet at det var rom for refleksjone

Det er jo din mangel på sådann som gjør at folk har svart som de har.

Vi er mange BDSMere som aldri inntar alkohol eller annet ved treff, som aldri har ons i fylle, som synes fylla og sex er en usjarmerende og tidvis farlig kombo. Hvordan vet man at personen er entusiastisk samtykkende når vedkommende ikke er helt tilstede..?

Måten du snakker ned alt som ikke omfatter din livsstil er hva jeg reagerte på.

Ja, jeg er ikkemonogam og BDSMer. Likevel går jeg på jobb, betaler regninger og gjør alt det andre. 

Selv ikke i min ungdom var fylla noe jeg hadde sex i, og ons slutta å gi meg noe tidlig i tyveårene. Hva er vel bedre enn å oppleve opparbeidet tillit og det å kjenne et annet menneske vokse i samspill med en selv? For meg er det selve essensen i bdsm og relasjoner generelt..

Hva tenker du er meninga med livet?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eneste måten å leve på er å pule rundt med fremmede, piske, binde og gå i lakk og lær. :sarkasme:

for meg er det mer givende å drive med planter og hage, se den både vokse, gro og utvikle seg. Samme med barn. Å oppsøke fjell og natur er både spennende og gir ro. Det føles ikke gammelt, det føles som om det passer mitt liv, og har alltid gjort det.

Ut på byen, svette kropper, røyk, bråk, tilfeldig sex hat aldri vært min interesse, og ser ikke på det som noe ungt, mer desperat egentlig.

Anonymkode: a3a2c...aa0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett å slett fordi vi er forskjellige?

Jeg og mannen min har vært sammen siden VGS, så har ikke fått "eksperimentert" så mye som de fleste andre på min alder. Nå er vi gift og har 2 barn. 

Ja, jeg savner friheten til tider. Å noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde venta med barn til vi hadde reist litt mer, men det tenker vi å ta igjen når ungene er så store at de klarer seg selv. Om en 15års tid sitter vi nok også bedre i det økonomimessig, så da kan vi unne oss litt mer. 

Jeg har en utforskertrang, men det kan gjøres på mange måter. Jeg er snart 30, og pga at vi fikk barn så tidlig, så har vi mer "fri" når vi er 40. Alt fokus er på barn nå, og det er livet vi har valgt. 
Andre velger andre ting, og det er også helt greit. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Støtter Ts. 

Mann, 50

Jeg tror ikke det er "flaggingen" av interesser som medfører de negative tilbakemeldingene, men heller påstander om at de som ikke gjør som en selv, enten det nå er å dra på sexklubb i Berlin eller å danse til housemusikk på nattklubb, "følger saueflokken", er "kjedelig A4", har "mistet eventyrlysten" osv. Og så da? Hvorfor er det et problem for deg og TS at andre velger en livsstil som dere synes er kjedelig? For det er jo det som er poenget her - det reflekterer dere, og ikke de dere omtaler. Dere trenger ikke omgås mennesker dere synes er kjedelige, og de trenger ikke omgås dere. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merkelig å skulle ha fasiten på hva som er de mest spennende og ungdommelige interessene for alle?

At man har mindre tid og overskudd til selvrealisering når man har små barn sier jo seg selv. At man også utvikler seg og forandrer interesser gjennom ett langt liv er da heller ikke noe bemerkelsesverdig med? 

Jeg forstår ikke problemet. Så lenge man føler at man har ett rikt og meningsfullt liv så må jo det være toppen av lykke.. Helt uavhengig om det er å la mannen vaske opp en annen manns søl eller om det er å hekle teppe til divanen.. 

Jeg gjør begge deler og ser ikke at det ene er bedre enn det andre.

Personlig så virker dette mer som TS sutrer over at single damer ikke biter på kroken han kaster ut og nå må han hevde seg litt med å se ned på andre for å føle seg bedre. Det er lettere å skylde på andre enn å akseptere at du ønsker deg ting som er litt uten for rekkevidde.

Anonymkode: 0befa...ba6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mann (43), skuffet over at jevnaldrende har andre prioriteringer enn ham". 

Anonymkode: f69d2...7cc

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (På 17.9.2024 den 20.51):

Dette var jo bare enda en tråd fra en som ikke får så mye sex eller så mange personer  en skulle ønske i uforpliktende relasjoner...

Veldig greit oppsummert om hva denne tråden egentlig handler om, og på mange måter så er jeg ganske lei av å lese om menn som ikke har ubegrenset tilgang på sex 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Støtter Ts. 

Mann, 50

Du må ha dine interesser. Jeg har mine interesser. Er det et problem for deg at de er forskjellige? Det er det som får folk til å få piggene ute, på samme måte så mange menn skal fortelle kvinner hva de EGENTLIG vil ha i livet eller deres EGENTLIG mening med livet. Vil du date en kvinne som er hjemmeværende, så gjør det, men ikke kom her og fortell meg at alle kvinner er bitchy og ødelegger livet ditt fordi at de er i jobb. 

Anonymkode: e39a4...bef

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at man former hobby og interesser basert på det som gjør en glad, da? Så Ts blir glad av et jet set liv og å være poly, feks. Og andre blir ikke så glad av å leve sånn, for de har andre mål i livet. Noen finner masse glede i å ha barn i livet sitt. Og noen ikke glede av barn, men synes det er fantastisk å bare jobbe. 

TS kjenner på en ensomhet og frustrasjon, fordi det virker som det er mest vanlig å være vel..vanlig. velge et vanlig liv. 

Men sånn er det jo da, TS. Vi kan jo ikke kontrollere hva andre gjør. Men jeg vet at det finnes folk som er poly. Eller som elsker å reise. Eller som elsker gruppeseks. Du må bare FINNE din gjeng. Men du kan jo ikke kjefte på hvermannsen som har valgt noe annet, fordi det kjeder deg. Fordi ALLE har rett på å selv bestemme hva slags liv de vil ha, slik at DE blir glade i eget liv. 

Endret av lillevill
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...