Gå til innhold

Skal for første gang feire jul hos foreldrene til min nye kjæreste :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noe jeg ser veldig frem til ,de er kjempe hyggelige, vi har vert sammen i snart 2 år nå og har feiret en gang hos mine foreldre og nå blir det en gang hos hans, blir jo anhver jul, vi ble sammen i Januar 2023, jeg har et barn fra før på 6 år som hans foreldre godtok med engang, og vi ønsker oss flere etterhvert,men begge er unge ennå, jeg er 24 og han er 23.

Det jeg lurer på, tror de de synes det er koselig hvis jeg tilbyr meg og lage dessert for eksempel? vil ikke fornærme svigermor,men tenker det hadde vert koslig.

 

Anonymkode: c444f...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen bør bli fornærmet over at man tilbyr seg å hjelpe til med middagslaging eller dessert tenker jeg. Eller at du spør om det er noe du kan ta med, enten av mat eller drikke.

Anonymkode: 726ef...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper nok svigermor helst vil stå for hele middagen selv. Ta heller med konfekt, blomster eller en flaske akevitt, og tilby deg å hjelpe til når du er der.

Anonymkode: f9ef8...6c7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker Kate Middleton fortalte at hun tok med en hjemmelaget dessert til sin første julemiddag med dronning Elizabeth, og at dronningen fikk den satt frem på bordet. Når det var godt nok for dronningen bør det også holde for folks svigermødre :) 

Anonymkode: 96a97...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar

Ja er kanskje fint og ta med noen annet i steden,men hadde jo vert kosleig med en dessert også

Anonymkode: c444f...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør først med typen hva slags tradisjoner de har.

Anonymkode: 99092...f39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden vi alltid har samme dessert på julaften, er jeg usikker på hva jeg hadde tenkt. Kaker, konfekt osv er mye enklere å forholde seg til.

Anonymkode: 69b5e...a92

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noe jeg ser veldig frem til ,de er kjempe hyggelige, vi har vert sammen i snart 2 år nå og har feiret en gang hos mine foreldre og nå blir det en gang hos hans, blir jo anhver jul, vi ble sammen i Januar 2023, jeg har et barn fra før på 6 år som hans foreldre godtok med engang, og vi ønsker oss flere etterhvert,men begge er unge ennå, jeg er 24 og han er 23.

Det jeg lurer på, tror de de synes det er koselig hvis jeg tilbyr meg og lage dessert for eksempel? vil ikke fornærme svigermor,men tenker det hadde vert koslig.

 

Anonymkode: c444f...078

Ja koselig at du tilbyr. Jeg hadde satt pris på det😊 Det gjør nok dem også.

Anonymkode: 1e968...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

Kan jo spørre svigermor også, vil ikke tråkke på noens tær

Anonymkode: c444f...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 21.39):

Husker Kate Middleton fortalte at hun tok med en hjemmelaget dessert til sin første julemiddag med dronning Elizabeth, og at dronningen fikk den satt frem på bordet. Når det var godt nok for dronningen bør det også holde for folks svigermødre :) 

Anonymkode: 96a97...12c

Nei, det gjorde hun ikke. Hun tok med et glass hjemmelaget chutney, som ble satt frem på bordet dagen etter.

Man tar ikke bare med seg dessert.

Anonymkode: f9ef8...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 21.26):

Noe jeg ser veldig frem til ,de er kjempe hyggelige, vi har vert sammen i snart 2 år nå og har feiret en gang hos mine foreldre og nå blir det en gang hos hans, blir jo anhver jul, vi ble sammen i Januar 2023, jeg har et barn fra før på 6 år som hans foreldre godtok med engang, og vi ønsker oss flere etterhvert,men begge er unge ennå, jeg er 24 og han er 23.

Det jeg lurer på, tror de de synes det er koselig hvis jeg tilbyr meg og lage dessert for eksempel? vil ikke fornærme svigermor,men tenker det hadde vert koslig.

 

Anonymkode: c444f...078

Vi har som oftest mine foreldre, svigermor, svigerbror, tante, en venninne av meg og hennes barn, i tillegg til eget barn og kjæreste til bords på julaften. Jeg blir ikke fornærmet om noen tilbyr seg å lage dessert. Men på julaften vil jeg som vertinne servere min egen dessert. Jeg vil også ha kjøkkenet i fred, uten «gode hjelpere». Men folk må gjerne ta med en dessert om de ønsker det, så lenge den er klar til servering. Da blir den servert i tillegg til mine desserter. Ingen får styre på mitt kjøkken på julaften.

Anonymkode: 74a46...9d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svigermor, og hadde ikke blitt fornærmet 🙂. Men spør henne om det er noe du kan få ta med. En dessert hadde vært i orden for meg, den hadde blitt satt på bordet sammen med multekremen min. Helt greit å ha noe å velge mellom. Riskrem og rødsaus, kanskje 🙂. Har du noe spesielt som er vanlig for deg julaften, som svigers vanligvis ikke har?

Anonymkode: 5e010...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...