Gå til innhold

Ville du datet en som bruker medisinsk cannabis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, selvsagt kunne jeg det. Hadde jo bare vært å slutte å date vedkommende om det fungerte dårlig, er liksom ikke snakk om ekteskap. 

Anonymkode: 20ff8...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Mocca* skrev (19 timer siden):

Øøøh?

Microdosering? Og, blir pågående av medisinsk cannabis.... Nope....

Ikke sånn det funker..... microdosering er med helt andre ting .....

Pågående, nei....fri for smerter, evt sløv og får sove.....

Man har en type medisinsk her i Norge som fungerer i liten grad.

Og så er det de som må dra utenlands for å få reell medisin... Den inneholder forskjellige styrkegrader av THC/CBD... Noen inneholder knapt THC, andre inneholder høyere grad Av THC og fra rett type til den type problematikk personen har.

Kjenner noen som har det både for smerter, ptsd og søvn...det hjelper også på ADHD... Bivirkningene man eventuelt kan få er munchies eller bli trøtt.......

Gor noen ytterst få kan det utløse psykoser, hvis man er disponert for det fra før. Men de psykosene ville blitt utløst på et tidspunkt uansett.....

Anbefaler folk å lese seg opp på hva medisinsk cannabis egentlig er, det er nesten bare i Norge man tenker uff...sånne rusmisbrukere vil vi ikke ha kontakt med.... Mye fordi informasjon om det blokkeres omtrent....og erstattes av sider med misinformasjon blant annet fra Actis.

Psykoser kan også utløses av alkohol, eller som du sier, noe annet en eller annen gang. Det er ikke sånn at en normal frisk person som ikke er disponert for det plutselig blir psykotisk av ett stoff.

Anonymkode: 0d030...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 21.56):

Nei! Personen er syk og det ønsker jeg ikke å forholde meg til når jeg skal date. I tillegg er jeg mot cannabis uansett! 

Anonymkode: e4667...194

Du utelukker altså alle som er syk som en fremtidig partner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (35 minutter siden):

Du utelukker altså alle som er syk som en fremtidig partner? 

Absolutt. Blir vedkommende syk etterhvert blir det noe annet, men å gå inn i et forhold med en syk person er uaktuelt.

Anonymkode: 981ab...8fe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Psykoser kan også utløses av alkohol, eller som du sier, noe annet en eller annen gang. Det er ikke sånn at en normal frisk person som ikke er disponert for det plutselig blir psykotisk av ett stoff.

Stemmer det, og av alkohol er vel muligens også mer vanlig enn å få det av cannabis. I tillegg til at alkohol er nervegift som har andre skumle effekter på hjernen.

Men det vil samfunnet sjeldent ta til deg, fordi man skal ikke røre alkoholen til folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg null problem. Bruker cannabis medisinsk selv. 

Og fungerer 100 % på alle måter. 

Men, er dette en person som ikke fungerer, altså har et "ryddig" liv, så blir det uansett uaktuelt. 

Anonymkode: a174e...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skulle nå denne infoen ha kommet frem før en eventuell date oppstod egentlig?

Det må jo være rom for kompromiss i alle forhold, man kan vel date en seriemorder også så lenge kjemien er god for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 6.39):

Da snakker man selvmedisinering med ulovlig rusmiddel.

Medisinske cannabisprodukter i norge er sativex og ett annet, begge brukes hovedsaklig for kvalme i forbindelse med kreft, og mot kraftig MS. Noen får det mot smerter også.

Man må skille mellom lovlig medisinsk cannabis, og selvmedisinering på ulovlig rusmiddel. Om man selvmedisinerer uten resept/oppfølging av lege, så er det ikke medisinsk, det er rus.

Anonymkode: 59304...dee

«Men det er jo bare en plante» hehe. 

Anonymkode: 382d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 13.22):

Har du noengang vert operert? Født? Du mener det er en karakterbrist å lindre smerte i stedet for å lide seg igjennom det og kanskje bli ufør?

Ja det har jeg. Fikk morfin som ikke funket på min type smerte og har født uten noen smertelindring. Vet veldig godt hvordan det er å leve hver dag med smerter uten smertelindring. Det går. Er ufør selv men ikke grunnet smertene.

Anonymkode: 9e5bf...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...