takinova Skrevet 16. september #61 Del Skrevet 16. september No ney never. Cannabis er den ultimate tapermarkøren. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #62 Del Skrevet 16. september Det kommer jo an på hvilke helseutfordringer han har som gjør at han trenger den medisinske cannabisen. Trekker en parallell til flere diskusjoner her inne om hvorvidt man kunne datet en ufør person, og mitt svar har da vært "sannsynligvis ikke", fordi min aktive livsstil neppe er kompatibel med en som har så dårlig helse at han står utenfor arbeidslivet. Anonymkode: a4378...0c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 16. september #63 Del Skrevet 16. september Ja, heller det enn en som drikker alkohol så vedkommende blir beruset. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #64 Del Skrevet 16. september Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde passet sammen med noen som har såpass store medisinske utfordringer, så nei. Anonymkode: 26024...0b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #65 Del Skrevet 16. september Forundret.. skrev (3 timer siden): Bortsett fra at det lukter forferdelig så må jeg si at i og med at det er ulovlig her i landet så reagerer mer på det at en person bryter loven for å bruke det enn det at det faktisk blir brukt. De fordommene jeg har mot det handler mer om det at folk kriminaliserer seg selv for å bruke det. Om det ble lovlig så ville nok flere andre karakterer enn narkomane og hippier benyttet seg av det. Og jeg kunne selv som jeg tidligere nevnte gitt et forsøk på cbd olje som bla blir lovprist i usa mot sykdom jeg har istedet for de sterke vanedannende medikamenter legen kaster etter meg. Det er de færreste som kan bruke det uberørt. En stor andel vil få vrangforestillinger, og hos de fleste vil kroppen trenge mer og mer til den søker sterkere stoffer. De blir også sløve, kan ikke kjøre bil og kan ikke passe barn. Vi kan ikke ha en verden av ufunskjonelle mennesker som doper seg, forstår ikke hvorfor folk skal ødelegge for segselv på det viset. Avhengighet er noe drit, ikke ønsk deg det. Anonymkode: efaf5...424 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #66 Del Skrevet 16. september Ser ikke helt problemet. Ville feks heller ønsket hun brukte cannabis fremfor opiater om smerter var årsaken til medisinering, og sterke smertestillende virker da merkelig nok være mer akseptert enn cannabis. Men nå er det ikke så mange i Norge som får godkjent ren cannabis med høyt innhold av THC siden den prosessen enn så lenge er veldig kronglete, så en veldig relevant problemstilling er det ikke. Men registrerer at både fordommene og kunnskapen er dårlige her Anonymkode: 0ed77...839 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #67 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kjenner en som røyker medisinsk cannabis hver dag. Han tror ingen ser det på han. Tvertimot så merkes det godt. Han er sløv og labber tungt rundt og er umulig å holde igang en samtale med. Helt lik adferd som en stoner. Jeg tviler på at han kjøper det som er godkjent i Norge og det er større sjanse for at han har skaffet ulovlige produkter fra utland. Og nei jeg ville ikke datet en som bruker det. Dop er dop. Bruker nada av ting selv, selv ikke smertestillende. Anonymkode: 9e5bf...551 Har du noengang vert operert? Født? Du mener det er en karakterbrist å lindre smerte i stedet for å lide seg igjennom det og kanskje bli ufør? Anonymkode: 0d030...757 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #68 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Blant de mest vanlige bivirkningene av både Sativex og Epidyolex er tretthet og døsighet. Du blir påvirket, bare ikke rus-høy. Som jeg skrev tidligere, fra Harvard Medical School: Anonymkode: 0a50d...b3c Jeg blir sløv av allergimedisinen min Anonymkode: 0d030...757 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #69 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er de færreste som kan bruke det uberørt. En stor andel vil få vrangforestillinger, og hos de fleste vil kroppen trenge mer og mer til den søker sterkere stoffer. De blir også sløve, kan ikke kjøre bil og kan ikke passe barn. Vi kan ikke ha en verden av ufunskjonelle mennesker som doper seg, forstår ikke hvorfor folk skal ødelegge for segselv på det viset. Avhengighet er noe drit, ikke ønsk deg det. Anonymkode: efaf5...424 Herregud, ikke snakk om ting du absolutt IKKE har peiling på da. Dette er jo bare vas. Skal LOVE deg at du omgås MANGE som bruker cannabis i en eller annen variant, helt uten at du vet det eller merker det. Sikkert koakin også Anonymkode: 0d030...757 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #70 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er de færreste som kan bruke det uberørt. En stor andel vil få vrangforestillinger, og hos de fleste vil kroppen trenge mer og mer til den søker sterkere stoffer. De blir også sløve, kan ikke kjøre bil og kan ikke passe barn. Vi kan ikke ha en verden av ufunskjonelle mennesker som doper seg, forstår ikke hvorfor folk skal ødelegge for segselv på det viset. Avhengighet er noe drit, ikke ønsk deg det. Anonymkode: efaf5...424 Vet du hvor ekstremt strengt det er å få godkjent medisin i Norge? Om flertallet hadde fått vrangforestillinger så ville det ikke blitt godkjent. I mange tilfeller er det en bedre og mindre farlig medisin enn alternativet. Hvis feks cannabis hjelper en med kroniske smerter, så er det selvsagt bedre enn opiater, som er noe av det verste de har på apoteket Anonymkode: 0ed77...839 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 16. september #71 Del Skrevet 16. september Er nok altfor mange som har vokst opp med at alt cannabis er "stoff, stoff". Jeg hverken røyker eller drikker, men ville ikke sett på det som et problem dersom vedkommende tok noen dråper CBD uten rus. Problemet ville vært hvis det var en typisk stoner som satt og rullet jointer hele tiden. Mye av litt tyngre medisiner som inneholder stoffer som er narkotiske, men som tross alt brukes til et formål. Jeg velger å ikke se så veldig dømmende på noen som vil bruke noe av medisinske årsaker for å fungere bedre. Og medisinsk cannnabis har såvidt jeg har lest mindre bivirkninger over tid enn mye annet som legemiddelindustrien produserer. Tidene endrer seg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 16. september #72 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er de færreste som kan bruke det uberørt. En stor andel vil få vrangforestillinger, og hos de fleste vil kroppen trenge mer og mer til den søker sterkere stoffer. De blir også sløve, kan ikke kjøre bil og kan ikke passe barn. Vi kan ikke ha en verden av ufunskjonelle mennesker som doper seg, forstår ikke hvorfor folk skal ødelegge for segselv på det viset. Avhengighet er noe drit, ikke ønsk deg det. Anonymkode: efaf5...424 Jeg pratet ikke om rusmisbruk, men medisinering. Cbd -olje er dessuten et preparat uten thc som er den delen av cannabis som en blir ruset av. Nå er det jo slik at for en person som må bruke medisiner som er vanedannende, sløvende på kropp og sinn og i tillegg skader kroppen på sikt, da er et preparat laget på cannabis kanskje et mye bedre alternativ enn det personen har per i dag her til lands. Noen har faktisk det slik at de må velge mellom onder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 16. september #73 Del Skrevet 16. september Nei. Har ikke plass til noen som er så sjuk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 16. september #74 Del Skrevet 16. september Jeg tror ikke det hadde vært en dealbreaker, men veldig mye annet skulle være veldig bra for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #75 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er de færreste som kan bruke det uberørt. En stor andel vil få vrangforestillinger, og hos de fleste vil kroppen trenge mer og mer til den søker sterkere stoffer. De blir også sløve, kan ikke kjøre bil og kan ikke passe barn. Vi kan ikke ha en verden av ufunskjonelle mennesker som doper seg, forstår ikke hvorfor folk skal ødelegge for segselv på det viset. Avhengighet er noe drit, ikke ønsk deg det. Anonymkode: efaf5...424 Hvorfor snakker du om ting du ikke kan noe om? Du gjør mye skade når du er en tilbakestående gris. Anonymkode: daab1...aa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #76 Del Skrevet 16. september Selvfølgelig ville jeg det. Mannen min har gjort i det i over 15 år. Har et par diagnoser det hjelper VELDIG på å bruke det oralt. Ikke røyke det. K58 Anonymkode: 38580...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #77 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Null stress. Er jo bare cannabis. At det regnes som narkotika her til lands er på kanten til latterlig. Anonymkode: ddc02...f24 Enig!! Alkohol er det farligste rusmidlet som finnes. Nr 2 er heroin osv cannabis etter nr 10 et sted Anonymkode: 38580...0a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #78 Del Skrevet 16. september Huff, nei. Anonymkode: 626aa...db5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 16. september #79 Del Skrevet 16. september Her var det mye rør - det viktigste er jo at der lærer dere forskjellen på faktisk medisinsk cannabis og det å selvmedisinere seg med cannabis. Selv hadde det ikke vært bruken av medisinsk cannabis som hadde gjort at jeg ikke ville ha datet personer, men en person som faktisk får innvilget medisinsk cannabis, er så alvorlig syk at det hadde vært årsaken til at jeg ikke ville ha inngått i noe forhold. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 17. september #80 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 23.00): Ikke meg du spør, men selv om man ikke blir ruset, blir man likevel påvirket. Og det er merkbart for de rundt en, spesielt en man kjenner så godt at de er en potensiell partner. Fra Harvard Medical School: Og til TS: Det kommer veeeeldig an på. Hun jeg kjenner som bruker medisinsk cannabis har to ganske ulike personligheter når det kommer til å være medisinert og ikke. Så da må man lære seg å bli glad i begge, om du skjønner. Og det må være reell medisinsk behandling med kun CBD, og med god oppfølging. Kjenner nemlig noen som "selvmedisinerer" med "microdosering", men det innebærer THC også, og ikke bare CBD. Eller, jeg kjente. Han ene respekterte plutselig grenser lengre, og "Nei, jeg er ikke interessert." fikk tydeligvis betydningen "Prøv igjen minst 20 ganger til samme kveld". Han ble så evig optimist og så utrolig innpåsliten, og det var ikke bare meg han maste på, for å si det sånn. Og av de to andre, så sluttet den ene pga. bivirkningene (og han ble skremt av oppførselen til førstnevnte), og den andre ble avhengig, så det ble ikke lengre "microdosering". Sistnevnte kjenner ikke de to andre, og vedkommende har startet på ny behandling for angst da, og vi jobber med å finne tilbake til vennskapet vårt. Anonymkode: 0a50d...b3c Øøøh? Microdosering? Og, blir pågående av medisinsk cannabis.... Nope.... Ikke sånn det funker..... microdosering er med helt andre ting ..... Pågående, nei....fri for smerter, evt sløv og får sove..... Man har en type medisinsk her i Norge som fungerer i liten grad. Og så er det de som må dra utenlands for å få reell medisin... Den inneholder forskjellige styrkegrader av THC/CBD... Noen inneholder knapt THC, andre inneholder høyere grad Av THC og fra rett type til den type problematikk personen har. Kjenner noen som har det både for smerter, ptsd og søvn...det hjelper også på ADHD... Bivirkningene man eventuelt kan få er munchies eller bli trøtt....... Gor noen ytterst få kan det utløse psykoser, hvis man er disponert for det fra før. Men de psykosene ville blitt utløst på et tidspunkt uansett..... Anbefaler folk å lese seg opp på hva medisinsk cannabis egentlig er, det er nesten bare i Norge man tenker uff...sånne rusmisbrukere vil vi ikke ha kontakt med.... Mye fordi informasjon om det blokkeres omtrent....og erstattes av sider med misinformasjon blant annet fra Actis. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå