Gå til innhold

Ville du datet en som bruker medisinsk cannabis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok ikke at jeg ville gått inn for å date noen som er alvorlig syk. Det er noe annet når noen blir syk etter man er blitt sammen. Men hvis man kan velge en relativt frisk person så gjør man vel det?

Anonymkode: 0f2e4...f7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt ikke! Nulltoleranse. Og hvis han hadde gått til et slik idiotisk skritt hadde han nok vært for syk på alle måter til at jeg gadd å date han . 

mvh godt gift! 

Anonymkode: ca47f...72e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: daab1...aa9

Heller en med medisinsk cannabis enn en som røyker hasj kjøpt på gata, med skyhøyt thc-nivå, med dertil stor sjanse for hjerneskade og psykose.

Anonymkode: 58f6c...49a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det kun brukes for ganske alvorlig sykdom som påvirker livet i veldig stor grad, så ville jeg vært skeptisk.

Anonymkode: 59304...dee

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vet du egentlig hva medisinsk cannabis er?

Det stoffet som gjør at man blir ruset er tatt bort, og de som får medisinsk cannabis på resept eller kjøper det i utdannet resptfritt er mennesker med alvorlige lidelser!

Anonymkode: f8e53...817

Det stemmer vel ikke nødvendigvis.Tenker du på CBD olje?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nei, ville ikke datet et dophue. 

Anonymkode: 8ca14...c21

Jeg er ikke et dophue men medisinsk cannabis gjør at jeg kan gå på jobb hver dag 

Anonymkode: c978b...d69

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Personen er syk og det ønsker jeg ikke å forholde meg til når jeg skal date. I tillegg er jeg mot cannabis uansett! 

Anonymkode: e4667...194

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Selvsagt ikke! Nulltoleranse. Og hvis han hadde gått til et slik idiotisk skritt hadde han nok vært for syk på alle måter til at jeg gadd å date han . 

mvh godt gift! 

Anonymkode: ca47f...72e

...Så om du trenger sterke smertestillende/bedøvelse så sier du nei takk til opiater/ketamin/omtrent alle andre smertestillende og medisiner? Du vet at heroin brukes medisinsk også?

Du mener at noen med PTSD skal gå på medisiner som gjør dem sløve og avhengige fremfor å kunne bruke ting som faktisk fungerer?

Du foretrekker at noen med sterke smerter tar avhengighetsdannende opiater (som ER narkotika) fremfor et mye sunnere og mer effektivt alternativ (med mindre ruseffekt enn alkohol), fordi du har blitt hjernevasket til å tro at alt som betegnes som narrkotika er kjempeskummelt, selv om det er medisiner? Du vet at alkohol ove ren viss % er regnet som narkotika dersom man prøver å ta det med inn i landet?

Tror du bør lese deg litt opp, du virker utrolig uvitende og intolerant.

Anonymkode: 0d030...757

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei! Personen er syk og det ønsker jeg ikke å forholde meg til når jeg skal date. I tillegg er jeg mot cannabis uansett! 

Anonymkode: e4667...194

Hva annet er du imot?

Anonymkode: 0d030...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vet du egentlig hva medisinsk cannabis er?

Det stoffet som gjør at man blir ruset er tatt bort, og de som får medisinsk cannabis på resept eller kjøper det i utdannet resptfritt er mennesker med alvorlige lidelser!

Anonymkode: f8e53...817

Ikke meg du spør, men selv om man ikke blir ruset, blir man likevel påvirket. Og det er merkbart for de rundt en, spesielt en man kjenner så godt at de er en potensiell partner. Fra Harvard Medical School:

Sitat

CBD does not get you high or cause significant impairment, but the idea that it's not psychoactive is something of a misconception. It does change your consciousness. You may feel mellow or sleepy, experience less pain, and be more comfortable.

 

Og til TS: Det kommer veeeeldig an på. Hun jeg kjenner som bruker medisinsk cannabis har to ganske ulike personligheter når det kommer til å være medisinert og ikke. Så da må man lære seg å bli glad i begge, om du skjønner. 

Og det må være reell medisinsk behandling med kun CBD, og med god oppfølging. Kjenner nemlig noen som "selvmedisinerer" med "microdosering", men det innebærer THC også, og ikke bare CBD. Eller, jeg kjente.

Han ene respekterte plutselig grenser lengre, og "Nei, jeg er ikke interessert." fikk tydeligvis betydningen "Prøv igjen minst 20 ganger til samme kveld". Han ble så evig optimist og så utrolig innpåsliten, og det var ikke bare meg han maste på, for å si det sånn. 

Og av de to andre, så sluttet den ene pga. bivirkningene (og han ble skremt av oppførselen til førstnevnte), og den andre ble avhengig, så det ble ikke lengre "microdosering". Sistnevnte kjenner ikke de to andre, og vedkommende har startet på ny behandling for angst da, og vi jobber med å finne tilbake til vennskapet vårt. 

Anonymkode: 0a50d...b3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg ønsker ikke å være sammen med noen som er så syk at hen må ha medisinsk cannabis. 

Endret av Lovise78
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville ikke ha datet noen som bruker noen form for medisiner.

Anonymkode: 00a9d...2a9

Ingen medisiner overhodet altså - så du holder deg langt unna allergikere? 🤣 

Endret av Mezzosoprena
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville ikke ha datet noen som bruker noen form for medisiner.

Anonymkode: 00a9d...2a9

I følge NRK henter over 1.2 millioner normenn hvert år ut reseptbelagte allergimedisiner. Og det selges allergimedisiner på matbutikkene i tillegg. 

Paracet, Ibux og Otrivin er også medisiner. Folkehelseinstituttet skriver følgende:

Sitat

[...] Det ble i 2023 totalt solgt i overkant av 11 millioner pakninger med paracetamol. [...]

Totalt ble det solgt nesten 8,8 millioner pakninger med slimhinneavsvellende nesespray og nesedråper. [...]

Så er det du prøver å si at du ønsker å være singel og aldri date noen som helst resten av livet? 

Anonymkode: 0a50d...b3c

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke et dophue men medisinsk cannabis gjør at jeg kan gå på jobb hver dag 

Anonymkode: c978b...d69

Kjenner en som røyker medisinsk cannabis hver dag. Han tror ingen ser det på han. Tvertimot så merkes det godt. Han er sløv og labber tungt rundt og er umulig å holde igang en samtale med. Helt lik adferd som en stoner. Jeg tviler på at han kjøper det som er godkjent i Norge og det er større sjanse for at han har skaffet ulovlige produkter fra utland.

Og nei jeg ville ikke datet en som bruker det. Dop er dop. Bruker nada av ting selv, selv ikke smertestillende.

Anonymkode: 9e5bf...551

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...