Gå til innhold

Hundehår, og innflytning med venninne!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte inn med en venninne som har to nydelige golden retrievere. Det er mye hundehår i hele leiligheten, og jeg tror potensielt jeg kan bli smågal av dette. MEN! Da er det bare å brette opp ermene og gjøre noe med dette selv siden jeg blir en del av husholdningen. Hva hjelper? Tror ikke hun børster/ har noe rutine på dette fra før av! Takk for svar ☺️

Anonymkode: 7b3de...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med hår -----over alt------ du vil finne det over hele huset og hele det. Golden retrivere røyter hele tiden. Hele. Tiden.

Jeg var vaskehjelp hos en familie som hadde en, ble aldri ferdig med å vaske følte jeg. 

Anonymkode: 3409e...2fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig støvsuging. Venninnen min hadde en hund hvor robotstøvsugeren Ikke fikk opp hundehår. Tror jeg hadde dødd 

Anonymkode: 62e09...955

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å holde huset rent med 1 Golden retriever, så med 2 er det nok bare å venne seg til hundehår. 

De røyter hele året, og det blir hår på klær, sokker blir lodne, man finner hundehår over alt (bord, benker, mat). 

Verdens fineste hunder, men ja, de røyter enormt mye. 

Anonymkode: 46605...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting. En god robotstøvsuger. Bad og føn med skikkelig hundeblåser. Har du en skikkelig blåser fjerner du MYE av løs pels.

Anonymkode: c4669...925

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🫣🫣🫣 så det høres ut som jeg bare må bli vant til dette med andre ord 😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt ferskt fôr eller i det minste tilskudd av fersk mat i form av animalske proteiner og fett, robotstøvsuger og daglig gjennombørsting av hundene utendørs.

Anonymkode: 5cb9c...b29

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en hageflekk eller terrasse med mulighet for å sette opp hundegård? De fleste hunder digger å få ligge ute. Kan ta dem inn på natta.

Anonymkode: 60c36...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør om hunden får et skikkelig for. 
Daglig børsting fjerner mye. Kjøp koseklær som ikke tiltrekker seg hår og skift til de når du kommer hjem. Støvsug daglig og ellers bare venn deg til hundehår. Du blor gal i hodet om du skal bry deg om dyrehår

Anonymkode: 0912a...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vegg-til-vegg-teppe med to golden i hus. Passet en en gang og måtte støvsuge flere ganger om dagen. 

Anonymkode: 46ff5...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robotstøvsuger og dysonsuger med munnstykke som brukes på selve hunden. 

Minst mulig tepper. Skinnsofa. 

Anonymkode: 84f6d...be8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å handle inn nytt beige tøy .... Og nye støvsugeposer

Anonymkode: 4cc67...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 1 golden og har hår i hele huset egentlig. Støvsuger så ofte som mulig og ruller av sofaen ofte men likevel mye pels. Det som hjelper mest her er faktisk lakseolje vi tilsetter i maten hennes. Dusjer og blåser hun tørr med hundeblåser annenhver uke. Hjelper litt det også.

Anonymkode: 06c33...e64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig robotstøvsuger med moppefunksjon (det er ikke bare håret som er utfordrende, men de drar jo med seg skitt utenfra og inn). Du må regne med at gulv må vaskes hver dag, å gjerne ha en mopp stående så man kan dra over en ekstra gang ila dagen på de værste dagene med gjørme og snø ute… 

Børste hundene hver uke 

Ikke masse greier på gulvet… 

Anonymkode: a89f7...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Murris

Venninna de kan kjøpe en hundeblåser, bruke den ved behov for å blåse vekk røytepels! Kanskje fast hver 14. dag ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale å børste hunden hver dag, det kan stimulere til at de røyter enda mer. Kan derimot anbefale robotstøvsuger og lakseolje i maten. Man kan også bruke en hundeblåser daglig, den vil blåse bort en del løse hår og skitt fra pelsen

Anonymkode: bfb6e...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke anbefale å børste hunden hver dag, det kan stimulere til at de røyter enda mer.

Anonymkode: bfb6e...426

Hørt dette utsagnet før, har du kilde på dette? Spør ikke for å være ufyselig. Jeg synes det funker best å børste min røytende hund godt hver dag, spesielt i røytesesongen, ellers blir leiligheten betydelig mer nedrøytet. 

Anonymkode: 5cb9c...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

🫣🫣🫣 så det høres ut som jeg bare må bli vant til dette med andre ord 😂

Klesruller er billige på Europris.

Velkommen til den hårete sia 😂

Anonymkode: 68ff5...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robotstøvsuger, og så må dere bli enige om renhetsnivået. Du kan sikkert argumentere med at hun bør vaske mer enn deg siden det er hennes hunder, mens hun kan argumentere med at hvis du vil ha det renere enn det hun vil, er det du som må ta det ekstra renholdet. Lykke til!

Anonymkode: 00062...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børsting, støvsuging, håroppsamler i vaskemaskin og klesrulle. Det minimerer hårene, men det er helt umulig å holde 100% styr på 😅 Så har du problemer med hundehår, ikke flytt inn 😅🙊

Anonymkode: 4e1ed...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...