Gå til innhold
Kvinneguiden Forum

«Vaskemaskinen går i et banka kjør fra morgen til kveld» - Er det slik i alle småbarnsfamilier?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Vi vasker vel kanskje 6-7 maskiner i uka, men har ofte "vaskedager" der det kjøres 2-3 maskiner med klær. Så går det noen dager før vi kjører maskinen 2-3 runder igjen. 2 voksne, barnehagebarn og baby. Føler vi skifter klær "hele tiden". 

Skal sies at vi absolutt ikke skiller på farger :fnise: Alt som skal på 60 vaskes sammen, alt som skal på 40 vaskes sammen, og det som skal vaskes på 30 vaskes sammen med ull. Slenger også alt i tørketrommelen med unntak av ull og enkelte jeans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er barna mine store (16 og 18) men maskinen går fortsatt 1-2 ganger om dagen. Når barna gikk i barnehage, ble alle klær som hadde vært på i bhg vasket. Aldri brukt mer enn en gang. De skiftet når de kom hjem. 
Uteklær ble grovmasket, etter bruk og maskivasket i helgene. 

Anonymkode: b3bf4...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 barn/ungdom her. Maskinen går fort minimum 2 ganger om dagen. Ofte mer.

Anonymkode: ce6a1...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett barn som er stor nå, men har aldri hatt det sånn heldigvis ☺️

Anonymkode: 839a3...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en 8-10 maskiner i uken. Vi er 6 i familien. 

Anonymkode: 56610...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har seks barn, tre i barnehagen og tre på barneskolen og har to vaskemaskiner og en tørketrommel. Har inntrykk av at minst en av maskinene går til enhver tid. Men vi bor på gård og barna er mye ute i all slags vær.

Har også to oppvaskmaskiner og de går også urimelig ofte 😅.

Anonymkode: 63c23...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 18.50):

Dette får jeg ofte høre fra foreldre med små barn, enten det er 1, 2, eller 3 barn de har. Stemmer det at det må vaskes 2-3 maskiner daglig i hjem med barn under 10 år?

Møkkete og vått yttertøy og parkdresser blir det vel nok av nå utover i høst og vinter, men spyler dere dette eller vasker det i maskin hver gang? Ser for meg at det samles mye dritt i maskinen som er vanskelig å fjerne? 

Vasker dere barnas klær først når de er synlig skitne, eller etter kun en gangs bruk uansett? 

Anonymkode: 8153f...dfd

Ehnei. Vasker vel 3 maskiner i uken. 1 med sengetøy og håndklær, ei med mine og ei med ungen sine. Og innimellom en maskin med uteklær, men det er kun når jeg ikke får spylt bort /håndvesket de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stadig overrasket over hvor mye tøy et stort og et lite menneske klarer å bruke!

Jeg er nok i overkant opptatt av at tøy skal være rent og pent, og liker helst å være såpass ajour at tøyet som er brukt om dagen er vasket til kvelden. Nå fungerer ikke det alltid i praksis, men ikke langt ifra 😅

Tøy som har vært i barnehagen vaskes etter hver dag, uansett om de ser tilsynelatende rene ut - det er de jo ikke. 

Men ja, en voksen og et barn; vasker minst annenhver dag, ofte hver dag. Prøver å spare opp så det er litt tøy i maskinen, men så har barnet plutselig fått flekker på noen plagg, og da vasker jeg gjerne alt tøy av samme farge/type samtidig. Mye av tøyet går på finvask, men små maskiner med vanlig tøy får en raskere vask ☺️

Anonymkode: fed1d...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...