Gå til innhold

Trond Giske

oss-to

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (9 timer siden):

Du kan gjøre en dårlig jobb uten å bli dømt for det i noen domstol....

Nå var det ikke jobben han gjorde som politiker, som var straffbar, men muligens diverse handlinger overfor unge kvinner 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CAPS LOCK skrev (10 timer siden):

Nå var det ikke jobben han gjorde som politiker, som var straffbar, men muligens diverse handlinger overfor unge kvinner 

Ja. Og det trenger heller ikke være straffbart for å være trakasserende og dårlig oppførsel. Jeg mener man burde stille strengere krav til en tillitsvalgt enn at han ikke har gjort noe som er direkte straffbart. Det er ingen tvil om at Giske har tafset og gått over streken mange mange ganger, med jenter og kvinner han burde ligget langt unna, fordi de var mye yngre eller han hadde en lederrolle for dem. (Har det fra media og førstehånds beskrivelser.)

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (10 timer siden):

Jeg vet ikke om det han har gjort var strafbart, men forstår veldig godt om jenter utsat for strafbare handlinger ikke orker en retsak. 

Han har jo uansett hat en jobb som leder for jenter som han ikke har gjort på noen god måtte. Føllger man med på hvordan han behandler lokalpolitikerne i Trøndelag, så er det vanskelig å tro at unge jenter er de eneste som ikke er behandlet bra også. Han må ikke dømes i en domstol for å ikke bli gjenvakgt til en jobb vi vet han ikke er god til.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var det avgjort. Giske tilbake på tinget. Mange kandidater trakk seg umiddelbart. Man kan vel trygt si at det er fullstendig kaos i AP etter at tafseren gjør comeback.

Endret av Tiger Jack
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Granitta skrev (Akkurat nå):

Blir AP partiet uten medlemmer nå?

Svært mange som vurderer utmelding ja 

Dette er en trist dag for sosialdemokratiet. 

Giske kommer ikke til øke veklgerskaren, tvert imot. Han har sittet lenge i posisjon før uten å få til det 

Han er god til å svare for seg, det skal han ha, men totalt uegnet som leder i et parti.

Mange av de som har kjent ham lenge som skyr ham som pesten nå, men vaffelstekerne i lokallaget hans har trua.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (3 minutter siden):

Giske kommer ikke til øke veklgerskaren, tvert imot. Han har sittet lenge i posisjon før uten å få til det 

Han er god til å svare for seg, det skal han ha, men totalt uegnet som leder i et parti.

Mange av de som har kjent ham lenge som skyr ham som pesten nå, men vaffelstekerne i lokallaget hans har trua.

Trur det er de som spiser vaflene som har trua..og ikke de som steker de... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granitta skrev (1 minutt siden):

Trur det er de som spiser vaflene som har trua..og ikke de som steker de... 

Ser ut som det er de samme som.steker og spiser.

Tragisk utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (6 minutter siden):

Jeg synes ikke han er så god til å svare for seg heller, egentlig. Han uttaler seg på måter som stadig øker konfliktnivået i stedet for å roe det ned. Det blir interessant om han nå forsøker å roe ned konfliktnivået (hvis han anså at konfliktnivået var en fordel for ham i denne nominasjonsprosessen), eller om han fortsetter på det samme sporet. Han har veldig mange fiender rundt omkring. Det hjelper ikke å ha mange trofaste vaffelstekere og -spisere som er 70+ og driter i metoo i Trøndelag, når han sitter på Stortinget. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Trond Giske tilbake på Stortinget. 

Har vi ingen andre politikere i dette landet enn de samme gamle traverne??

Skulle ikke gått an. Bra at AUF med flere gjør opprør. For Giske tilbake er et symptom på noe skikkelig usunt i demokratiet. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke han er så god til å svare for seg heller, egentlig. Han uttaler seg på måter som stadig øker konfliktnivået i stedet for å roe det ned. Det blir interessant om han nå forsøker å roe ned konfliktnivået (hvis han anså at konfliktnivået var en fordel for ham i denne nominasjonsprosessen), eller om han fortsetter på det samme sporet. Han har veldig mange fiender rundt omkring. Det hjelper ikke å ha mange trofaste vaffelstekere og -spisere som er 70+ og driter i metoo i Trøndelag, når han sitter på Stortinget. 

Giske blir ansett som en veldig dyktig retoriker og debatant. Men er han egentlig det? I mine øyne er han en populist som fungerer bra i opposisjon. Som statsråd var han vel mildt sagt middelmådig. Kan i allefall ikke huske at han utmerket seg spesielt bra.

Så har du historikken hans. Det at han nå har store deler av AUF i mot seg, som er fremtiden til partiet, er jo ikke spesielt heldig.

Og én ting må være helt klart - Giske bryr seg kun om Giske, ikke om AP, ikke om folket, kun om seg selv. Det er dette et soleklart bevis på. Han har maktambisjoner, og nå har han klart første trinnet. Vi vet alle hva hans neste mål er.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

….. medlemmene har talt, de ønsker Giske som sin representant…. 

Forstår ikke greia her, er vel bare å bøye seg for flertallet i en demokratisk prosess?

Uten å komme med en skittpakke til de som stemmer annerledes enn seg selv? At de er for gamle, forgubbing, fortiden osv
Alle stemmer teller da likt, uavhengig av alder og kjønn? Hva sier det om takhøyde innad i Ap, om man går og bitcher når andre stemmer annerledes enn seg selv? 

Jeg er ingen verken Ap eller Giske tilhenger, men partiet har gjort mye bra for landet vårt opp gjennom årene. Hadde faktisk høye håp til Ap i regjering, ble så fryktelig skuffet over hvor ille det ble. 
De må virkelig ta et oppgjør med seg selv. Vil medlemmer ha Giske, så må flertallet godta det. Det samme med politikken, den må være bestemt av medlemmene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter gammelt heiter det Kamerater, Kjære Kamerater vart brukt godt i dag. Kameraderiet lar demokratiet stå for fall! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger Jack skrev (3 timer siden):

Da var det avgjort. Giske tilbake på tinget. Mange kandidater trakk seg umiddelbart. 

For  noen dårlige tapere!!! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
keops skrev (3 timer siden):

Ap er nesten uten puls, det er kanskje akkurat dette som trengs.  Som Ap-velger mener jeg likevel storparten av partiledelsen og regjeringsmedlemmene har karisma på samme nivå som tørkende maling.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (16 minutter siden):

For  noen dårlige tapere!!! 

Det handler ikke om å være dårlige tapere, men om å ha ryggrad nok til å trekke seg når de ellers ville stått på samme liste som en politiker de absolutt ikke kan støtte pga av hans handlinger - både mot unge kvinner tidligere, og det rå maktspillet vi har sett de siste månedene. 
Kjenner jeg er glad for at jeg ikke tilhører denne valgkretsen, for jeg hadde ikke deltatt i en valgkamp hvis TG sto på toppen av lista jeg liksom skulle kjempe for. Jeg vet ikke om jeg hadde stemt på Ap engang. Sannsynligvis ikke. Og jeg er medlem. 
Jeg er enig med innlegget over her, TG bryr seg kun om TG. Ikke noe annet. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (2 timer siden):

….. medlemmene har talt, de ønsker Giske som sin representant…. 

Forstår ikke greia her, er vel bare å bøye seg for flertallet i en demokratisk prosess?

Uten å komme med en skittpakke til de som stemmer annerledes enn seg selv? At de er for gamle, forgubbing, fortiden osv
Alle stemmer teller da likt, uavhengig av alder og kjønn? Hva sier det om takhøyde innad i Ap, om man går og bitcher når andre stemmer annerledes enn seg selv? 

Jeg er ingen verken Ap eller Giske tilhenger, men partiet har gjort mye bra for landet vårt opp gjennom årene. Hadde faktisk høye håp til Ap i regjering, ble så fryktelig skuffet over hvor ille det ble. 
De må virkelig ta et oppgjør med seg selv. Vil medlemmer ha Giske, så må flertallet godta det. Det samme med politikken, den må være bestemt av medlemmene. 

Hva er det som ble så fryktelig ille med Ap i regjering? Tenker du på økonomien? Tror du på ramme alvor at du ville hatt bedre råd de siste tre årene med en H/FrP-regjering? 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at Giske inn som stortingsrepresentant vil sørge for færre stemmer til Ap. 

Det er ganske mange normale stemmere som ikke tåler trynet hans, selv om Ap i Trøndelag ser ut til å latt seg smelte av sleip åling og maktkamp. 

Ap har nok med ulven Støre der. Nå har Giske også kommet tilbake. Det er nok dråpen for mange, og det er på tide å finne nye parti...

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...