Pippi Lotta Skrevet 17. oktober #41 Del Skrevet 17. oktober LiseTV skrev (2 timer siden): Han har en politikk som er bra for den menige mann, Støre er for mye høyre mann. Hva konkret er det Giske er uenig med Støre om? Hvilke saker gjør han bedre for den menige mann? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 27. oktober #42 Del Skrevet 27. oktober LiseTV skrev (På 24.9.2024 den 7.31): Viss Giske var statsminister hadde AP vert mye større. Støre ødelegger partiet innenfra. Jeg stemmer ikke AP men det du sier der er faktisk helt rett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 27. oktober #43 Del Skrevet 27. oktober Stina234 skrev (4 timer siden): Jeg stemmer ikke AP men det du sier der er faktisk helt rett. Jeg stemmer ikke Frp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 27. oktober #44 Del Skrevet 27. oktober Pippi Lotta skrev (På 16.10.2024 den 23.15): Det er da lokalagene i Trøndelag som har vraket Giske? Tror Dagblade skrev det var 4 lag som var for Giske, 14 i mot og 3 som ville ha et kompromis.... Jeg forstår ikke hvordan du kan skylde lokal politikerne i Trøndelag sine handlinger på Støre? Kjersti representerer vel Trøndelag så hennes handlinger synes jeg ikke du kan skylde på Oslo, men jeg har ikke hørt noe om at hu har påvirket denne vrakinga heller? Problemet til Ap er at de har for mange maktkåte politikere. Og ingen av de er gode på å representere arbeiderklassen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 27. oktober #45 Del Skrevet 27. oktober Sefanja skrev (5 timer siden): Problemet til Ap er at de har for mange maktkåte politikere. Og ingen av de er gode på å representere arbeiderklassen. Det forklarer ikke hvordan du kan menne det er statsmenisterens skyld at lokalagene i Trøndelag ikke ønsker Giske..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 28. oktober #46 Del Skrevet 28. oktober LiseTV skrev (På 17.10.2024 den 14.05): Han har en politikk som er bra for den menige mann, Støre er for mye høyre mann. Hjelper ikke det, når man antaster den menige unge kvinne. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 3. november #47 Del Skrevet 3. november Artikkel om maktkampen i Trøndelag/Trondheim Arbeiderparti: https://www.vg.no/nyheter/i/Gywx2B/trond-giske-kjemper-for-comeback-paa-stortinget-her-staar-slagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 3. november #48 Del Skrevet 3. november SVK skrev (2 timer siden): Artikkel om maktkampen i Trøndelag/Trondheim Arbeiderparti: https://www.vg.no/nyheter/i/Gywx2B/trond-giske-kjemper-for-comeback-paa-stortinget-her-staar-slagene Det er så gjennområttent når medlemmer av hans lokallag bytter lokallag for å få stemmerett i et annet lokallag. 🙄 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 3. november #49 Del Skrevet 3. november Mmmwhatever skrev (1 time siden): Det er så gjennområttent når medlemmer av hans lokallag bytter lokallag for å få stemmerett i et annet lokallag. 🙄 Enig med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 3. november #50 Del Skrevet 3. november Pippi Lotta skrev (På 17.10.2024 den 16.14): Hva konkret er det Giske er uenig med Støre om? Hvilke saker gjør han bedre for den menige mann? Giske er imot norsk medlemskap i EU Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 3. november #51 Del Skrevet 3. november Jeg liker ikke måten han opererer på. Han fremstår uærlig. En ting er hvordan han håndterte varslene mot seg og metoo sakene. Men måten som han lusker seg frem i Trøndelag er ikke tillitvekkende. Da han ble spurt om han ville på Stortinget, da han reengasjerte seg i politikken benektet han det. Men det var nok planen hele tiden. Han setter definitivt seg selv foran partiet og vet at det skaper bølger, noe det også til gangs har gjort og det er det siste partiet trenger. I sum ønsker jeg ikke at den typen uærlighet skal lønne seg. Hvordan noen rundt Giske kan tenke at dette er en god ide, det skjønner jeg ikke. De må være forblindet av et eller annet som jeg som vanlig velger ikke ser. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 3. november #52 Del Skrevet 3. november CAPS LOCK skrev (17 minutter siden): Giske er imot norsk medlemskap i EU I motsetning til Støre som ikke ser noen grun til å i det helle tatt snake om EU mener du? Eller nei, det er jo ikke noen motsetning.... https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2024/09/03/store-avviser-ny-eu-debatt/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 3. november #53 Del Skrevet 3. november (endret) NordreSving skrev (1 time siden): Jeg liker ikke måten han opererer på. Han fremstår uærlig. En ting er hvordan han håndterte varslene mot seg og metoo sakene. Men måten som han lusker seg frem i Trøndelag er ikke tillitvekkende. Da han ble spurt om han ville på Stortinget, da han reengasjerte seg i politikken benektet han det. Men det var nok planen hele tiden. Han setter definitivt seg selv foran partiet og vet at det skaper bølger, noe det også til gangs har gjort og det er det siste partiet trenger. I sum ønsker jeg ikke at den typen uærlighet skal lønne seg. Hvordan noen rundt Giske kan tenke at dette er en god ide, det skjønner jeg ikke. De må være forblindet av et eller annet som jeg som vanlig velger ikke ser. Jeg tror det er flere grunner til det. For det første er mange enige med ham politisk. For det andre kommer han med “enkle løsninger “ uten å måtte si så nøye hvor pengene skal komme fra, litt sånn typisk valgkamp/opposisjon. For det tredje er det mange som driter i metoo på generell basis og mener det er “overdrevet” m.m. Det er bare å se på den filmen som ble laget om TG… jeg klarte bare å se halve, jeg ble så kvalm og forbanna, men da skjønner man hvordan det har blitt sånn. Gjennomsnittsalderen i Nidaros er jo skyhøy. De er fra en annen tid, hvor kvinner bare måtte finne seg i uønsket seksuell oppmerksomhet. Dette ble normalisert slik at ikke bare menn, men også kvinner av den generasjonen, støtter ham. Og sist, men ikke minst: Giske er god til å snakke for seg, han er et råskinn og skyr ingen ting. Han har levd med maktkamper i flere tiår, han vet nøyaktig hvordan han skal gå fram. Les uttalelsene hans, de er en studie i drittsekkoppførsel, men han vet at hans tilhengere støtter dem. Litt sånn som Trump. Forøvrig er jeg helt enig med deg: Selvsagt var dette planen hele tiden. Han måtte bare ta et timinutt i skammekroken tenkte han sikkert, og så kunne han komme tilbake igjen. Han hadde nok ikke helt regnet med at han skulle møte så mye motstand. Og han ødelegger Trøndelag Ap. Jeg er medlem selv, men det vepsebolet der vil jeg holde meg langt unna. Så da er det å engasjere seg politisk uaktuelt. Jeg er neppe alene om å tenke slik. Endret 3. november av Mmmwhatever 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 4. november #54 Del Skrevet 4. november Mmmwhatever skrev (På 3.11.2024 den 17.48): Og sist, men ikke minst: Giske er god til å snakke for seg, han er et råskinn og skyr ingen ting. Han har levd med maktkamper i flere tiår, han vet nøyaktig hvordan han skal gå fram. Les uttalelsene hans, de er en studie i drittsekkoppførsel, men han vet at hans tilhengere støtter dem. Litt sånn som Trump. Fra lenken jeg delte: Til Adresseavisen beskriver Leirtrø at hun har opplevd et press fra Giske og hans folk. Hun sier at skryt og tilbud kommer på meldinger, men at kjeft og «konsekvenser» er muntlig. https://www.vg.no/nyheter/i/Gywx2B/trond-giske-kjemper-for-comeback-paa-stortinget-her-staar-slagene Skjønner godt at mange er lei spillet til Giske. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 4. november #55 Del Skrevet 4. november (endret) Om Ap medlemer lokalt vil ha Giske på lister for valg til Stortinget, mener jeg at de bør kjøre sine prosesser på det. Så får velgerne bestemme hvilket parti med sine representanter de ønsker å stemme på når det er valg. Jeg personlig syntes ikke noe særlig om at Ap sentralt skulle endre disse prosedyrer for å holde Giske ute. Det er udemokratisk, og uryddig. Absolutt ikke noe å være stolt av. Mente alt dette, men ser det i denne runden er Giske som går rundt som en mafios med balltre, for å få folk til å stemme på han. Ser ikke ut som et særlig godt parti å være i, må jeg si. Er nok ikke bare Giske som mangler integritet i den klubben der. Endret 5. november av Madame Butterfly 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 5. november #56 Del Skrevet 5. november Mmmwhatever skrev (På 3.11.2024 den 17.48): Gjennomsnittsalderen i Nidaros er jo skyhøy. De er fra en annen tid, hvor kvinner bare måtte finne seg i uønsket seksuell oppmerksomhet. Dette ble normalisert slik at ikke bare menn, men også kvinner av den generasjonen, støtter ham. Jeg tviler på det på generelt grunnlag er holdepunkter for å si at menn i «gamle dager» var mer ufine mot kvinner enn hva de er i dag. Tenker heller det er omvendt. Mmmwhatever skrev (På 3.11.2024 den 17.48): For det tredje er det mange som driter i metoo på generell basis og mener det er “overdrevet” m.m. Det var mye rart i den «varslingssaken». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 6. november #57 Del Skrevet 6. november Madame Butterfly skrev (På 5.11.2024 den 8.09): Jeg tviler på det på generelt grunnlag er holdepunkter for å si at menn i «gamle dager» var mer ufine mot kvinner enn hva de er i dag. Tenker heller det er omvendt. Det var mye rart i den «varslingssaken». I “gamle dager” var kvinner enda mer utsatt for seksuell trakassering, uønsket seksuell oppmerksomhet o.l. enn i dag fordi det var normalisert og det var enda vanskeligere å si fra. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 11. november Forfatter #58 Del Skrevet 11. november https://www.nettavisen.no/nyheter/styret-i-trondelag-ap-skal-diskutere-granskning-av-overganger-fra-giske-lokallag/s/5-95-2123123 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet 13. november #59 Del Skrevet 13. november Jaggu meg! https://www.nrk.no/trondelag/trondheim-ap-velger-delegater-til-nominasjonsmote-i-sor-trondelag_-avgjorende-for-giskes-comeback-1.17123789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 13. november Forfatter #60 Del Skrevet 13. november Stormur skrev (9 minutter siden): Jaggu meg! https://www.nrk.no/trondelag/trondheim-ap-velger-delegater-til-nominasjonsmote-i-sor-trondelag_-avgjorende-for-giskes-comeback-1.17123789 Eg er sjokkert. Tydeleg Trondheim ønsker Giske parti. Koste kva det koster vill. Han får ture frem med god støtte fra personlige lakeier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå