Gå til innhold

Trond Giske


oss-to

Anbefalte innlegg

Er det ikkje på tide han legg inn årene. En man som kun tenker seg og sitt ,er vel verken vi eller politikken tjent med.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at Giske er tilbake er jo at han er en ekte Apmann. Hadja ville bli kvitt han, men klarte det ikke. Jeg er ambivalent grunnet hans historikk, men håper at Ap får færrest mulig stemmer ved valget neste høst. Dermed vil jeg at Jonas skal fortsette å lede, fordi det gir størst sjanse for borgelig seier

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (2 timer siden):

Giske er en knall god politiker.  Inn med Giske og ut med Listhaug

Giske er iallefall ingen politiker eg ønsker stemme på. Enig med at Listhaug må ut, men det er vel ein heilt annan diskusjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (6 minutter siden):

Grunnen til at Giske er tilbake er jo at han er en ekte Apmann. Hadja ville bli kvitt han, men klarte det ikke. Jeg er ambivalent grunnet hans historikk, men håper at Ap får færrest mulig stemmer ved valget neste høst. Dermed vil jeg at Jonas skal fortsette å lede, fordi det gir størst sjanse for borgelig seier

Trur Ap hadde gjort lurt i å fase ut Ap Menn med stor M . Satse på yngre krefter. Nettopp for å vinne valget. Eg ønsker ikkje borgerleg seier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (2 minutter siden):

Trur Ap hadde gjort lurt i å fase ut Ap Menn med stor M . Satse på yngre krefter. Nettopp for å vinne valget. Eg ønsker ikkje borgerleg seier.

Det hadde de nok, og hvis du ikke ønsker borgelig seier skjønner jeg at du vil ha yngre krefter inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott at klåfingrede Giske, skattesnyter Hadia og Støre den intetsigende stiller ! Jeg ønsker FRP/Høyre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker verken Giske eller AP, men Giske er nok en av de beste og mest likte personene i det partiet. Han lytter til velgerne sine, snakker i et forståelig klarspråk og er tydelig. I motsetning til øvrige ufyselige personer i ledelsen. Det er jo flere tiår siden sist noen av dem faktisk uttrykte en form for personlig mening de har, klart og tydelig. 

Jeg liker heller ikke Rødt, men skjønner hvorfor mange stemmer på partiet. Moxnes taler tydelig og hører på velgerne sine. Om politikken er realistisk eller ikke er en annen sak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (På 16.9.2024 den 14.00):

Innvandring har kostet Norge langt mer enn det smaker, da sier det seg selv at høy innvandring ikke kan fortsette, det er rett og slett ikke økonomisk bærekraftig og jo flere vi lar komme hit de neste årene, dess mer negativt vil det påvirke vår økonomi fremover.

Sant nå må man skille litt mellom arbeidsinnvandring og annen innvandring, arbeidsinnvandringen er ingen problem (snarere tvert imot er det ønskelig). I så måte er det hvor innvandringen skjer fra som må sees mot, all statistikk viser klart at innvandring fra utenfor Europa er vesentlig mer belastende enn folk som kommer hit fra andre Europeiske land for å jobbe. Spesielt innvandring fra visse regioner er svært belastende og bør begrenses.

Men altså, det trenger ikke være Giske som tar tak i dette, det kan like gjerne andre politikere gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (På 17.9.2024 den 8.50):

Liker verken Giske eller AP, men Giske er nok en av de beste og mest likte personene i det partiet. Han lytter til velgerne sine, snakker i et forståelig klarspråk og er tydelig. I motsetning til øvrige ufyselige personer i ledelsen. Det er jo flere tiår siden sist noen av dem faktisk uttrykte en form for personlig mening de har, klart og tydelig. 

Jeg liker heller ikke Rødt, men skjønner hvorfor mange stemmer på partiet. Moxnes taler tydelig og hører på velgerne sine. Om politikken er realistisk eller ikke er en annen sak. 

Giske har alltid vært en dyktig politiker. Men akkurat nå har han fordelen av å ikke være i regjering eller ha noen nasjonale verv i Arbeiderpartiet. Da står han mye friere til å si hva han vil. Da kan han også snakke om grasrota vs. elite, Oslo vs. resten av Norge, osv. 

Blir omvendt med Støre som er partileder og statsminister. Da er det begrenset hva han kan si. Støre var også svært populær som utenriksminister for da slapp han maktkampene, han slapp å ta upopulære valg, han kunne prate om ting som både høyresiden og venstresiden likte å høre. 

Som partileder og statsminister har han vært såpass upopulær at Arbeiderpartiet ønsket å bruke han minst mulig i Stortingsvalget 2021. Arbeiderpartiet hadde meningsmålinger som viste at de tapte velgere på å fronte sin egen statsministerkandidat. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/lwvbvA/stoere-var-ikke-vanlig-folk-nok-for-partistrategene 

Står også i artikkelen at en del mente at Raymond Johansen prøvde å kuppe makten fra Støre.  Jeg vet ikke om det var et kuppforsøk eller ikke. Men det er ikke rart at noen prøver å kuppe ledervervet når partilederen og statsministerkandidaten koster partiet velgere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...