Gå til innhold

Sliter med gravidklær, trenger tips og råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 24 uker nå, og synes det blir vanskeligere og vanskeligere på klesfronten.

Jeg har kjøpt en gravidbukse jeg liker godt som jeg har lagt opp i beina, men blir veldig varm og synes jeg lukter svette etter kort tid, og må vaske den etter bare en dag på jobb. Har også et par tightser som er helt OK. Synes at de gravid-toppene jeg har kjøpt er veldig lite flatterende, men til nå har en del av mine vanlige gensre passet greit.

Skulle nok kanskje hatt noen kjoler, men synes det er vanskelig å finne hverdagskjoler til høst/vinter for gravide fordi jeg er bare 160 og mye ser nok ikke så pent ut på meg. Er også usikker på hva jeg skal ha under kjolene evt, fordi det blir jo kaldt med strømpebukse ut over høsten? 

Synes også det er dumt å bruke så mye penger på noe jeg bare skal bruke i noen måneder til eventuelt :( Jobben min er av den typen at det er dumt å bruke samme klesplagg flere ganger på samme uke. Får klesgodtgjørelse, men det er ikke store summene.

Hvordan har dere andre gravide løst dette, og har dere evt noen plagg å anbefale?

Anonymkode: 5d37c...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er 24 uker nå, og synes det blir vanskeligere og vanskeligere på klesfronten.

Jeg har kjøpt en gravidbukse jeg liker godt som jeg har lagt opp i beina, men blir veldig varm og synes jeg lukter svette etter kort tid, og må vaske den etter bare en dag på jobb. Har også et par tightser som er helt OK. Synes at de gravid-toppene jeg har kjøpt er veldig lite flatterende, men til nå har en del av mine vanlige gensre passet greit.

Skulle nok kanskje hatt noen kjoler, men synes det er vanskelig å finne hverdagskjoler til høst/vinter for gravide fordi jeg er bare 160 og mye ser nok ikke så pent ut på meg. Er også usikker på hva jeg skal ha under kjolene evt, fordi det blir jo kaldt med strømpebukse ut over høsten? 

Synes også det er dumt å bruke så mye penger på noe jeg bare skal bruke i noen måneder til eventuelt :( Jobben min er av den typen at det er dumt å bruke samme klesplagg flere ganger på samme uke. Får klesgodtgjørelse, men det er ikke store summene.

Hvordan har dere andre gravide løst dette, og har dere evt noen plagg å anbefale?

Anonymkode: 5d37c...e33

Jeg brukte mest hverdagskjoler og tykk strømpebukse. Eller lange, enkle kjørt som jeg dro over magen, med typ strikkagenser eller tynn genser til, avhengig av temperatur 

Anonymkode: 58057...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et par gravidstrømpebukser fra Wolford. Dyre, men verdt det. Kjøpte til forrige graviditet og bruker også til denne.

Går mye i skjørt og kjole på jobb fordi det er det jeg føler meg mest vel i. Så bruker jeg gravidtights på fritiden. Bruker «vanlige» kjoler, dvs. ikke gravidkjoler som ofte har stygt design, men kjoler med stretch.

Anonymkode: 578e3...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke ut i kjoler, så for min del ble det stort sett mørke gravid bukser og noen skjørt, med singlet og skjorter til. Ble aldri spesielt kald, så med skjerf og cardigan var ikke det noen problem.

Svarte og mørkeblå bukser kan brukes om hverandre, så med vanlig skjorter kom jeg langt til hverdags :)

Anonymkode: f66df...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også mye hverdagskjoler med strømpebukse. Synes det går fint selvom det blir høst og vinter. HM har mye billige enkle hverdagskjoler. Feks midikjoler i ribbestrikk i nøytrale farger ☺️ Ellers går det en del i tights med vanlige tskjorter/topper med cardigan som dekker rumpen. Også har jeg et ribbestrikket midiskjørt i sort som jeg bruker med alle slags gensere, til og med collagegensere + strømpebukse og sneakers til hverdags. Føler meg fin men ikke for pyntet heller!

Anonymkode: fd98b...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid des-aug og gikk med skjørt og kjoler. Kjøpte vanlige kjoler i større str bare, og skjørt med elastisk midje som jeg dro opp over magen til rett under puppene. Savnet bukser, men fant aldri noen jeg likte.
 

Anonymkode: c5976...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er 24 uker nå, og synes det blir vanskeligere og vanskeligere på klesfronten.

Jeg har kjøpt en gravidbukse jeg liker godt som jeg har lagt opp i beina, men blir veldig varm og synes jeg lukter svette etter kort tid, og må vaske den etter bare en dag på jobb. Har også et par tightser som er helt OK. Synes at de gravid-toppene jeg har kjøpt er veldig lite flatterende, men til nå har en del av mine vanlige gensre passet greit.

Skulle nok kanskje hatt noen kjoler, men synes det er vanskelig å finne hverdagskjoler til høst/vinter for gravide fordi jeg er bare 160 og mye ser nok ikke så pent ut på meg. Er også usikker på hva jeg skal ha under kjolene evt, fordi det blir jo kaldt med strømpebukse ut over høsten? 

Synes også det er dumt å bruke så mye penger på noe jeg bare skal bruke i noen måneder til eventuelt :( Jobben min er av den typen at det er dumt å bruke samme klesplagg flere ganger på samme uke. Får klesgodtgjørelse, men det er ikke store summene.

Hvordan har dere andre gravide løst dette, og har dere evt noen plagg å anbefale?

Anonymkode: 5d37c...e33

https://nelly.com/no/produkt/vero-moda-vmvera-ls-short-knit-dress-vma_253644-ygtv/

Må det være gravidkjole? Kan være slike kjoler og?

Sjekk tise, finn og facebook etter lignende f.eks 

Anonymkode: 18eab...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Synes også det er dumt å bruke så mye penger på noe jeg bare skal bruke i noen måneder til eventuelt :(

Anonymkode: 5d37c...e33

Bruker det meste av mine gravidklær nå 6 mnd etter fødsel, da det "gamle" ikke passer enda. Tenkte som deg og ville ikke bruke unødvendig mye penger, men hadde vært litt krise nå hvis jeg ikke hadde hatt nok gravidklær :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye kjole om vinteren, bruker bare flere strømpebukser oppå hverandre så det ikke blir kaldt☺️

Anonymkode: cc524...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk mest i skjortekjole, gjerne knelange (jeg er også litt kort) eller noe lenger, så de ikke blir for korte når magen blir større. Så skjortekjole er mitt beste tips! Mest i lin og bomull, fordi jeg også var veldig varm som gravid, og naturmaterialer puster best og lukter minst. De samme kjolene brukte jeg også senere til amming, så da slapp jeg å kjøpe nye plagg bare for å bruke dem i noen få mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i strikkede kjoler fra før, og de har gjerne vært litt store og løse, så jeg brukte de i graviditeten med strømpebukser under. Strømpebukser fra lindex var mine favoritter, de skled ikke ned, strammet ikke og føltes som om jeg ikke hadde på noe. Det har ellers holdt for meg med vanlige strømpebukser på vinteren, og jeg frøs ikke noe mer under graviditeten.

Fikk aldri gravidbukser til å stemme for meg, så ble eller tights og skjorte og/eller stor strikket genser over. Liker å ha noe som går over rumpe og underlig når jeg går i tights.

Skjørt som går over magen i tillegg til gensere du ellers har i skapet er også fint.

Anonymkode: c79d0...970

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare en gravidbukse jeg også. Brukte mye kjoler, og på slutten av graviditeten var jeg så varm at det ikke var vits med strømpebukse en gang (på våren). Ellers mye singlet med skjorter over. Skjorter eller oversize topper er forresten både gravid og ammevennlig 😊

Anonymkode: 21226...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt et par kjoler, skjørt og gensre på zalando som har vært helt ok. Har prioritert å kjøpe billige, basic plagg som og er ammevennlige. 

Har ei bukse og en treningstights fra hm som er for trang over magen (men for vid over lår/rumpe), men t-skjortene derfra har vært ok i passform.  

Føler meg søppel i klesfronten, men det er fordi jeg føler meg mer tjukk enn gravid. Går heldigvis snart over.

Anonymkode: 49fb0...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravidstrømpebukser og kjoler 🥰 gravidtreningsthigtser med oversized genser 🥰 

Men skal sies at jeg følte meg rælstygg fra omtrent 7 mnd- baby var omtrent 10 mnd 😆 alt av klær ble feil. Gikk opp over 30 kg jeg da 😭 

Anonymkode: 1f593...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 15.33):

Er 24 uker nå, og synes det blir vanskeligere og vanskeligere på klesfronten.

Jeg har kjøpt en gravidbukse jeg liker godt som jeg har lagt opp i beina, men blir veldig varm og synes jeg lukter svette etter kort tid, og må vaske den etter bare en dag på jobb. Har også et par tightser som er helt OK. Synes at de gravid-toppene jeg har kjøpt er veldig lite flatterende, men til nå har en del av mine vanlige gensre passet greit.

Skulle nok kanskje hatt noen kjoler, men synes det er vanskelig å finne hverdagskjoler til høst/vinter for gravide fordi jeg er bare 160 og mye ser nok ikke så pent ut på meg. Er også usikker på hva jeg skal ha under kjolene evt, fordi det blir jo kaldt med strømpebukse ut over høsten? 

Synes også det er dumt å bruke så mye penger på noe jeg bare skal bruke i noen måneder til eventuelt :( Jobben min er av den typen at det er dumt å bruke samme klesplagg flere ganger på samme uke. Får klesgodtgjørelse, men det er ikke store summene.

Hvordan har dere andre gravide løst dette, og har dere evt noen plagg å anbefale?

Anonymkode: 5d37c...e33

Kjøp gravidklær på Finn.no. Der selger mange billig i pakker! Da sparer du mye penger. Skjønner at du må være presentabel på jobb, men kanskje du må godta at ikke alt er like flatterende på deg nå. ❤️

Aner ikke hvorfor du mener at kjoler ikke blir pent på deg? Jeg er selv samme høyde og synes ikke kjoler ser dårlig ut på meg. Kan det være at du ikke er helt komfortabel med å bli større? 

Jeg bruker ullstrømpebukse eller tights under kjoler på høst/vinter. Jeg bruker ullsinglet fra pierre robert under kjoler og topper og gjerne en varm cardigan til kjolene. 

Anonymkode: b788d...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er over halvveis, husk at graviditeten ikke varer evig. Ikke bruk så mye penger på klær som du bare skal bruke i ca 4 mnd til. Ser finn er foreslått. Der kan du finne masse billig. Jeg kjøpte en del der selv. Fikk ikke brukt alt, men solgte det bare videre etterpå. Ellers hadde jeg gravid bukse og gravid topp med åpen skjorte utenpå. Brukte en del vanlige klær som bare var romslige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en billig pakke på tise med klær som så fine ut. Skal også kjøpe meg gravidstrømpebukse på lindex :)

takk for tips! 

Hilsen TS

Anonymkode: 5d37c...e33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...