AnonymBruker Skrevet 15. september #21 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er garanti på 12 år på utett bad, så når badet ikke var eldre så er det bare å bruke garantien. Hvis det er utett rundt sluk så kommer fukt under membraen.....da er det meget dårlig utført. Er badet under 12 år og utført av fagfolk så er det null problem å kjøpe dette. Er badet fra før -97 så må det uansett snart renoveres da det ikke var krav om membraen på bad før dette. Anonymkode: 0780e...170 Dette var mange år siden, og den gangen var garantien på 5 år. Nå operer mange med 10 år. Så nei, det var ikke bare å bruke garantien. Jeg gidder ikke krangle med deg. TS spør om man ville kjøpt boligen med slikt bad, og jeg svarte på det. Gi dine egne svar fremfor å kverulere videre. Anonymkode: 1bd15...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #22 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette var mange år siden, og den gangen var garantien på 5 år. Nå operer mange med 10 år. Så nei, det var ikke bare å bruke garantien. Jeg gidder ikke krangle med deg. TS spør om man ville kjøpt boligen med slikt bad, og jeg svarte på det. Gi dine egne svar fremfor å kverulere videre. Anonymkode: 1bd15...c74 Kverulere??? er det ikke vesentlig at et bad har garanti på 12 år mener du......herregud! Hvis badet er nyere enn 12 år så kan hun bare kjøpe og få retta det via garantien. Kjøpsloven sier 12 år, du sier 10......da har sikkert du rett i det:-) Anonymkode: 0780e...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #23 Del Skrevet 15. september Vi hadde to ulike takstmenn, den ene fant null fukt, den andre fant mye. Faktisk såpass at det viste seg at isolasjonen var råtten. Så jeg anbefaler at man ikke stoler på takstmenn. Anonymkode: b43f5...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 15. september #24 Del Skrevet 15. september Hva mener du egentlig? Jeg har kjøpt bolig nå med eldre bad som må tas innen 5 år eller så. Jeg vet det koster meg 4-5.00 k. Så vi må spare X antall penger lagt inn i budsjett og plan. Et hus? Da må du regne ganske mye mer penger til mye annet vedlikehold også. Om badet velter budsjettet har du ikke råd til enebolig ville jeg tenkt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #25 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor det er sprekker i flere fliser. Rundt toalettet. Og i dusj sone. Ingen fikt registrert. Når jeg nevnte det på visning så sa megler. Jeg har også sprukne fliser gjemme. Akkurat som det var en bagatell. Anonymkode: 76940...48c Må badet totalrenoveres før innflytting, og prisen er ok så er det mulig å kjøpe med slike feil og mangler, forutsett at man er sikker på at badet ikke har skapt lekkasje i tilstøtende rom/boliger. Anonymkode: cebce...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #26 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kverulere??? er det ikke vesentlig at et bad har garanti på 12 år mener du......herregud! Hvis badet er nyere enn 12 år så kan hun bare kjøpe og få retta det via garantien. Kjøpsloven sier 12 år, du sier 10......da har sikkert du rett i det:-) Anonymkode: 0780e...170 Hvor i kjøpsloven gis det 12 år garanti på bad? Hvis garantitiden fortsatt gjaldt på badet som TS snakker om, så ville det nok stått opplyst. Hvis det finnes dokumentasjon på badet, og det er utført av fagfolk, så er jo ikke garantisaker noe problem. Men det var jo lite info fra TS som tydet på det. Anonymkode: 1bd15...c74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #27 Del Skrevet 15. september spørs på pris/ område. Sprenger kjøpet budsjettet: nei, da har man kanskje ikke råd til den type bolig uansett. Hvis prisen er god, området riktig - why not. Da er det mulig å få det perfekte badet for deg! Anonymkode: 26500...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #28 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kverulere??? er det ikke vesentlig at et bad har garanti på 12 år mener du......herregud! Hvis badet er nyere enn 12 år så kan hun bare kjøpe og få retta det via garantien. Kjøpsloven sier 12 år, du sier 10......da har sikkert du rett i det:-) Anonymkode: 0780e...170 Aldri vært borti at det er et krav til at bad skal ha 12 års garanti. Hvor står dette? Anonymkode: dff7b...829 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #29 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 16.26): Det er ikke èn flis, men flere fliser, og disse flisene er i våtsonen. Dette være tegn på at noe er galt. Takstmannen ga badet i min forrige leilighet TG1. "ingen fukt". Viste seg å være feil på sluk og ny takstmann målte fukt flere steder. Fullt av mugg bak fliser når det ble åpnet opp. Badet var 6-7 år gammelt i bygg fra samme år, og utført av fagfolk. Selvsagt kan det være pga dårlig lim, men av egen erfaring hadde jeg ikke sjanset på det. Anonymkode: 1bd15...c74 Hva mener du med «galt»? Fliser har ikke noe med fukt å gjøre. Det er jo «feil» at flisene er sprekt og du kan kanskje forvente flere sprukne fliser, men det er jo bare estetisk, badet kan vare lenge det… tipper det er billig flis som er «feilen». Anonymkode: b3c48...d19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #30 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du med «galt»? Fliser har ikke noe med fukt å gjøre. Det er jo «feil» at flisene er sprekt og du kan kanskje forvente flere sprukne fliser, men det er jo bare estetisk, badet kan vare lenge det… tipper det er billig flis som er «feilen». Anonymkode: b3c48...d19 Det er den underliggende årsaken til sprukket flis som er problemet, som forklart tidligere..Du får lese deg opp. Anonymkode: 1bd15...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #31 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er den underliggende årsaken til sprukket flis som er problemet, som forklart tidligere..Du får lese deg opp. Anonymkode: 1bd15...c74 Det trenger ikke være noen underliggende årsak, les deg opp selv! Anonymkode: b3c48...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #32 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 16.33): Det er garanti på 12 år på utett bad, så når badet ikke var eldre så er det bare å bruke garantien. Hvis det er utett rundt sluk så kommer fukt under membraen.....da er det meget dårlig utført. Er badet under 12 år og utført av fagfolk så er det null problem å kjøpe dette. Er badet fra før -97 så må det uansett snart renoveres da det ikke var krav om membraen på bad før dette. Anonymkode: 0780e...170 Hvor er det garanti på 12 år på bad? Og hvem tar det på garanti? Håndverkere har en generell garanti på fem år, noen firmaer opererer med 10år. Noen toppforsikringer har også 10år - dersom det er totalrenovert av fagfolk. Uansett, hadde sprekker i flisene her og det var ingen skade under når vi rev badet, dog var sprekkene utenfor våtsonen. Du kan jo eventuelt kjøpe og sette inn et dusjkabinett frem til du har råd til å pusse opp😊 Anonymkode: deff5...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #33 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 17.59): Kverulere??? er det ikke vesentlig at et bad har garanti på 12 år mener du......herregud! Hvis badet er nyere enn 12 år så kan hun bare kjøpe og få retta det via garantien. Kjøpsloven sier 12 år, du sier 10......da har sikkert du rett i det:-) Anonymkode: 0780e...170 Vet ikke hvor du har 12 års garanti på bad fra? Mulig en entreprenør du har vært borti hadde det, men det betyr ikke at bransjen har det, alle sammen. Her jeg bor ble badene totalrenovert i 2019, og da ble alt gjort. Pigget opp gulvene og la nye varmekabler og nytt gulv, ny membran, fliser, alt. Dette ga de 5 års garanti på. Anonymkode: 3ae67...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #34 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 15.06): Hvor det er sprekker i flere fliser. Rundt toalettet. Og i dusj sone. Ingen fikt registrert. Når jeg nevnte det på visning så sa megler. Jeg har også sprukne fliser gjemme. Akkurat som det var en bagatell. Anonymkode: 76940...48c Kommer helt an på resten av boligen. Om det er snakk om et renoveringsobjekt, hadde det ikke betydd noe. Ellers hadde jeg nok saumfart tilstandsrapporten før jeg evt. la inn bud. Sprekk i flis trenger ikke å være krise. Det går an å bytte enkeltfliser, også i dusjsone. Anonymkode: 6ac68...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #35 Del Skrevet 17. september Ikke hør på megler. Mange meglere sier hva som helst for å selge. Var en gang på visning i et hus hvor ett av badene ifølge rapporten manglet membran under flisene. Jeg kommenterte til megler at det var ekstra uheldig at de ikke hadde dusjkabinett på dette badet, men dusjet rett på flisene, og spurte hvor lenge dette hadde foregått. Fikk da beskjed om at "de har dusjet rett på flisene her i 20 år, og aldri hatt noen problemer". Altså ja, ok. Her må man regne med å bekoste reparasjon av mye fuktskader, kanskje også strukturelle problemer. Vi kjøpte ikke dette huset, men et annet hus med tilsvarende hjemmesnekret bad med dusj rett på gulvet uten membran. Kjøpte til flere millioner under finansieringsbeviset, som var en god ide, siden det skulle vise seg at den delen av huset måtte totalrenoveres (ikke på grunn av badet, riktignok). Jeg hadde kunnet komme til å kjøpe, så lenge prisen og overtakelsen var slik at jeg kunne ta badet før jeg flyttet inn. Hvis det var flere bad, ville jeg ikke brydd meg om å ta badet før innflytting. Anonymkode: 0b947...5a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #36 Del Skrevet 17. september Prisen skal gjenspeile at badet er TG3 og hvis prisen gjør at du har budsjett til å renovere badet så får du et bad som du vil og en grei økning i verdi av boligen. I utangspunktet bør man regne med at verdiøkningen bare er den samme som pengene du legger i det, men boligen blir uansett også mer attraktiv, pluss at verdiøkningen kan brukes mot banken. Det går litt i perioder og trender hva folk har lyst til å kjøpe, men det trenger ikke være en dum ide å kjøpe en bolig med oppussingsbehov og ha som prosjekt å verdiøke den. Anonymkode: ea703...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #37 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det trenger ikke være noen underliggende årsak, les deg opp selv! Anonymkode: b3c48...d19 Poenget er at det KAN være det, og når det er snakk om flere flis og disse i tillegg befinner seg i våtsonen, så er det jo for pokker lov å tenke selv. Anonymkode: 1bd15...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #38 Del Skrevet 17. september hvis jeg hadde budsjett til å pusse opp badet, ja da ville ikke dette hindret meg i å kjøpe bilog menom jeg ikke hadde budsjett til det ville jeg vært mer skeptisk. Anonymkode: a8d4d...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #39 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 17.59): Kverulere??? er det ikke vesentlig at et bad har garanti på 12 år mener du......herregud! Hvis badet er nyere enn 12 år så kan hun bare kjøpe og få retta det via garantien. Kjøpsloven sier 12 år, du sier 10......da har sikkert du rett i det:-) Anonymkode: 0780e...170 Det er ikke bare-bare å få ting utbedret på garanti. Jeg har aldri opplevd at en håndverker villig tar imot en reklamasjon og møter opp for å fikse det. Nei, de krangler som regel på det i lange tider. Det kan gå over et år før saken er løst. Ventetiden i forliksrådet er kjempelang, og om det går over 6 mnd uten at man er kalt inn kan innklagede kreve å få saken avsluttet uten behandling. Da må du stevne dem for retten. Ny ventetid, dyrere saksgang (kan overgå makssum i innboforsikringen), og om du vinner kan de anke eller fortsatt velge å ikke betale. Da må du kontakte namsmannen for å inndrive pengene. Imens sitter du med et bad som må totalrenoveres umiddelbart, og må legge ut for dette i mellomtiden. Tingretten kan idømme langt lavere kostnader enn du faktisk har brukt på å fikse det selv. Det verste med dette er all energien du bruker på det, i de 1-2 årene dette varer. Jeg har selv kranglet med en rørlegger i 4 måneder for en liten drittsum på 28 000 kr. Prøv å krangle om 500 000 kr. Anonymkode: 2fa67...a6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #40 Del Skrevet 17. september Så lenge jeg hadde penger til å renovere det, eller det uansett er planer om å renovere, så hadde ikke det vært noe problem for meg. Anonymkode: 0897e...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå