Gå til innhold

Kompis sov over hos meg etter byen, er det greit?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det naive er å tro at å «nekte» partneren din omgang med venner av motsatt kjønn liksom forebygger utroskap. Eneste du «forebygger» er tillit og et varig forhold.

Selv har jeg hatt plenty av muligheter til å være utro. Jeg har flere gode kvinnelige venner og de er ikke en del av den likningen for å si det sånn. Samtidig har jeg delt både seng, hotellrom og telt med kvinnelige venner. Utroskap med dem hadde vært utenkelig.

Samtidig, jo mer restriktive «pålegg» du ilegger partneren din, jo mer øker du selv sjansen for at partneren din er utro. Og den dagen det skjer, så er det ikke med Ola eller Kari partneren din har vært venn med i 20 år.

Anonymkode: badd7...8cf

Hvorfor skal du dele hotellrom og seng med dine kvinnelige venner egentlig? Om du er i forhold altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

I går var jeg ute på byen. Hadde med meg venner hjem på nach, også endte en kompis/bekjent å sove over på sofaen min. Jeg sov selvsagt i min egen seng. 

Har relativt ny kjæreste, vi bor ikke sammen og han var ikke med i går. Nå kjenner jeg at jeg stresser over dette. 

Er det greit? Takk for ærlige svar. 

Skjedde ingenting, har aldri skjedd noe heller. Bare en venn. 

Anonymkode: 84dda...63f

Selvfølgelig er det greit å la venner overnatte

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter med guttevenner er ikke kjærestemateriale, ferdig prata. Du må lære å oppføre deg. 

Anonymkode: cd9bf...457

De sov på hvert sitt rom

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter med guttevenner er ikke kjærestemateriale, ferdig prata. Du må lære å oppføre deg. 

Anonymkode: cd9bf...457

Slutt å tull nå. 

Vi er mange i forhold med trygge og voksne partnere. Partnere som kjenner sin egen verdi. 

Jeg har også lesbiske venninner som overnatter. 😂

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (19 minutter siden):

Selvfølgelig er det greit å la venner overnatte

Dette var ikke en godt etablert venn, det var en bekjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (9 minutter siden):

Dette var ikke en godt etablert venn, det var en bekjent.

Uavhengig av dette, så sender man ikke noen hjem midt på natten når sofaen er ledig

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ingen objektiv fasit. Noen synes dette er helt greit, mens andre synes dette er tvilsomt. 

Her må du sjekke ditt indre kompass. Så kjenner du din kjæreste bedre enn oss på et forum, og bør ha vurdert dette på forhånd.

En god tommelfingerregel er at når du selv stiller spørsmålet, så har du svaret selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (Akkurat nå):

Uavhengig av dette, så sender man ikke noen hjem midt på natten når sofaen er ledig

Her var det flere til stede som hadde kapasitet til å finne veien hjem selv, noe den bekjente ikke evnet. Det kan det være gode grunner til, men det er ikke opplyst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (Akkurat nå):

Tja, jeg hadde gjort det. Voksne folk har en plan på hvordan de kommer seg hjem. Hadde ikke satt kjæresten i en dritt situasjon pga en bekjent ikke klarte å planlegge livet sitt.

Men nå vet vi ikke hvor grensene til typen til TS går da. Det gadd de tydeligvis ikke å finne ut av først.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (43 minutter siden):

Hvorfor skal du dele hotellrom og seng med dine kvinnelige venner egentlig? Om du er i forhold altså.

Dette. HVORFOR må man dele seng med venner av motsatt kjønn? Kropper berører hverandre, man er gjerne full ++? Hva er poenget?

Anonymkode: bd835...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (9 minutter siden):

Det finnes taxi. Menn har som regel ingen risiko for å sette seg i en taxi, sammenlignet med kvinner.

Anonymkode: bd835...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (29 minutter siden):

De sov på hvert sitt rom

Hevder hun ja???

Er 100% sikker på at OM det skjedde noe ville de kommet opp med en historie og samkjørt forklaringer. 

Poenget er at de to, gode og fulle, overnattet alene i leilighet/hotellrommet etter en fest.

Hvor mange har ikke våknet opp dagen etter å kjent på at dette gikk for langt og angret. Og jugd seg ut av det med en slik historie.

Man holder ikke på sånn i et forhold.  Å kreve at typen skal tro på dette er å gå for langt.  Da strekker man strikken.

Nå veit ts at dette kommer hun unna med. Neste gang er det en kompis hun har kjent i to timer. 

TS kommer til å miste respekt for kjæresten om hun vil eller ikke. Typen er rimelig naiv om han tror at "de er bare venner". Det er grenser for hvor mye man kan forvente og skylle på "bare venner".

Om ts ville knulle denne vennen hadde hun ikke blitt avvist. Og typen veit det.

Anonymkode: 30a96...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ok at en venn du ikke har noen som helst romantisk eller seksuell historie med sover over hos deg - i et annet rom. Du har ikke gjort noen verdens ting galt.

Det er samtidig ikke unaturlig om det å bare høre bruddstykker av en sånn historie fra noen andre, eller få høre om den uker eller måneder eller år etterpå, kan få typen til å lure litt på hva greia er. Det ville ikke gjort ham kontrollerende eller gal eller kjip. Derfor tenker jeg det er lurt at du bare nevner dette, og svarer på det han eventuelt lurer på, så tar han det helt sikkert fint.

Anonymkode: 4d426...a2e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er selvfølgelig ok at en venn du ikke har noen som helst romantisk eller seksuell historie med sover over hos deg - i et annet rom. Du har ikke gjort noen verdens ting galt.

Det er samtidig ikke unaturlig om det å bare høre bruddstykker av en sånn historie fra noen andre, eller få høre om den uker eller måneder eller år etterpå, kan få typen til å lure litt på hva greia er. Det ville ikke gjort ham kontrollerende eller gal eller kjip. Derfor tenker jeg det er lurt at du bare nevner dette, og svarer på det han eventuelt lurer på, så tar han det helt sikkert fint.

Anonymkode: 4d426...a2e

Eller ikke. Jeg er normalt sjalu(etter egen oppfatning) og vet hvordan ting stort sett fungerer. 

Hadde jeg datet ei hyggelig dame og håpet det skulle bli noe mer - hvorpå ho forteller om fest og nachspiel i helga hvor en kompis endte opp med å overnatte hjemme hos henne.... Så tror jeg jeg hadde tenkt at:"åja, så mye interessert er hun i relasjonen til meg".

Hva er det neste liksom?

Anonymkode: af641...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hevder hun ja???

Er 100% sikker på at OM det skjedde noe ville de kommet opp med en historie og samkjørt forklaringer. 

Poenget er at de to, gode og fulle, overnattet alene i leilighet/hotellrommet etter en fest.

Hvor mange har ikke våknet opp dagen etter å kjent på at dette gikk for langt og angret. Og jugd seg ut av det med en slik historie.

Man holder ikke på sånn i et forhold.  Å kreve at typen skal tro på dette er å gå for langt.  Da strekker man strikken.

Nå veit ts at dette kommer hun unna med. Neste gang er det en kompis hun har kjent i to timer. 

TS kommer til å miste respekt for kjæresten om hun vil eller ikke. Typen er rimelig naiv om han tror at "de er bare venner". Det er grenser for hvor mye man kan forvente og skylle på "bare venner".

Om ts ville knulle denne vennen hadde hun ikke blitt avvist. Og typen veit det.

Om TS vil knulle noen andre så finnes det jo utallige andre anledninger hvor hun kan gjøre det. Om han så hadde dratt hjem kunne de jo hatt seg før han dro? Man forebygger ikke utroskap ved å kontrollere partnerens omgangskrets. Om man ikke kan stole på hverandre til å være utro så snart man snur ryggen til, så er ikke forholdet mye verdt etter min mening.

i min bok er situasjonen TS beskriver 110% innafor.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (Akkurat nå):

Om TS vil knulle noen andre så finnes det jo utallige andre anledninger hvor hun kan gjøre det. Om han så hadde dratt hjem kunne de jo hatt seg før han dro? Man forebygger ikke utroskap ved å kontrollere partnerens omgangskrets. Om man ikke kan stole på hverandre til å være utro så snart man snur ryggen til, så er ikke forholdet mye verdt etter min mening.

i min bok er situasjonen TS beskriver 110% innafor.

Dreier seg ikke om å kontrollere omgangskrets. Men i en sånn innledende datingprosess, så velger ts nachspiel og kompisovernattinger. Røde flagg for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvsagt er det greit. Jeg kan skjønne om kjærsten din syns det er rart sånn i starten, men om han er en voksen oppegående mann så er jo ikke det noe stress. Jeg kjenner fler som lar venner av det motsatte kjønn overnatte uten at det betyr at de har sex. 

Anonymkode: 824b1...5e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her Ass.

La oss forestille oss at dette forholdet overlever. 

Om 15 år har de to barn Torleif på 14 og Signe på 12. Søndag morgen lager mor frokost og barna spør hvor far er?

Mor forteller at far var med en kamerat på pub. Der traff han en gammel singel kjenning (Silje) som var i Oslo på seminar. Så pappa ble med Silje på hotellet overnattet der. De hadde så mye å snakke om skjønner dere. Vi henter han etter frokost. 

Det er så utrolig mye som skurrer i en slik historie.  Akkurat som TS sin fiksjon om den platoiniske vennen som ikke hadde andre muligheter. 

Hvor naiv kan man kreve at andre er.....

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser inne på dette forumet er det trist å se hvor mange som ikke har det godt i parforholdene sine. Så mye sjalusi og manglende tillit. Som i denne tråden, forventer jo folk nærmest automatisk at den andre parten er utro, uansett hvor lite hold den påstanden har. Jeg hadde faktisk unnet alle mennesker gleden av å være i et parforhold som er basert på ren gjensidig tillit. 

Anonymkode: 9d01c...ef5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når man leser inne på dette forumet er det trist å se hvor mange som ikke har det godt i parforholdene sine. Så mye sjalusi og manglende tillit. Som i denne tråden, forventer jo folk nærmest automatisk at den andre parten er utro, uansett hvor lite hold den påstanden har. Jeg hadde faktisk unnet alle mennesker gleden av å være i et parforhold som er basert på ren gjensidig tillit. 

Anonymkode: 9d01c...ef5

Hvordan ser et slikt forhold ut i den konteksten vi leser i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...